حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ از نظر ابعادی بزرگترین کنسول دنیای مدرن است

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | پلی‌استیشن

امروز روز بزرگی برای طرفداران کنسول بازی محبوب سونی است. صبح بود که برای شما نوشتیم قیمت پلی استیشن ۵ بین ۳۹۹ تا ۴۹۹ دلار و عرصه آن از ۲۲ آبان ۹۹ خواهد بود. اطلاعات رسمی پیرامون این کنسول بالاخره گسترش یافتند و حالا ما حتی ابعاد آن را می دانیم. پیش از این حدس زده می شد که کنسول ژاپنی ها بزرگ باشد اما نه با دقت بالایی. امروز مشخص شده که پلی استیشن ۵ از نظر ابعادی بزرگترین کنسول دنیای مدرن است. از نظر ابعادی می توان گفت که نسبت به کنسول های مایکروسافت واقعا حجیم تر هستند. اجازه بدهید ببینیم چقدر؟

پلی استیشن ۵

وقتی خوره های اینترنتی نشان دادند که پلی استیشن ۵ بسیار عظیم است، ما بسیار جذب آن اطلاعات شدیم، اما حتی تصاویر فانتزی آنها نیز نمی توانستند ما را کاملا برای اندازه واقعی PS5 آماده کنند.

تقریباً نیم ساعت پس از آنکه سونی سرانجام قیمت و تاریخ انتشار کنسول نسل بعدی را فاش کرد (399 دلار یا 499 دلار ، ۲۲ آبان)، این شرکت یک صفحه مشخصات کامل منتشر کرد که شامل ابعاد کنسول است و این یک هیولاست.

خیلی سریع بگویم ، بزرگترین کنسولی که تاکنون ساخته شده چیست؟ آیا شما گفتید Xbox اصلی 2001 یا Xbox One اصلی در اندازه VCR؟ شاید PS3 مدل 60 گیگابایتی این لقب را در ذهن شما داشته باشد. اشتباه! PS5 از همه بزرگتر است.

طبق گفته سونی، PS5 تقریباً 390 میلی متر ارتفاع، 260 میلی متر عمق و 104 میلی متر عرض دارد و این بزرگترین کنسول بازی است که احتمالا تاکنون شنیده اید. (به نظر من این باعث می شود در مقیاس رایانه های شخصی، یک کیس 10.5 لیتری باشد) مدل بدون درایو دیسک؟ داستان مشابه است اما فقط ۱۲ میلی متر باریکتر خواهد بود.

من اعداد را به CompareSizes.com متصل کردم تا ببینم چطور در بین کنسول هایی قرار دارد که قبلاً به دلیل بزرگ بودن آنها مسخره شده بودند:

از چپ به راست: PS3 مدل 60 گیگابایت، ایکس باکس، ایکس باکس وان، نسخه دیجیتال PS5 و PS5

به سختی می توان مقایسه کرد. PS5 بسیار بزرگتر است، حتی نمی توانید بحث کنید که طراحی سه بعدی اندازه واقعی آن را کاهش می دهد. من کاملا مطمئن هستم که برای بزرگتر شدن ابعاد کنسول های بازی باید به ماشین های بازی با تلویزیون های CRT داخلی یا رایانه هایی مانند Commodore 64 برگردید.

و پسر! این جعبه خیلی بزرگتر از Xbox Series X و Xbox Series S جدید است:


توجه داشته باشید که ابزار 3D پشت هر کنسول را نشان نمی دهد. PS5 بسیار عمیق تر از Xbox است.

حتی لازم نیست به شما بگویم کدام کنسول کدام است. کاملا واضح است. به یاد داشته باشید وقتی نگران بودیم آیا Xbox جدید در میزهای ما جای می گیرد؟

اوه و یک نکته کوچک وجود دارد که من فراموش کردم ذکر کنم ، که این موضوع را حتی بهتر می کند: طبق اعلامیه مطبوعاتی، سونی “بزرگترین لوازم جانبی پیش بینی شده” یا پایه اختیاری PS5 را در آن اندازه گیری ها لحاظ نمی کند.

آن جعبه های زرد و آبی را می بینید؟ حال تصور کنید که برخی از باله ها قسمت بالای آنها را بیرون زده اند.

اگر دوست دارید بدانید PS5 حدود 4.5 کیلوگرم یا حدود 10 پوند وزن دارد. حذف درایو دیسک شما را به 3.9 کیلوگرم یا 8.6 پوند کاهش می دهد. توجه داشته باشید، من PS3 مدل 60 گیگابایتی خود را با وجود قوی بودنش دوست داشتم و شک دارم در مورد PS5 احساس متفاوتی داشته باشم. بقیه برگه مشخصات نیز بسیار چشمگیر است!

