حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال خروج هواوی از بازار موبایل به دلیل فشارهای بدون توقف امریکا

نوشته

3 سال قبل | 51 دیدگاه | هواوی

آقای Ming-Chi Kuo یک تحلیلگر قابل اعتماد در مورد اپل است، اما او اکنون نظر خود را در مورد هواوی، که در حال حاضر پرفروش ترین برند تلفن های هوشمند در جهان به شمار می رود (به عقیده یکی از منابع در Q2 2020 از سامسونگ پیشی گرفته است)، به اشتراک گذاشته است. به نظر او احتمال خروج هواوی از بازار موبایل به دلیل فشارهای بدون توقف امریکا وجود دارد.

احتمال خروج هواوی از بازار موبایل

وی ادعا می کند که در صورت بدتر شدن شرایط این شرکت می تواند از بازار گوشی های هوشمند خارج شود. تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده به شدت بر تجارت این شرکت تأثیر گذاشته است. همه چیز در اردیبهشت ۹۸ آغاز شد، زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، با یک فرمان اجرایی، هواوی را در “لیست موجودیت” امضا کرد و غول چینی را از استفاده از فن آوری های آمریکایی منع کرد.

این امر باعث شد هواوی از استفاده از برخی ویژگی های سیستم عامل Android در محصولات خودش و همچنین دستگاه های با برند آنر منع شود. اخیرا، دولت ایالات متحده محدودیت های هواوی و همچنین شرکت های تابعه را تشدید کرد.

با محدودیت های جدید، استفاده از هواوی در همکاری با شرکت ها یا فناوری های امریکایی برای نیمه هادی ها ممنوع شده است. این بدان معنی است که این شرکت نمی تواند چیپست های برند Kirin خود را با کمک شرکت های آمریکایی یا شرکت هایی که از فن آوری های آمریکایی استفاده می کنند تولید کند.

شرکت تایوانی TSMC، سازنده چیپست های HiSilicon Kirin، ثبت سفارشات جدید از این شرکت را متوقف کرد. با توجه به اینکه کوالکام در ایالات متحده مستقر است، فعلا موضع مشخصی وجود ندارد. مدیاتک قبلاً برای کسب و کار با هواوی درخواست مجوز ویژه کرده، اما بعید به نظر می رسد آن را دریافت کند.

طبق گفته Kuo (از طریق MyFixGuide) ، حتی اگر هواوی به نحوی موفق به تهیه قطعات شود، رقابت و سهم بازار این شرکت لطمه خواهد دید. وی اضافه می کند که در بهترین حالت، سهم بازار آن کاهش می یابد و در بدترین حالت ها، این شرکت از بازار گوشی های هوشمند خارج می شود.

گزارش شده است که اگر محدودیت ها کاهش نیابد، هواوی می تواند حدود 30 درصد از سهم بازار خود را از دست بدهد. با توجه به آینده هواوی، شرکت هایی مانند اپل ، OPPO ، Vivo و Xiaomi از موقعیت مطلوبی در بازار محلی برخوردار هستند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این شرایط تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟ به نظر شخصی من حذف یک شرکت موفق با ادعای جاسوسی، یک ادعای مضحک است. همین حالا که شما در حال خواندن این مطلب هستید به احتمال بسیار بالا از یک سیستم عامل امریکایی استفاده می کنید (چه دسکتاپ و چه موبایل)، چه چیزی سبب می شود که فکر کنید اطلاعات شما در بهترین و در بالاترین سطح حسن نیت، برای موارد مختلف استفاده نمی شود؟! این را می گویم که بدانید این جا بحث “جاسوسی” نیست، این جا بحث دعوای ابرقدرت هاست و مشخصا امریکا نمی خواهد چینی ها هم به گنجی که تا کنون فقط برای آن ها سودآوری داشته، دست پیدا کند!

