حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهندس ارشد سابق گروه Lenovo معتقد است که چین خرید ARM توسط Nvidia را ملغی خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | چهره ها، لنوو

از منظری جدید، مهندس ارشد سابق گروه Lenovo نی گوانگنان معتقد است که چین مانع از خرید ARM توسط انویدیا خواهد شد. وی که در محفلی در ژنگژو صحبت می کرد، می گوید اگر ARM متعلق به یک شرکت مستقر در ایالات متحده باشد، استفاده از معماری هولدینگ های ARM راحت نخواهد بود. به همین دلیل مهندس ارشد سابق گروه Lenovo معتقد است که چین خرید ARM توسط Nvidia را ملغی خواهد کرد.

خرید ARM توسط Nvidia

خرید ARM توسط Nvidia

خرید ARM توسط Nvidia

طبق گزارش SCMP نی می گوید وزارت بازرگانی چین این خرید را لغو می کند. وی اضافه می کند که تنظیم کننده ضد اعتماد چین، انحصار در عرضه ابزار طراحی تراشه را دلیل عنوان می کند. با این حال، خودی ها فکر می کنند دلیل این مسئله ترس از فناوری تحت کنترل مقررات کنترل صادرات ایالات متحده است.

پیش از این ARM و Nvidia چند هفته پیش معامله ای به ارزش 40 میلیارد دلار اعلام کرده بودند. بر این اساس، دارایی های ARM متعلق به SoftBank ژاپن به دست شرکت MNC Nvidia امریکا خواهد رفت.

علاوه بر این، درست همانطور که نی می گوید، دو معماری مالکیت معنوی در صنعت نیمه هادی گسترده است. یکی از آنها اختراع Intel و دیگری ARM مستقر در کمبریج است. چندین شرکت با استفاده از این طرح های معماری، تراشه های بسیار متنوعی را برای رایانه های شخصی، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های اینترنت اشیا تولید می کنند. ARM خیلی زود از کارمندان خواست قبل از ارایه تصمیم، پس از تحریم ایالات متحده کار با هواوی را متوقف کنند. سپس متوجه شد که فناوری آن از انگلستان است و از ایالات متحده نیست.

اگر ARM را بررسی کنیم، ریشه آن در کمبریج انگلستان است. این گزارش می گوید پس از 18 سال ورود به چین، ARM اکنون حدود 20٪ از درآمد شرکت های چینی را به دست می آورد و حضور مطلق در منطقه دارد. همچنین، طبق وب سایت ARM China ، مجوز آن برای فروش نزدیک به 19 میلیارد دستگاه از ماه سپتامبر استفاده شده است.

علاوه بر این، گزارش همچنین چین واردات تراشه هایی به ارزش 44 میلیارد دلار در سال 2019 در مقابل 29.3 میلیارد دلار در سال 2013 است. گفته می شود ، اگر ARM به دست Nvidia بیفتد، برای چین ضرر خواهد داشت زیرا باید موانع پیش بینی شده توسط ایالات متحده را برطرف کند.

ایالات متحده با ممنوع کردن تجهیزات 5G Huawei ، صادرات SMIC و حمایت از دیگران برای انجام این کار، چین را تحت فشار قرار داده است. با این حال، نیکل اطمینان دارد که چین در اسرع وقت در جهان نیمه هادی ها قرار خواهد گرفت. وی همچنین می گوید این کشور وظیفه دارد که به جای یک محصول واحد، یک اکوسیستم اطلاعاتی بسازد.

نظر شما چیست؟ در این نبرد چین و امریکا در نهایت کدام یک برنده می شوند؟ شما دوست دارید کدام یک برنده شود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

به چین چه ربطی داره

lovenokia


منم همین سوال رو دارم

Milad7

این روابط سلسله روابط زنجیر وار هستن چین یه قطب دنیا هستش

Milad7

عجب شد 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)