حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشخص شد: بهتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا

نوشته

3 سال قبل | 45 دیدگاه | تست، سامسونگ، عمر باتری

وقتی عمر باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا مشخص شد برای شما نوشتیم که این ۵۰۰۰ میلی آمپری پایین تر از انتظار ظاهر شده است. امروز اما عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشخص شد و بهتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا است اما در مجموع چطور؟ شاید خیلی چنگی به دل نزند.

عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا

پیش از هر چیز باید بدانید که این تست باتری روی نسخه اگزینوس ۹۹۰ گلکسی نوت ۲۰ اولترا انجام شده است. این یعنی شانس آن وجود دارد که نسخه اسنپدراگون دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد اما نه خیلی زیاد!

اما نتایج تست Gsmarena به چه صورت است؟

عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا

عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گلکسی Note20 Ultra از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری ساعتی برخوردار است که یک کاهش 500 میلی آمپر در مقایسه با S20 Ultra برای سخت افزارهای تقریبا مشابه است. در همین حال اس ۲۰ پلاس با نمایشگر کمی کوچکتر از نوت ۲۰ اولترا، از ظرفیتی مشابه پرچمدار دارای S Pen برخوردار است.

یک موضوع مهم درباره نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا اما رفرش ریت متغیر به روزشونده آن است که باید به ماندگاری باتری کمک کند.

در حالت رفرش ریت به روزشونده، اسکریپت مرورگر تست باتری، صفحه را به طور مرتب ۱۲۰ هرتز نگه می داشت، ما معتقدیم که بیشتر به زندگی واقعی شباهت دارد، از آنجا که به احتمال زیاد بیشتر از آنکه خیره در یک صفحه باشید، در حال پیمایش هستید. در مورد تست ویدیو از آنجایی که فیلم ها به نظر می رسد یک نوع معقول از محتوا است که نیازی به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ندارد، رفرش ریت به 60Hz کاهش یافته است.

در این حالت رفرش ریت تطبیق پذیر​​، مدت 11:31 ساعت مرور وب دیده می شود که یک ساعت بیشتر از S20 Ultra و حدود 40 دقیقه طولانی تر از S20 Plus است.

پخش ویدئو اما برابر 13:05 است که نزدیک به عملکرد 12:55 ساعت در گلکسی اس ۲۰ اولترا و 13:30 در گلکسی اس ۲۰ پلاس است، اما خب پرچمداران سری S ویدیوها را در حالت ۱۲۰ هرتز پخش می کردند پس انتظار بیشتری از گلکسی نوت ۲۰ اولترا داشتیم. یک روز تمام منهای 5 دقیقه (!) هم زمان مکالمه 3G این دستگاه است.

اما در حالت ۶۰ هرتز چطور؟

سپس ما Note20 Ultra را در رفرش ریت استاندارد خود قرار دادیم (اما برای بررسی تاثیر رفرش ریت، وضوح را در 1080p نگه داشتیم) و امتیازات بالا به دست آمد. در مقایسه با رفرش ریت ۶۰ هرتز اما رزلوشن QHD+ گلکسی اس ۲۰ اولترا شاید امتیازت کمی بهتر باشد اما اینجا ما رزلوشن کمتر داریم. البته از یاد نبرید که باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا ذاتا ۱۰٪ حجم کمتری نسبت به اس ۲۰ اولترا دارد.

رفرش ریت ۶۰ هرتز و رزلوشن QHD+

و در نهایت حالت رفرش ریت ۶۰ هرتز و رزلوشن QHD+ که امتیاز بالا را به دست می آورد و بهتر از حالت رفرش ریت متغییر است. به هر صورت با هر تستی که حساب کنید، عملکرد باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا درخشان نیست اما می تواند قابل قبول توصیف شود.

سرعت شارژ گلکسی نوت ۲۰ اولترا با شارژر ۲۵ وات درون جعبه

اما سرعت شارژ گلکسی نوت ۲۰ اولترا چطور است؟ ما در یک بازه ۳۰ دقیقه ای با آداپتور ۲۵ وات عرضه شده تا 43٪ از باتری را شارژ کردیم. به عنوان مثال برای مقایسه با رقبا باید گفت:

  1. ۱- وان پلاس ۸ پرو در مدت مشابه تا ۶۳٪
  2. ۲- شیائومی Mi 10 Pro 5G تا ۷۷٪
  3. ۳- هواوی P40 Pro تا ۸۰٪
  4. ۴- اوپو فایند ایکس ۲ پرو تا ۹۵٪
  5. ۵- اکسپریا ۱ مارک ۲ تا ۴۳٪
  6. ۶- آیفون ۱۱ پرو تا ۵۰٪

شارژ می شوند. مدت زمان شارژ کامل حدود ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه است که برای اکسپریا ۱ مارک ۲ حدود ۱:۵۱ و آیفون ۱۱ پرو مکس ۲ ساعت است.