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه

m.b

لعنتی… 😑

Mahdi

😂😂😂

m.b

دوست دارم تو این خبر تاریخی اولین نظرو بنویسم…
برای آمریکایی ها متأسفام… 🙂😑

pooria

از این که تو بسیاری از حوضه های سیاه(تجهیزات فیلترین، جاسوسی برای چین و کشور های جهان سومی (خدتون میدونید کجارو میکم)و حتی گفته میشه مداخلت در سال 88) فعالیت داشته و الان داره نابود میشه خوشحالم و از طرفی ناراحتم که شرکتی که باعث بسیاری از پیشرفت ها در دنیای تکنولوژی شد و حداقل سرعتش رو تسریع بخشید داره نابود میشه 😑 واقعا متاسفم که رقابت داره هرروز داره کمتر وکمتر میشه واقعا دوست نداشتم اینطوری نابود بشه

pooria

حالا من چرا به مصطفی ریپلای زدم 😂

m.b

ناخودآگاهت منو دوست داره…

AŁɪ

حالا اپلتو میخرن 🙂 شرط می‌بندم اگه این اتفاق بیافته رابطه آمریکا و چین ۱۸۰ درجه عوض میشه .
تمام کارخونه های مربوط به امریکا توی چین بسته میشه .
و آمریکا رو از بزرگترین بازار جهان «چین» محروم می‌کنه .
دودش تو چشم خودش میره⁦☺️⁩

V800B

چرت گفتی خدایش
اصن امریکا محو میشه از روی کره زمین😂

AŁɪ

چقدر تو کوتاه فکری کی از نابودی آمریکا صحبت کرد !

m.b

یادمه وقتی سر استفاده از هسته های 78 و استفاده نکردن از هسته های 77 حرف میزدیم یه متخصصی میگفت نه هوآوی رفته مذاکره کرده وضعیت الان بهتر شده داره از 78 استفاده میکنه!
نمردیم و معنای بهتر شدن وضعیت! رو هم فهمیدیم…خدایا شکرت با نادانی نمردیم لااقل!…
راستی گویا پروژه 5 نانومتری مدیاتک هم قسمتیش برای هوآوی بوده… گویا برای همین کنسل شد…

AL1K1NG

#تخصص
اصن بابام ب تخصص دراومد

AŁɪ

سیبل بعدی شیائومی هست ⁦🙂

m.b

خوشبختانه شیائومی ابزار فیلترینگ و جاسوسی و شنود نمیفروشه…
همچنین گوشیاشم به زور با کایرین به آمریکا غالب نمیکنه که آمریکا شاکی شه…
شرکت دولتی هم نیست که دولت پشتش باشه بلکه با دولت چین مشکلاتی هم حتی داشت و دولت چین بهش تهمت زده بود حتی…

AŁɪ

تو راست میگی 🙂 عین لنگی ها وقتی میخوان به تیم استقلال بگن حکومتی افتادم .

AŁɪ

دقیقا یاد همون افتادم 😅

Amir galaxy

ان‌شاءالله که عملی نمیشه…

m.b

http://uupload.ir/files/ylln_screenshot_2020-09-01-19-35-43-843_com.miui.home.jpg

عجیب اما واقعی…
همونطور که مشخصه امروز گرفتم…
مرحله دوم یکم که بیشتر کشیدم پایین یهو ظاهر شدن آیکون ها…
🤔

Mahdi

اینا پیش میاد

V800B

چه خبر غمگین عارفانه ای😉
راسش خوشحال شدم
صنعت 5g هم برای هواوی ب جای ی سکو‌ پرتاب شده یک رقص تابوت
من بودم با اونایی ک میگفتن هواوی باعث شده صنعت موبایل پیشرفت کنه
رو دعوت میکردم برنامه ۲۰:۳۰ تا بیشتر از سخنانشون فیض ببریم
از دروغ هاشون نه از صحبت هاشون🥴

AŁɪ

پروفسوری که فکر می‌کنی با تحریم بودن هواوی پروژه ساخت یه چیپست توسط یه شرکت دیگه که تحریم نیست انجام نمیشه و نمیتونه اونو به سایر رقبا بفروشه ،خیلی خوبی …
😅⁦☺️⁩

m.b

نوب عزیز… من مهندس شرکتش که نیستم و از خودم نمیگم که… خبرش رو امروز gizchina کار کرده… گفته هوآوی مشتری این چیپست بوده و برای همین مدیاتک رو تحت فشار گذاشتن…
جای چرت گفتن برو خبرو بخون…
ضمناً من نگفتم انجام نمیشه! گفتم فعلاً کنسله… بعدا قطعاً دوباره پی میگیرن…

