حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه 5G ثابت خانگی تا پایان سال در مناطق پرتراکم کشور ارایه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار داخلی

شبکه 5G هنوز در خیلی از کشورهای جهان یا نوپاست یا اصلا وجود ندارد. کشور ما هم در حال تست و بررسی است و خود می تواند خبر خوبی باشد. وزیر ارتباطات امروز گفت شبکه 5G ثابت خانگی تا پایان سال در مناطق پرتراکم کشور ارایه خواهد شد.

شبکه 5G ثابت خانگی

 

وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم جبران عقب‌افتادگی‌ها در حوزه ثابت، با بیان اینکه تا آخر اسفندماه سال جاری، اینترنت نسل پنجم (شبکه نسل پنجم مخابراتی یا 5G) برای کاربران خانگی به صورت نقطه‌ای فعال می‌شود، گفت:

تصمیم داریم تا پایان دولت سایت‌های فعلی را به اینترنت نسل پنجم مجهز کنیم و آن را به‌صورت نقطه‌ای برای اینترنت خانگی ارتقا بدهیم. مجوزهای مربوط به این کار در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صادر شده است. برای توسعه در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری دولت است و سعی می‌کنیم اینترنت نسل پنجم تا اسفندماه برای کاربران بخش خوبی از مناطق پرتراکم کشور قابل ارائه باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سهم ۱۹٫۴ درصدی ICT در اقتصاد کشور اشاره کرد و این بخش را دارای ظرفیت‌های بسیاری برای رشد دانست و تصریح کرد: ما تمام تلاش را متمرکز کردیم تا این کار به شکل درستی پیش برود. مجموعه فعالیت‌های حوزه  ICT از لحاظ اقتصادی رشد خوبی دارد و صورت‌های مالی این شرکت‌ها به بازار بورس نیز سیگنال‌های مثبت می‌دهد تا در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

شبکه 5G چین

شبکه 5G

آذری جهرمی درباره استفاده کاربران از شبکه شاد بیان کرد: تا روز گذشته، ۱۸۰ گیگابایت از ظرفیت ۷۰۰ گیگابیتی اختصاص‌یافته به شبکه شاد استفاده شده است. همین مسئله باعث افزایش ترافیک داخلی در شبکه شده و اگر به VOD ها نیز اجازه فعالیت داده شود، ترافیک داخلی افزایش بیشتری می‌یابد. همچنین بیش از ۱۱۰۰ دانشگاه در کشور داریم که از این تعداد ۲۰۰ دانشگاه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و با سرمایه‌گذاری‌های لازم، باید بقیه دانشگاه‌های کشور نیز به این شبکه متصل شوند.

نگاهی به نسل پنجم شبکه تلفن همراه؛ 5G و مسائل پیرامون آن

وی ادامه داد: در بحث آموزش آنلاین، همان‌طور که همراه اول از آموزش و پرورش پشتیبانی می‌کند، ایرانسل و مخابرات نیز در کنار بخش آموزش‌عالی و دانشگاه‌های کشور قرار گرفته و از نظر پهنای باند و زیرساخت لازم، از این بخش پشتیبانی می‌کنند با این هدف که آموزش در شرایط کرونا تعطیل نشود. امروز شبکه 5G ایرانسل در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساختمان مرکزی شرکت ایرانسل و مناطق اطراف این دو ساختمان، در حال خدمات‌دهی است و به زودی در منطقه عمومی عباس‌آباد تهران و دانشگاه تربیت مدرس نیز راه‌اندازی می‌شود.

شما منتظر شبکه 5G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

خیلی هم عالی

mostafa3

یک هزینه سنگین برای خرید مودم جدید باید بپردازید
بسته هم به قیمت روز با حجم بسیار کمتر
td lte هم بقدری سرعتش پایین آمده گاهی اوقات انگاری با 2g رقابت میکنه

OnePlus_Fan

برا من که فقط از اینترنت ثابت استفاده میکنم خبر خوبی بود🙂
فقط امیدوارم به این بهونه قیمتا بیشتر نشه

SHREK

هفته پیش یه مودم دست دو ایرانسل 4G گرفتم 1380000.این که دیگه…

Mahdi

میدونم به فکر مردمی

Auroro

باز ی ورق از دفتر نقاشی وزیر جوان

Milad7

مرسی وزیر جوان 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)