همچنین می توانید Note20 Ultra را به صورت بی سیم شارژ کنید. سامسونگ می گوید از شارژ سریع بی سیم نسخه ۲ با پدهای سازگار پشتیبانی می کند که می تواند 10W یا بیشتر تولید کند. اگر مانند کهکشان های قبلی باشد می تواند تا توان 15 وات شارژ شود. طبق لیست کنسرسیوم شارژ بی سیم، گلکسی نوت 20 Ultra برای پروفایل Power Basic تا 4.4 وات تأیید شده است، اما این مورد در مورد کهکشان های قبلی نیز وجود داشت که از شارژ سریع بی سیم نیز پشتیبانی می کردند.

قابلیت شارژ وایرلس معکوس با نام PowerShare نیز موجود است، بنابراین می توانید دستگاه های دیگر را از پشت Note20 Ultra شارژ کنید. این باید حداکثر تا توان 9W کار کند و تنها در صورتی که باتری Note بالای 30٪ باشد.

نظر شما درباره عملکرد باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
45 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

ایچفن یازده پرو توی مدت ۳۰ دقیقه از نوت بیست الترا با شارژر ۲۵ واتی بهتر عمل کرده 😅

AŁɪ

آیفون*😶

Mahdi

حجم باتری رو عشقه

AŁɪ

آره با حجم کمتر باتری لایف بهتری داره .
حتی اگه نوت بیست الترا رو بزاریم رو حالت 60 هرتز.

Mahdi

اون که آره ولی من منظورم حجم بیشتر نوت نسبت به آیفون بود که نگی آیفون بهتر شارژ میشه

AŁɪ

منظور منم دقیقا همین بود آیفون رو بخاطر نزاشتن فست شارژ بیشتر از ۱۸ وات مسخره می‌کردید در صورتی که بهتر از فست ۲۵ واتی سامسونگ عمل می‌کنه .
و با توجه به حجم کمتر ماندگاری باتری بیشتری داره پس حجم باتری رو بهونه اینکه کند تر شارژ میشه نکنید .

ramin123

سامسونگ تو اس بیست الترا با همین شارژر 25 واتی، توانایی خودش رو نشون داد که باتری 5000 رو تو 65 دقیقه کامل شارژ میکنه.
برا نوت با توجه به سابقه ی الترا، کم کاری کرده!!

AŁɪ

ramin123
درسته ولی آیا ۵۰۰۰ هزارش تونست ماندگاری اندازه آیفون یازده پرو مکس داشته باشه؟
واقعا تونست نشون بده ۵۰۰۰ میلی آمپر حجم داره ؟

Mahdi

ناسا جون اندازه صفحه نمایش رو هم میگفتی بهتر نبود ؟ نمیگم سامسونگ خوبه ولی همه جوانب رو باید بررسی کرد در ضمن من تا حالا آیفون ۱۸ واتی رو مسخره نکردم و قبلا هم گفتم شارژر تا ۳۰ وات واسه من کافیه و عمر باتری واسم مهمتره تا سرعت شارژ شدن

AŁɪ

بهتر نبود بگی علی 😅 اندازه صفحه نمایش هم زمانی ازش میگم که چیپ اگزینوس در کار نباشه چون اسنپ با توجه به اندازه سایز بالاتر از ۶٫۵ اینچ توی پرچمدارا چندان تاثیر نمیزاره توی ماندگاری باتری .

AŁɪ

راستی مهدی جان طی مدتی که توی سایت فعالیت نداشتم .
شنیدم عاشق زیاد شدی 😂😅

Mahdi

عاشق گوشی های زیادی شدم

AŁɪ

آخرین گوشی که مشترکا عاشقش شدیم iqoo 3 فایوجی بود یادته 😅

Mahdi

الان عاشق کدومی؟

AŁɪ

والا فعلا پول نیست عاشق نمیشم 😅 بزار یکم جیب پر پول سه بعد به فکر زندگی میوفتم 😄

AŁɪ

سه*

AŁɪ

شه*
تصحیح خودکار خدا لهنتت کنه🤣

ramin123

AWM-Killer
جدا از بهینگی آیفون، آره نسخه اسنپ الترا تو حالت fhd 60hz ( شرایط آیفون) شونه به شونه ی آیفون میاد.

Mahdi

منم دست و بالم خالیه فقط گوشیا رو نگاه میکنم

Sajad

روست عزیز اینکه مدیریت مصرف انرژی در آیفون ها بخاطر سخت افزار، سیستم عامل و نرم افزار اختصاصی بهتره شکی نیست، ولی وقتی هدف مقایسه دو تا شارژر باشه ظرفیت باتری باید ملاک قرار بگیره. در واقع چیزی که مهمه اینه که یه شارژر در واحد زمان به طور متوسط چقدر انرژی رو میتونه وارد باتری کنه.