AŁɪ

بزرگترین مشتریش هواوی نیست این یک 😊
به هر برندی می‌تونه بفروشه این دو 😊
اون منبع تو کلا ایراد دار مطلب منتشر می‌کنه .
عین این : «حسین ۴ کیلو خرید !» ولی چی خرید ؟؟ خدا می‌دونه

AŁɪ

چون میدونم بچه ای از روی این کامنت من روزی ۲۰۰ مرتبه بنویس 😅🤣

m.b

تو که سوادشو نداری مونده برسی دبیرستان انگلیسی بهت یاد بدن اما میفرستم کاربرا لااقل ببینن:

“MEDIATEK CANCELS ITS HIGH-END 5NM CHIP DEVELOPMENT PLAN”

بخشی مهمتر از متن:
“MediaTek has canceled its 5nm high-end 5G platform development plan. Actually, this 5nm high-end 5G platform development plan is almost tailor-made for Huawei”

لینک خبر:
https://www.gizchina.com/2020/09/01/mediatek-cancels-its-high-end-5nm-chip-development-plan/

MohammadFarhaadi

آقا جان این طرف کلا پاچه گیره.بهش محل نزار فکر کنه یه …ی هست.بزار تو تفکرات جالب انگیز خودش سیر کنه.البته بدیش اینه که توهین میکنه که اونم به وقتش میتونی رفتش رو بدی.ولی برای این اظهار فضلهای بیخودش خودت رو خسته نکن طرف خودش رو زده به خواب!

Pouya

خبر خوش حال کننده ای نیست حذف هیچ کدوم از شرکت ها خوش حال کننده نیست امیدوارم اتفاق نیوفته

m.b

ایکاش باعث بشه که هوآوی دوباره از اسنپدراگون چیپست بگیره…

Pouya

اگه بشه عالی میشه😍

TheFreeCritic

مدیر هواوی رن ژنگفی تو ارتش خلق چین بوده خود هواوی هم که تجهیزات شیلترینگ و …. رو میفروشه از یک طرف خوشحالم که داره نابود میشه از یک طرف هم ناراحتم چون که رقابت رو توی گوشی های دوربین محور رو کم میکنه.

TheFreeCritic

منفی زیاد میخورم( هیتر اپل چقدر زیاد شده این روزا ):

Farcry

آره من نمیدونم مشکلشون چیه.زوم.یت که کلا همه شدن هیتر اپل.حالا جدا از این خبر های ضد و نقیض حذف شارژر از جعبه آیفون ها که خوش به اعتبار اپل هم ضربه میزنه و من هم همون موقع گفتم، این هیتر ها کلا یا هیچی سرشون نمیشه و فقط ترول میکنن (طرف سر هر پست اپل میومد به همه فن ها یه صفت میداد و اپل رو میکوبوند) یا اگر هم میشه باهاشون بحث میکنی تا انتها که میری یه چیزی میگن و آخر هم قانع نمیگن.قبلا فن بی منطق و اپل پرست هم زیاد بود (الان هم کم نیست) ولی بیش تر از همه هیتر اپل اومده. بازم میگم هیتر اپل با کسی که چیزی سرش میشه ‌و از سیاست های بعضا غلط اپل و یا از اشکالات آیفون ها حرف میزنه فرق میکنه.

