حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رجیستری گوشی مسافری از ۱۲ مهر ۹۹ فقط در مبادی ورودی گمرک انجام می شود

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی

پیش از این انتظار داشتیم که از اول مهر رجیستری گوشی مسافری تغییر کند. امروز اما سخنگوی گمرک گفت “از ۱۲ مهر ماه سال جاری رجیستر کردن تلفن همراه مسافری فقط در مبادی ورودی و به صورت حضوری با همراه داشتن مدارک خرید انجام می‌شود”. بله، بالاخره قرار است که رجیستری گوشی مسافری از ۱۲ مهر ۹۹ فقط در مبادی ورودی گمرک انجام می شود!

رجیستری گوشی

سیدروح اله لطیفی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصوبه ۲۷ مردادماه، در راستای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات مسافران ورودی برای رجیستری گوشی تلفن همراه، اظهار و ثبت تلفن همراه پس از احراز هویت دقیق، تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام می شود.

وی افزود:

برابر مصوبه مذکور، پس از ۱۲ مهرماه، هرگونه ثبت غیر حضوری تلفن همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی، ممنوع خواهد بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: بعد از تاریخ ذکر شده، کارشناسان گمرک در گیت های  ورودی مبادی مربوطه حاضر خواهند شد و به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس این مصوبه با رعایت کامل مقررات می پردازند.

طرح رجیستری سامسونگ

طرح رجیستری

لطیفی تاکید کرد: مسافران اسناد و مدارک خرید تلفن را با خود به همراه داشته باشند تا در صورت وجود نداشتن شناسه در سامانه ارزش گمرک همکاران نسبت به پذیرش ارزش کالا و ادامه تشریفات گمرکی، اقدام کنند تا پس از آن  دفتر تعیین ارزش گمرک، تصمیمات لازم را اخذ کند.

پیش از این انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری که قرار بود جلوی واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء استفاده سوداگران از خلاهای قانونی این طرح هستیم.

بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.

نظر شما درباره این تغییر و تاثیرش بر بازار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

هر دم از این باغ بری می‌رسد

Farcry

((بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است )) یعنی در اون اقتصادی که با واردات چند مدل گوشی صدمه میبینه رو باید گل گرفت.کجای دنیا این شکلیه که بگن واردات نمیکنیم تا اقتصادمون صدمه نبینه؟ شماها این مملکت رو به این وضع انداختین وگرنه ایران تا ۴۰ سال پیش هم پایه های اقتصادی محکم و قوی داشت که به باد بند نبود و هم و هم رشد اقتصادی سریع.عملا با این حقوق های پایین و دلار ۳۰ تومنی خرید یه کالای وارداتی برای خیلی ها سخته و کم کم خرید های مردم داره فقط به خزید غذا برای سیر کردن شکم محدود میشه

pooria

دوست من این اتفاق همین الان هم افتاده

Mahdi

عاشقتم وطن 😐😐😐

Auroro

این عوعوی سگان شما نیز بگذرد

OMID

اگه کسی از قبل گوشی مسافری سفارش زده باشه و الان رسیده باشه چی، باید تو گمرک استان ریجستر کنه یا تهران یا ‌‌…

Milad7

فقط 2 روز دیگه فرصت داری پاس گیر بیاری رجیستر کنی…

Milad7

منتظر انحصار و افزایش قیمت ها باشید…. 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)