حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شواهد حضور موجودات فضایی در ونوس رسما ثبت شد

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | نجوم

به گزارش رویترز دانشمندان امروز گفتند که آنها در ابرهای اسیدی ونوس گازی به نام فسفین را کشف کرده اند که نشان می دهد میکروب ها می توانند در همسایگی زمین زندگی کنند، این نشانه ای از زندگی بالقوه فراتر از زمین است. بله، شواهد حضور موجودات فضایی در ونوس رسما ثبت شده است.

 

محققان اشکال واقعی زندگی را کشف نکردند، اما متذکر شدند که در زمین فسفین توسط باکتری هایی که در محیط های گرسنه اکسیژن رشد می کنند، تولید می شود. تیم علمی بین المللی ابتدا این فسفین را با استفاده از تلسکوپ جیمز کلرک مکسول در هاوایی مشاهده و آن را با استفاده از تلسکوپ رادیویی آلیاژ میلی متری و کمتر از میلی متری آتاکاما (ALMA) در شیلی تأیید کردند.

ستاره شناس جین گریوز از دانشگاه کاردیف در ولز، نویسنده اصلی تحقیق منتشر شده در مجله Nature Astronomy، گفت:

“من بسیار متعجب شدم – در حقیقت مات و مبهوت.”

وجود زندگی فرازمینی از مدتها پیش یکی از مهمترین سوالات علم بوده است. دانشمندان از کاوشگرها و تلسکوپ ها برای جستجوی علامت “زندگی” – نشانه های غیرمستقیم حیات – در سیارات و قمرهای دیگر در منظومه شمسی و فراتر از آن استفاده کرده اند.

کلارا سوزا-سیلوا، مولف اختراع مولکولی موسسه فناوری ماساچوست گفت:

“با آنچه در حال حاضر از ونوس می دانیم، معقولترین توضیح برای فسفین، هرچقدر که اغراق آمیز باشد، زندگی است.”

سوزا-سیلوا افزود:

“من باید تأکید کنم که زندگی، به عنوان توضیحی برای کشف ما، باید مثل همیشه آخرین چاره باشد.” “این مهم است زیرا اگر فسفین باشد و اگر حیات باشد، به این معنی است که ما تنها نیستیم. همچنین به این معنی است که زندگی باید بسیار رایج باشد و بسیاری از سیارات ساکن دیگر در کهکشان ما وجود داشته باشند.”

فسفر – یک اتم فسفر با سه اتم هیدروژن متصل شده – برای افراد بسیار سمی است. تلسکوپ های مستقر در زمین مانند آنچه در این تحقیق استفاده شده به دانشمندان کمک می کند تا شیمی و سایر مشخصات اجرام آسمانی را مطالعه کنند.

فسفین در ۲۰ قسمت در هر میلیارد در اتمسفر ونوس دیده می شود که غلظت کمی است. گریوز گفت محققان منابع غیر بیولوژیکی بالقوه مانند آتشفشانی ، شهاب سنگ ها ، رعد و برق و انواع مختلف واکنش های شیمیایی را مورد بررسی قرار دادند، اما هیچ یک از آنها نبودند. این تحقیق برای تأیید حضور زندگی یا یافتن توضیحی جایگزین ادامه دارد.

زهره نزدیکترین همسایه سیاره ای زمین است. از نظر ساختار مشابه اما کمی کوچکتر از زمین، این دومین سیاره از خورشید است. زمین سومین است. ناهید در جو غلیظ و سمی پیچیده شده و گرما را به دام می اندازد. دمای سطح به 880 درجه سانتیگراد (471 درجه سانتیگراد) سوزناک می رسد، آنقدر گرم است که سرب را ذوب می کند.

سوزا-سیلوا گفت:

“اما مدتها پیش، ناهید می توانست در سطح خود حیات داشته باشد، قبل از اینکه اثر گلخانه ای فراری اکثریت سیاره را کاملاً غیرقابل سکونت کند.”