MohammadFarhaadi

البته فکر میکنم بخاطر هیترهای اپل نیست بیشتر مخالفته با نظرت.من خودم مخالفم با نظرت البته دیسلایک نکردم چون به هر حال یه نظر شخصیه ولی در نظر داشته باش که وقتی مشخص شد آمریکا حتی صحبتهای خصوصی صدر اعظم آلمان رو شنود میکنه یا صحبتهای رئسای جمهور دو کشور اروپایی یا وزرا با هم اونم توی امنیتی ترین حالتهای ممکن یا وقتی تق جاسوسیه فیسبوک از کاربرا یا سوءاستفاده توییتر و… کلی نرم افزار و سخت افزار آمریکایی در اومد اونم با دلیل و مدرک و خودش هم با پررویی گردن گرفت اونموقع جاسوسیه آمریکا میشه در جهت منافع دموکراسی ولی وقتی آمریکا بدون نشون دادن مدرک به مردم و از روی زورگویی میگه هواوی شاید بعدا جاسوسی کنه(نه هم جاسوسی کرده) خوب به نظرت این ربطی به خود جاسوسی داره یا بیشتر به این میخوره که داره جلوی پیشرفت بیشتر چین رو از طریق مهمترین شرکت تکنولوژیش میگیره!!!؟؟؟آمریکا متوجه شد که تکنولوژی رو دست بدترین رقیب ممکن سپرده ولی دیر متوجه شد یا نباید جنگ اقتصادی رو باهاش راه مینداخت دیگه یا از اول نباید تمام نیازش رو از طریق چین تامین میکرد.الان آمریکا از طرفی یکی از بزرگترین مصرف کننده های دنیاست که بیشترین واردات رو از چین داره پس یه جاهایی باید کوتاه بیاد که چین مقابله به مثل شدید نکنه وگرنه مردمش تو تامین مایحتاج ضروری میمونن.همونطور که وقتی نیاز شد نتونستن تا مدت طولانی ای تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای کرونا رو تامین کنن و با زورگیری تا حدی جبرانش کردن ولی چون شرکتهای بزرگش رو دهه هفتادوهشتاد به چین منتقل کرد الان به شدت نیازمنده به چین.

علی شیخ زاده

یه زمانی ما تو همین سایت همین حرفا رو میزدیم بعضیا چه توهین ها که نمیکردن..
جوری که باعث شدن تا حد امکان تو این سایت فعالیت نکنیم

Amir galaxy

http://uupload.ir/files/38fi_img_20200902_000418_712.jpg
سال 2007 مجله فوبرس نوشت ؛ آیا کسی میتواند نوکیا را با یک میلیارد کاربر ، از تخت پادشاهی به زیر کشد !؟
.
.
“هیچ چیز همیشگی نیست”
باور داشتن به این جمله می تونه زندگی شما رو متحول کنه !
شامل حال همه میشه👆👆👆

TheFreeCritic

احسنت

Amir galaxy

😅💙

Taha

بعد کتاب ۲۱قانون موفقیت از ald@عزیز این جمله شما هم مسیر زندگیمو تغییر داد 💪👏👌

Amir galaxy

ای جان😁✨

Mahdi

یه حسی بهم میگه حتی بعد خروجش هم درصد فروشش بیشتر میشه😂

AŁɪ

چه انعطاف پذیر و جالب تا دیروز سر هیچ و پوچ همو ج میدادن این موسی و فرغونی ولی امروز در برابر بزرگترشون با هم متحد شدن .
طفلیا تنها راهی که براشون مونده انتشار اخبار کذب و پوچ هست . یا تهمت و افترا به کاربران 🙂✓

نیما عرفانی

اینجور خبرهارو باید به فال نیک گرفت چون دورنگ بودن یه عده رو به وضوح نشون میده و من از این وضعیت راضیم 👌.
بعضیارم جون به جونشون کنی نباید حمایت کرد چون ذاتشون خرده شیشه داره…خودتو به نفهمی نزن ، آره با خودتم که از جواب دادن طفره میری پس خودتو با کبک اشتباه نگیر .
این دو جناح همونایی هستن که بیماری اگزمای درونیشون زود به زود عود می‌کنه…
من این پست رو تو خاطرم ثبت میکنم شاید در آینده ای نزدیک نیاز بشه…

AL1K1NG

نیما به دل نگیر
بچه ها چون تخصصشون بالاس از درک من و تو خارجه
اصن تو ی کهکشان دیگه سیر میکنن
اینارو فقط باید ساقیشونو پیدا کرد دستشو بوسید