نظر شما چیست؟ ابعاد یک کنسول بازی چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

نزدیک ۵ کیلو
چند ماه دیگه ببینیم کیفت بازی رو ps5 و ایکس باکس

و صد البته با ۳۰۸۰ 😁

AŁɪ

با ۲۰۸۰ مقایسه بشه هنر کرده

pooria

خیلی خوبه به اندازه ی قدرتمند ترین گرافیک های نسل قبل دسکتاپ قدرت دارند و چون بازی ها برای کنسول خیلی بیشتر بهینه میشند کیفیت بالاتری رو شاهد خواهیم بود 👍
فقط یه مبحثی که در میونه اینه که عملا کسی تو ایران tv 4k نداره و بیشتر همون 1080 دارمد یعنی همون 2k ئش هم برای ما زیادیه 😂 یعنی فقط xbx سری s به درد ما میخوره ولی از انحصاری های سونی هم نمیشه غافل بود پس من اگه خواستم بگیرم نهایتا یه ps5 دیجیتالی میگیرم چون من با pc گیم میزنم و انحصاری های مایکرو رو که داره فقط میمونه سوننی که نسل قبل هم نگرفتم این نسل هم احتمالا با وضعیت دلار نشه گفته چون از شنبه هم مکا نیزم ما شه فعال میشه و دلار احتمالا بره رو 40 تومن 😭

The MTest MT

دوستان شما بودید
1-یه پوکو اف 2 میگرفتید راحت؟
2-می 10 تی پرو وایمیستادید بخرید؟
3-می 10 الترا هرجور شده گیر میاوردید؟پ
و4-کی 40 پرو میگرفتید؟
خودم بدجور 2 رو میخام

نیما عرفانی

اولی که قطعاً منظورت اف ۲ پروعه که با اومدن دومی, اولی به کل می‌ره تو سایه… البته برتری که اولی داره حداقل ۲۵۰-۳۰۰ دلار قیمت کمتری داره(بدون احتساب کاهش قیمت اولی و با احتساب قیمت بازار اروپا).
میرسیم به سومی و چهارمی که چهارمی حالا حالاها نمیاد پس از الان دلتو براش صابون نزن . و در آخر میمونه می ۱۰ اولترا که الان به قیمت می ۱۰ پرو داخل بازار ایران یه نگاه بنداز و با خودت دو دوتا چهارتا کن ببین به لطف دلال ها از اون مقدار بودجه، بیشتر داری که بخوای باهاش می ۱۰ اولترا بگیری؟؟ حالا بماند که شاید اصلاً همون بودجه ی می ۱۰ پرو هم نداشته باشی.

The MTest MT

پس همون می 10 تی پرو رو بگیرم به نظرت؟بودجه هم شکر خدا چون به دلار پس انداز کردم 500-600 دلار دارم پس بودجم میرسه

pooria

هرچه قدر قیمت جانیش باشه حدودا 150 دلار کنار باید بذاری برا دلال و رجیستری البته اگه 400،500 دلار باشه

نیما عرفانی

خب پس احتمالاً باید تقریباً ۲۰۰ دلار بذاری رو اون مبلغ چون گمانه زنی ها حاکی از اینه که قیمت می ۱۰ تی پرو حدود ۶۹۹ یورو یعنی حول و حوش ۸۲۶ دلار میشه که من فکر میکنم قیمت گذاری نهایی از این مقدار کمتر باشه بیشتر نیست . یه نکته ی دیگه ای هم که هست ؛ این قیمت از اونجایی که به واحد پول اروپا تخمین زده شده نه واحد پول چین ، پس احتمال گلوبال بودنِ این گوشی رو قوت میبخشه. و نکته ی دوم ؛ قیمتی که فعلاً مشخص شده مربوط به بیشینه ی قیمت گذاری محصولات شیائومیه یعنی بازار اروپاست و مسلماً طبق رویه ی گذشته قیمت منطقهٔ خاورمیانه چیزی بین قیمت اروپا و چین هست و من خودم براساس مشخصات درز پیدا کرده از این گوشی ، قیمت ۶۰۰ الی ۷۰۰ دلار برای بازار خاورمیانه رو برآورد میکنم . البته شما باید هزینه های اضافه بر سازمان مثل رجیستری و دلال … هم بهش اضافه کنی .

AŁɪ

می ده الترا مگه هست توی بازار؟

نیما عرفانی

نه
ایشون گفت هرجور شده گیر بیاری، یعنی چه از طریق سفارش به واردکننده های مستقیم از چین باشه یا از طریق کانال های واسطه یا اینکه خودت پاشی بری چین بگیری بیای .

Mahdi

من اگه قرار بود قیمت رو بزارم کنار صبر میکردم کی۴۰پرو بیاد ببینم چیه تا یکی رو انتخاب کنم

نیما عرفانی

آدمیزاد همیشه طمع داره و خواسته هاشو با گذر زمان افزایش میده . اون موقع هم میگی بذار می ۱۱ و پوکو … بیاد ببینم چی میشه و همینطور این چرخه ادامه داره…
همین الانش کی ۳۰ پرو(کی ۳۰ اولترارو نگفتم چون میونت با مدیاتک خوب نیست) فراتر از حد انتظارات و نحوه ی کاربری اکثر افراده مهدی جان دیگه می ۱۰ پرو و می ۱۰ اولترا فبها.

MohammadFarhaadi

الان یه سری دوستان میان پز بزرگی کنسول سونی رو میدن!!!چون تو قدرت که دیگه عقبه این دوره.آقا یکی به اینا بگه برعکس میزنن!

online_wireless

متاسفانه قيمت بازي هاشو بالا برده و هفتاد دلار كرده كه اين يه ظلمه برا كاربرا و به نظرم نهايت هر بازي بيشتر از پنجاه دلار ارزش نداره

Milad7

طراحی خوشگلی داره منتظر ورودش به بازار هستم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)