تست اسید

برخی دانشمندان احتمال داده اند که ابرهای بلند ونوس با دمای معتدل حدود 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) می توانند میکروب های هوایی را در خود جای دهند که می توانند اسیدیته شدید را تحمل کنند. این ابرها حدود 90٪ اسید سولفوریک هستند. میکروب های زمین نتوانستند در آن اسیدیته زنده بمانند.

گریوز گفت:

“اگر این میکروارگانیسم ها باشد، به مقداری نور خورشید و آب دسترسی خواهند داشت و ممکن است در قطرات مایع زندگی کنند تا از کمبود آب در بدن جلوگیری کنند اما به مکانیسم ناشناخته ای برای محافظت در برابر خوردگی توسط اسید نیاز دارند.”

روی زمین، میکروارگانیسم ها در محیط های “بی هوازی” – اکوسیستم هایی که به اکسیژن نیازی ندارند – فسفین تولید می کنند. این گیاهان شامل گیاهان فاضلاب ، باتلاق ها ، مزارع برنج ، تالاب ها ، رسوبات دریاچه ها و مواد دفعی و روده ای بسیاری از حیوانات است. فسفین همچنین از نظر بیولوژیکی در شرایط خاص صنعتی ایجاد می شود.

برای تولید فسفین ، باکتریهای زمین فسفات را از مواد معدنی یا مواد بیولوژیکی گرفته و هیدروژن اضافه می کنند.

کلارا سوزا-سیلوا گفت

“ما تمام تلاش خود را برای توضیح این کشف بدون نیاز به فرآیند بیولوژیکی انجام داده ایم. با دانش فعلی ما در مورد فسفین ، ونوس و ژئوشیمی ، ما نمی توانیم وجود فسفین را در ابرهای زهره توضیح دهیم. این به این معنی نیست که این (لزوما) زندگی است. این فقط به این معنی است که برخی فرآیندهای عجیب و غریب در حال تولید فسفین هستند و درک ما از ونوس به کار نیاز دارد.”

ونوس باید با فسفر خصمانه باشد. سطح و جو آن غنی از ترکیبات اکسیژن است که به سرعت با فسفین واکنش نشان داده و از بین می برد.

آنیتا ریچاردز ، یکی از نویسندگان این مطالعه ، اخترفیزیکدان مرتبط با دانشگاه منچستر انگلیس ، گفت: “چیزی باید باعث ایجاد فسفین در ونوس به همان سرعتی شود که از بین می رود.”

در حالی که سفینه های رباتیک قبلی از ناهید دیدن کرده اند، ممکن است برای تأیید زندگی یک کاوشگر جدید لازم باشد.

سوزا-سیلوا گفت:

“خوشبختانه ، ناهید درست در همسایگی است.” “بنابراین ما می توانیم به معنای واقعی کلمه برویم و بررسی کنیم.”

نظر شما چیست؟ به حیات فرازمینی اعتقاد دارید؟ من شخصا فکر نمی کنم که ما در این دنیای بزرگ، تنها باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

طبیعی هست به نظرم بی شمار موجود فضایی بدور از کهکشان راه شیری زندگی میکنن که رویت هم نمیشن .اونا هم مثل ما فکر میکنن تنها هستن ..

Ali.v

غیر ممکنه در بین میلیاردها میلیارد کهکشان فقط ما زندگی کنیم.
به نظرم اینهمه جهانی که ما نمیتونیم رویت کنیم و هرگز هم نمیتونیم همه جهان رو رویت کنیم،
صرفا واسه انسان افریده نشده و هدفی خیلی بزرگتر هست و با اغراق میشه گفت قطعا موجودات و دنیاهای زنده بسیاری هستن مثل زمین

