حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید ARM توسط Nvidia به مبلغ ۳۲ میلیارد دلار جدی تر شد

نوشته

3 سال قبل | 21 دیدگاه | پردازشگرها

شایعه شده است سافت بانک در حال بررسی فروش ARM – طراح تراشه بریتانیایی است که تقریباً از هر پردازنده اصلی موبایل از شرکت هایی مانند کوالکام ، اپل ، سامسونگ و هواوی قدرت می برد – است و اکنون، این ممکن است یک خرید واقعی شود. طبق گفته های بلومبرگ، انویدیا در “مذاکرات پیشرفته” برای خرید ARM با معامله ای به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد دلار قرار دارد. به این ترتیب خرید ARM توسط Nvidia جدی تر شده است.

خرید ARM توسط Nvidia

چیپست های جدید ARM

گفته می شود انویدیا تنها شرکتی است که در حال حاضر برای خرید در حال گفتگو با SoftBank است و درگیر بحث های مشخص شده و معامله ای می تواند “ظرف چند هفته آینده” حاصل شود، اگرچه هنوز چیزی قطعی نشده است. اگر این معامله انجام شود، این یکی از بزرگترین معاملات تاکنون در زمینه تراشه های رایانه است و احتمالا نظارت دقیق را به دنبال دارد.

سافت بانک شرکت ARM را در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۳۱ میلیارد دلار خریداری کرد و ARM از آن زمان تاکنون فقط به ارزش خود افزوده است زیرا طرح های آن بیشتر به دستگاه های Android و iOS یکپارچه تر شده است. مایکروسافت در حال حاضر Surface مبتنی بر ARM و نسخه ای از ویندوز را برای ARM طراحی کرده است. اپل همچنین اخیراً اعلام کرده است که در جدیدترین برنامه این شرکت، رایانه های مک خود را به چیپست های مبتنی بر ARM تغییر می دهد. از آنجا که SoftBank به منظور جلب رضایت سرمایه گذاران مضطرب، به دنبال جبران بدهی های روز افزون خود است فروش ARM در اوج خود می تواند به تقویت سرمایه های فن آوری ژاپن کمک کند.

شرکت Nvidia برای ARM یک مالک جالب خواهد بود. در حالی که این شرکت رهبر GPU ها است (که ARM نیز طراحی می کند)، ارتباطی با طراحی CPU یا سخت افزار موبایل در خارج از تراشه های تلفن همراه Tegra (معروف ترین آن توسط نینتندو) ندارد. نینتندو سوئیچ و خط Nvidia Shield که در واقع بر اساس طرح های ARM است.

با توجه به اینکه انویدیا مشتری ARM است، با شرکتهای دیگر که به طراحی ARM نیز اعتماد می کنند، داشتن ARM قدرت بیشتری را به دنیای محاسبات گسترده تر می بخشد و احتمالاً نظارت جدی را از طرف تنظیم کننده ها انجام می دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این خرید معادلات بازار را چطور تغییر دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

سوالی شاید خنده دار باشه ولی دوستان این خرید باعث نمیشه Nvidia از این به بعد با انحصار طلبی شرکت ها رو ملزم به استفاده از پردازنده
گرافیکی خودش یعنی tegra کند ؟!

mostafa3

خیلی بد میشه برای پردازنده‌های موبایل
انویدیا خودش پردازنده‌های گرافیکی تا حد مرگ گرونه
تا می‌تونه میندازه

m.b

نمیدونم بگم ترسناکه یا خوشحال کننده…
نمیدونم یاد روزی که تو سال 93 خبر خرید نوکیا توسط مایکروسافت میومد بیافتم یا یاد وضعیت الانش… 🤔

m.b

رفقا شما برای دانلود فیلم از یوتیوب یا دانلود از Spotify و deezer و یا soundcloud بدون فیلتر شکن چیکار میکنید؟

Finch

Qdownloader.net
.
.
https://t.me/utubebot

Dr.Nazer

دانلود از یوتیوب ربات utubebot تل‌گرام
هم میتونی رزولوشن مورد نظرتو انتخاب کنی هم اینکه انتخاب کنی که به صورت فیلم تو خود تل‌گرام واست بیاد یا به صورت لینک دانلود.
البته برای انتخاب فیلم باید لینکش رو از یوتیوب بهش بدی که اگه نخوای با VPN وارد اپ یوتیوب شی یا باید با 1.1.1.1 وارد سایت شی، و اینکه خود رباته هم به صورت Inline یه گزینه سرچ توی یوتیوب داره که البته طبق تجربه من خیلی خوب کار نمیکنه.
راستی اینم یادم رفت که اگه موضوع یه ویدیویی رو توی مرورگر سرچ کنی و بدون VPN یا 1.1.1.1 وارد لینک شی میتونی صبر کنی تا اون ارور مرورگر بیاد که سایت نمیتونه باز شه، و بعد لینک اصلی ویدیو قابل کپی کردنه و میتونی توی ربات Pasteاش کنی…
هرچند تل‌گرام هم خودش فیلتره😂🤦‍♂️ اما با پروکسی هم میشه وارد شد…