The Destroyer

جای تأسف داره واقعا
به هر حال هرچی باشه باعث افزایش رقابت بود تو این صنعت و اگر نبود احتمالا یه سری چیزا عقب میفتادن حداقل
ولی ای کاش دولت چین دخالتی تو کارش نمی‌کرد
اگر نمی‌کرد قطعا به این روز نمیفتاد مثل ZTE
کل تفاوت این دو تا این بود که یکی حمایت دولتش رو داشت یکی کاملا خصوصی بود
اما به جفتشون یه اتهام زده شد و ZTE کلا کنار رفت انگار نه انگار اون هم شرکت چینی بود و اصلا از این حمایت‌ها ازش صورت نگرفت در کشور خودش
ولی هواوی رو چنان شیرش کردن که حالا انگار قرار بوده تو این مدت کوتاه کارهایی رو انجام بده که بقیه طی ۱۰ ۲۰ سال انجام دادن
خلاصه که هر وقت دولت تو کار شرکتا دخالت کرده نتیجه چیزی مشابه بوده

البته از این که توسعه شبکه ۵جی دست چینیا نیفتاد ناراحت نیستم چون به هر حال خطرناکه که پرسرعت‌ترین شبکه اینترنتی جهان بیفته دست یه کشور با گردش اطلاعات به شدت بسته
ولی این جوری تحریم کردن و انقد تندروی کردن اصلا کار درستی نبود
یک درصد اگر چینیا تو همین بخش فقط کاملا خودکفا بشن به خود امریکا ضرر میرسه

ممد بمولا

خبر خوبی نیست…

اصلا دلم نمیخواد که دوربین های عالی سری پی و طراحی فوق جذاب سری میت رو نبینم…

m.b

😐
“برای آمریکایی ها متأسفام… 🙂😑”
کور بودن مثل اینکه شغل یه عده شده این روزا…
من صراحتاً نوشتم که برای آمریکا متأسفام بخاطر این کاراش و تحریم اونوقت یه عده صاف صاف تو روز روشن دروغ میگن! که من ابراز خوشحالی کردم از اینکه هوآوی مثلاً در آینده شاید از بازار موبایل خارج شه…
(تازه اونم وقتی که تحریم هوآوی فروش بقیه رو کمتر کرده! و فروش خودش بیشتر شد امسال!)

اصلاً پُر مشخصه که من ساقی دارم!
فقط قبل سر زدن به ساقی‌تون عزیزان، یه سری هم به پست های سابق تحریم هوآوی بزنید که اونجا هم نوشتم تحریم هوآوی اصلاً رقابت منصفانه و حرکت درستی نیست… شاید شرم و حیاتون رو آقا روباهه نبرد و حقیقت گفتید اینبار جای دروغ که انگاری اینروزا شغلتونه…

البته اکانت حذف شده اما تجربه نشون داده این دارو دسته ترسی از اکانت دوم و سوم ندارن… و میدونم میخونی بدبخت گرامی… خوشابحالتون که میتونید دو تا دوتا اکانت بسازید… متأسفانه مارو پرت نکردن بیرون یا آبرومون نرفته که اک دوم بزنیم…
دعا کنید برامون ما هم دوتایی شیم… 🙏🙂
ما هم دعا میکنیم دارو و دسته بی منبع ها سه تایی شه که سه‌گانه زدن زیر قول خود بعد رفتن و پرت شدن بیرون توسط مدیریت و طرد شدن توسط کاربرا از نمک زیاد رو ببندید… 🌷🙏

Finch

عجبا
خب نمیخاد یه شرکت از تجهیزات بومی آمریکایی استفاده کنه اینکه جرم نیست 😐😐😐
ولی بهتر خیلی از هواوی بدم میاد