MohammadFarhaadi

به جایی رسیدن که با یه بازتابش یا تابش نور و با تلسکوپها و ابرکامپیوترهای فوق مدرن میتونن بفهمن که در میلیونها و یا میلیاردها کیلومتر دورتر حتی به سال نوری چه مولکول یا موجود میکروسکوپی زندگی میکرده یا میکنه!اونوقت اینجا نوابیغی داریم طرح رجیستری از خودشون در میکنن و با قیمتهای شیش تا ده برابر شده موبایل اعلام میکنن که به هدفشون که حمایت از مصرف کننده(منظور از مصرف کننده اینجا فک و فامیل خودشونه که رانت رو گرفتن و مصرف کننده مواد هم هستن) است رسیدن!اینجا مصرف کننده جناسه!!!ما فکر میکنیم منظورش خریداره ولی تو نگو منظورشون کسیه که از این رانت استفاده میکنه!معتاده لامصب!خلاصه پراید رو تکنولوژی میدونن و درگیر این هستن که با کدوم پا تشریف ببرن ب.ر.ی.ن.ن!!!و ثواب وارد شدن به مستراح رو هنوز نتونستن محاسبه کنن ببینیم کدوم پا بهتر جواب میده!!!

Auroro

منم واقعا موندم چطور پراید رو تکنولوژی میدونن.

Auroro

فکر نمیکنم بتونن موجودات زنده پیدا کنن.

همونطور که تو قران اومده جنبدگانی در جاهای دیگر وجود دارند که ن ما از وجود اونا با خبر میشیم ن اونا از وجود ما، یعنی تکنولوژی هرچقدر پیشرفته بشه نمیتونیم ببینیمشون.
اینم چیزی جز چنتا میکروب نیست که شاید همونم نباشه و دلیل گاز طبیعی باشه

Taha

درسته تو قرآن اومده ولی بستگی داره چطوری برداشت کنی اون حرفشو.
من میگم تا 30 سال آینده باهاشون ارتباط برقرار میکنیم😎😬

Auroro

اصلا منطقیه فکرشو بکنید.

در عالم پادماده که خیلی از عالم ما دور هستش و بینش هیچی نیست (حتی ماده تاریک هم نه! هیچی هیچی (چیزی که ذهن ما اصلا نمیتونه مفهومشو درک کنه)
حالا موجوداتی در عالم پادماده باشه اونوقت چی میشه؟ هیچوقت از وجود ما اطلاع پیدا نمیکنن. اگرم با موشک هایی که چندین میلیارد برابر سرعت نور که ناشدنیه حرکت کنند اصلا از کجا بدونن به کدوم سمت باید برن برا عالم ماده. بعدشم برسند نابود میشند.
بنابراین هیچموقع با آدم فضایی های پادماده ای نمیتونیم ارتباط بگیریم.
با غیر پادماده ایا هم شاید هیچوقت نشه. چون محدودیم، محدود. حیف که چیزایی برامون جالبه که هیچوقت درکشون نمیکنیم

yasserdivar

این که ما در این فضای بیکران تنها هستیم ، و یا این که تنها نیستیم جفت به یک اندازه ترسناک است
در کهکشان راه شیری چیزی در حدود 400 میلیارد ستاره و 100 میلیارد سیاره وجود دارد. از هر 5 ستاره یکی به اندازه ستاره ما یعنی خورشید است. منجمان برآورد نموده اند که در حدود 22% از این ستاره ها، سیاراتی دقیقا شبیه زمین دارند، یعنی سیاراتی در منطقه قابل سکونت، دارای اتمسفر و آب مایع، این یعنی به عبارتی چیزی حدود 8 میلیارد سیاره در کهکشان راه شیری وجود دارند که کاملا مستعد وجود حیات هستند. فقط در یک کهکشان 8 میلیارد سیاره مثل زمین! باورش سخت است نه؟ این نشان می‌دهد که گفتن این که حیات فقط در زمین وجود دارد و ما نمی توانیم موجودات فرازمینی را پیدا کنیم یا در کیهان تنها هستیم عبث ترین سخنی است که یک انسان می تواند بگوید. این ما هستیم که هنوز تا نوک بینی مان نرفته ایم و داریم نسخه می پیچیم.

Amir galaxy

اونطور که ما حیات رو میشناسیم ( به هر شکلی که بوجود اومد) برای بقا نیاز به چند تا شرط اصلی داره…
که مهترینشون «دایره طلایی» هست…
چیزی که احتمالا تعداد اندکی یا شاید هم هیچکدوم از اون ۲۲٪ سیاره ها نداشته باشن!

Milad7

خب هر طور فکر بکنی قطعا موجودات دیگه ای هم وجود دارن!🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)