حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تا کنون حتی یک دستگاه آیفون ۱۴ در ایران رجیستر نشده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار داخلی

رونمایی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو در دنیا برای علاقه‌مندان به دنیای موبایل و فناوری یک رویداد هیجان انگیز بود. خیلی از کاربران iPhone‌های اپل منتظر ارایه نسل جدید این موبایل‌های پرچمدار هستند تا آن را تهیه کنند. آنطور که پیداست و حداقل فعلا، هیچ برنامه مشخصی برای رجیسترشدن iPhone 14 در ایران وجود ندارد. آنطور که گفته می شود تا کنون حتی یک دستگاه آیفون ۱۴ در ایران رجیستر نشده است.

عدم رجیستر شدن آیفون ۱۴ در ایران تا کنون

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با تسنیم به ماجرای فروش تلفن همراه آیفون 14 در ایران واکنش نشان داد و گفت:

با وجود اینکه سازمان توسعه تجارت نظرات خود در زمینه آیفون 14 اعلام کرده است، اما این موضوع همچنان در معاونت تخصصی و دولت در حال پیگیری بوده و تا به این لحظه بخش‌نامه‌ای به تصویب نرسیده است.

وی افزود:

هم اکنون تلفن‌همراه آیفون ۱۴ به صورت قاچاق و با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده و هیچکدام از این گوشی‌ها به صورت رسمی وارد کشور نشده است.

پیمان پاک در انتها گفت:

جمع‌بندی در خصوص رجیستری تلفن همراه آیفون 14 تا چند روز آینده نهایی می‌شود.

باتوجه ‌به اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت و رصد آگهی‌های فروش آیفون ۱۴ می‌توان دریافت که در صورت عدم صدور دستورالعملی مبنی بر رجیستری این مدل تلفن همراه، پس از 30 روز کلیه تلفن‌های همراه آیفون ۱۴ غیرقابل‌تماس در ایران بوده و در نتیجه خریداران متضرر خواهند شد.

آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو مکس

تا کنون حتی یک دستگاه از خانواده آیفون ۱۴ در سامانه همتا رجیستر نشده است

از صحبت های بالا استباط می شود که ضوابط مربوط به رجیستری آیفون ۱۴ در ایران با سوءاستفاده از رویه مسافری در گمرک انجام شده است. درعین‌حال بررسی‌ها حکایت از آن دارد که در سامانه همتا اساساً تاکنون حتی یک مورد از خانواده iPhone 14 چه به صورت رسمی و چه به صورت مسافری ثبت نشده و مورد تأیید و رجیستری قرار نگرفته است.

در ادامه همین محدودیت عدم رجیستری iPhone 14 در ایران، فروش آیفون ۱۴ در مشهد هم ممنوع اعلام شد. انتظار داریم تا روزهای آتی وضعیت پرچمدار جدید اپل در ایران مشخص شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کند با عدم رجیستری جدیدترین محصول موبایلی اپل در ایران، کاربران چه واکنشی داشته باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)