نیما عرفانی

به بعضیا باس گفت درسته گفتن شهر که خلوت شه قورباغه هفت تیرکش میشه اما خیالت تخت ، این شهری که من میشناسم به این راحتیا خلوت نمیشه که تو واسه کاربراش تعیین تکلیف کنی. قبلنم گفتم اینجارو با دادگاه اشتباه گرفتی که هِی پاچه اینو اونو بگیری و دنبال محاکمه و بازخواستشون باشی.با این همه استعداد و توانایی بالقوه ، جون داداش داری حیف میشی… رئیس قوه قضائیه داره اداتو درمیاره. باور کن اگه به جای تو خونه نشستن افتخار بدی به عنوان یه سمت دولتی گوشه ای از این مملکتو دست بگیری دیگه ایران گلستان میشه و فساد،بیکاری، تورم و تحریم به حداقل میرسه از بس که تو عدالت محوری لعنتی👌.
اینقدر که اکانت دومِ من و دارو دستم بهت فشار اوردن ، تحریمای آمریکا به هواوی فشار نیاورده… .

Milad7

بعیده هواوی قافیه را ببازه … ادامه میده

MSK

غیر ممکنه هواوی کنار بکشه در بدترین حالت که اونم امکانش کمه گوشی های اقتصادی را کنار نمیزاره واقعا کشوری از کل دنیا جاسوسی میکنه انگ جاسوسی بزنه خیلی جالبه واقعا حیف برند هواوی با این سطح از تکنولوژی و نوآوری هرسال اصولا بیشترین تغییر میده از اینکه هیچ جوره کنار نکشیده تا الان خوشم میاد خوشم میاد که جلوی زورگو ترین کشور دنیا سر خم نمیکنه برند اپل خود آمریکا درسته پشتیبانی و کیفیت خوبی داره ولی واقعا نوآوری من چیزی ازش ندیدم یه مثال جالب واقعا تفاوت آیفون ایکس با ایکس اس چیه به غیر پردازنده چه نوآوری داشته حتی طراحی هم همونه حالا هم به فکر حذف شارژر افتاده شاید اینو بشه نوآوری حساب کرد😅 ولی واقعا رقابت آمریکا ناسالم البته کمونیست اصلا خوب نیست ولی اینم مطمئنم آمریکا هم اصلا خوب نیست

ali karimi

نمیدونم یه سریع کله پوک فکرشون چطوریه، یکی ندونه فکر میکنه هواوی مال باباشون کشیده بالا یه ارث پدرشون خورده که دوست دارن اون شرکت کلا از بین بره، حالا بگیریم از بین بره کلا خب بهتون چی میرسه،حداقل باشه دوتا گوشی ازون قیمت میزنه که دونفر دستشون خالیه بتونن بخرن، هرچی باشه بهتره که گوشی سامسونگی که 2میلسون قیمتش بخاطر برند بودنش وکدفت زهرمار بودنش بخواییم 3تومان بدیم، والا بخدا گوشی 2میلیونی هواوی همون کار گوشی 3میلیونی سامسونگ انجام میده نه بیشتر نه کمتر، بعدش اون ترامپ عوضی که ادعای جاسوسی میکنه میگه هواوی جاسوسه تا حالا فقط زر زده مدرکی رو نکرده که، حرفشو وقتی با مدرک بزنه همین مردم با نخریدن گوشی، لپتاپ و تمام لوازمی که ساخت هوآویه، اونو با خاک یکسان میکنن دیگه نیازی به تحریم آمریکا نیستش، بعدش من نوعی و خیلی آدمهای دیگه، چی داریم که بخواد هواوی آزمون جاسوسی کنه، اون کله گنده هاش باید بترسن ما چیزی نداریم البته بازم میگم در صورتی که هواوی واقعا جاسوسی کنه، که امیدوارم چنین چیزی نباشه، اگه اونطوری بخوای حساب کنی پس تمام شرکت‌های چینی همه جاسوسان دیگه، پس تا وقتی مدرکی چیزی علیه هواوی ندیدین حرفه‌ای چرت نزنید ممنون میشم، چون اینطوری فقط حال آدمو بهم میزنین، همونطور که اول گفتم حتی هواوی کلا از بینم بره چه به این دسته آدمها میرسه اینم نفهمیدیم، اگه کسی میدونه بهمون بگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)