Finch

از طریق پلیر VLCهم میشه دان کن
لینکش آپلود میکنی تو اون
خودش دان میکنه بدون نیاز به فیلترشکن

m.b

خب پرسیدم که میزان بدبختیتونو بسنجم… 😅
خیلی بدبختید که… 😂🤦‍♂️
من همه اینکارا رو یکجا با پارس‌گت انجام میدم…
چه یوتیوب چه انواع و اقسام آهنگ تو دیتابیسش یا توی جستجوگرهاش هست…
تو شرایطی که زدن همه رو فیلتر کردن راحت لینک فیلتر شده یوتیوب یا اسم آهنگی که میخوام رو بهش میدم و لینک مستقیم دانلود تحویل میگیرم… برای یوتیوب هم کیفیت های مختلف رو میاره… تقریباً تمام سایتای پربازدید خارجی فیلتر شده یا نشده که اما لینک دانلود نمیدن رو داره… 15 تا اسم آهنگ خارجی به شما بدم دانلود کنید تا تک تک پیدا کنید برگاتون زرد میشه که… تازه اگه 320 پیدا کنید… 🤦‍♂️😅
من میرم بخش جستجوگرش و میذارم روی deezer دونه دونه سریع اسم رو سرچ میکنم و تو یه ثانیه عین آهنگ رو با کیفیت 320 پیدا و ذخیره میکنه… همه رو که پیدا کردم میام بخش دانلود همه رو میزنم دان میکنم…
خیلی خیلی راحت تر از تلگرام یا سرچ تک تک تو نت و پیدا کردن کیفیت های مختلف و ریمیکس ها و اوووه کارای دیگه و فلان سایت فیلتره و فلان سایت تبلیغات داره و… هست…
حجم اکانتتونم که تموم شد یکی دیگه راحت بسازید و تمام…

Mahdi

دانلود از یوتیوب با TubeMate والبته نرم‌افزار ۱.۱.۱.۱ بدون کاهش سرعت

نیما عرفانی

جوش خوردن این معامله قطعاً در دنیای موبایل اثر گذاره . از یه جهت باعث میشه قدرت انویدیا در ساخت و توسعه ی پردازنده های گرافیکی خودش بیشتر بشه و به اعتبار برندش افزوده بشه و از طرفی هم نشون میده برنامه ی جدی برای حضور در صنعت موبایل داره(ارتقاء اساسی واحد گرافیکی Mali آرم با فناوری ، معماری و تبحر و سابقه ی درخشان خودش برای رقابت با گرافیک های Adreno کوالکام و PowerVR اپل) و میخواد مراودات تجاری خودشو با شرکای تجاریش بیشتر کنه و ابعاد و قلمروی فعالیت های خودشو گسترش بده‌.
بیشترین سود حاصل از این معامله در پلتفرم دسکتاپ و لپ تاپ رو اپل و مایکروسافت میبرن و در پلتفرم موبایل و تبلت هم سامسونگ ، هواوی و مدیاتک.

Finch

نیما این PowerVR برای اپل هست ؟
پس چرا روی پایین رده های مدیاتکی مثل G25 و A22, و اینا سواره ؟

نیما عرفانی

آره معماری اولیه ی گرافیک های مدیاتک هم همین پاور وی آر بود که بعدش رفت سمت Mali آرم و به نظرم اشتباه بزرگی کرد. دلیلشو نمی‌دونم ولی شاید به خاطر این بوده باشه که اپل چندسالی هست واحد گرافیکی پردازنده های پرچمدار PowerVR رو به انحصار خودش در آورده.

نیما عرفانی

اگه در این خصوص دوستان اطلاع و آگاهی بیشتر و دقیقی دارن ممنون میشم بگن که به اطلاعات و معلومات ما افزوده بشه.

Sajad

تا اونجا که اطلاع دارم PowerVr مربوط به شرکت imagination Technologies هست و اپل هم یکی از مشتریان اونه. فقط همونطور که اپل از چند سال پیش لایسنس دستکاری در هسته های ARM رو خریداری کرده و طبق خواست خودش هسته های پردازنده های خودش رو تغییر میده از حدود دو سه سال پیش هم لایسنس تغییر در طراحی PowerVr رو خریده و GPU ها رو بنا به نظر خودش تغییر میده.

نیما عرفانی

به به آقا سجاد بالاخره به بهونه ی کامنت بنده هم که شده باعث شد ما یه کامنتی از شما ببینیم بزرگوار 🙂 ممنونم بابت پاسخ و تشکر از اطلاعات مفیدی که دادی 🌷🙏.

Sajad

خواهش میکنم. در خدمتم عرفان جان😉

Sajad

عذر میخوام اشتباه نوشتم. “عرفانی” جان😅

Milad7

انویدیا سلطان gpu

ArmanBgold

با این کار GPU موبایل متحول میشه👌👌

Mahdi

به نظرم که اصلا جالب نمیشه

Milad7

مهدی دلیلت چیه؟ انویدیا کارش درسته!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)