Mahdi

چه جالب واسه گوشی هواوی میگین با توجه به حجم باتری خوبه ولی واسه سامسونگ یه چیز دیگه میگید

Mahdi

مشابه گوشی پی۴۰پروپلاس با قیمت بالاتر هست با این تفاوت که این ۱۲۰ هرتز هم داره و یه کواداچ دی هم داره ولی واسه اونا خوب بود ولی این نه

persepolis

خب رقیب نوت سری میت است

رقیب گلکسی ای میشه همون p هواوی

باز هم بگم!؟.

persepolis

خب ای کیو
یکم فکر…

سامی تو نیم ساعت زده 43 درصد
هواوی تو همین وقت شده 80 درصد

خب حالا کدام بهتره!؟.
طبق برسی ها خب باید هم بگه بهتر…

Mahdi

آی کیو یعنی بهره هوشی بعد منظورت چی بود این اصلا معنی نداره ، بعد کسی تا حالا زمان خراب شدن باتری رو مقایسه نکرده وگرنه هواوی بدترین میشد ، در مورد رقیب هم بنظرم قیمت رقیب رو مشخص میکنه نه سری میت یا پی ، اگه سری میت قیمت کمتری داشت اون موقع یه چیزی

AŁɪ

هه مهدی جان قیمت رقیب رو مشخص می‌کنه ؟
پس می ۱۰ الترا هم جار نزنید با وجود قیمت کمتر از نوت ۲۰ الترا بهتر عمل می‌کنه چون هم قیمت نیستن پس مقایسه شون چرته طبق گفته شما .
و اصلا هم به زمان بندی معرفی ربطی نداره.
مثلا اگه پی چهل پرو پلاس ۱۳۰۰ دلار بود و سامسونگ سال بعد اس ۲۱ پلاس رو داد ۱۳۰۰ دلار چون هم قیمت هستن باید با هم مقایسه بشن نه؟
🤣

persepolis

حق با مهدی است
😂😂😂😂😂😂😂😂

AŁɪ

نه حق با مهدی نیست 😅🤣

AŁɪ

پیروزی :
کاری به تعصب بازیاش ندارم ، منو مهدی با هم اومدیم ترنجی پسر خوبیه در کل پیروزی سعی کن باهاش مودبانه رفتار کنی🙏 .

Mahdi

نه واقعاً شما ها فکر می کنید می۱۰الترا بهتر از نوت۲۰الترا هست؟ واقعاً رو هیچ برندی تعصب ندارم پی۴۰پروپلاس اگه ارزونتر بود کاری بهش نداشتم ، قبلا هم گفتم اس۲۰الترا مزخرف ترین گوشی سامسونگ بود ،

persepolis

علی عزیز
کجای جملاتم غیر مودبانه است!؟.
ایشون میگن چرا به گوشی فلان برند میگید بهتر ولی به سامی نمیگید
منم گفتم طبق برسی ها لایق کلمه بهتر نیست چون برسی های دیگر برند ها خیلی زود تر از اون شارژ میشن!.
بعدش هم از مهدی قبلا خوشم میومد مه اینکه الان نیاد چون قبلا واقع ببنانه نظر میداد!.

AŁɪ

نه همچنین چیزی نگفتم پیروزی جان گفتم یه وقت وارد بحث بی مورد نشین جفتتون عاقل و بالغ هستین .
هردوتونم آدمای محترمی هستید سعی نکنید دوستی رو بخاطر چیزای بی ارزش خدشه دار کنید.🙏💕

Mahdi

پیروزی جان الان کجای نظرم واقع بینانه نبود؟

Taha

اوپو باتریش پر شد ولی نوت ۲۰الترا نصفش پرشد😎😶

AŁɪ

تازه نصفش هم دقیق پر نشد ۴۳ درصد

ramin123

به نسبت اگزینوس بودنش، خوب بود.
یه سوالی که برام پیش اومده اینه که اگه تو حالت رفرش ریت تطبیق پذیر اگه ویدئو با 60 فریم پخش میشه، پس چرا بین این حالت و حالت 60 فریم استاندارد انقدر تفاوت وجود داره؟!!! حتی حالت تطبیق پذیر با QHD هم تفاوت بارزی داره!!!
در کل احساس می کنم بخش باتری یکی از جاهایی بوده که سامسونگ از سری نوت زده تا سری الترا خیلی نسبت بهش قدیمی به نظر نرسه!! بجز این که میتونست باتری رو 5000 بذاره، برا من جور در نمیاد اس 20 الترا با همین شارژر 25 واتی باتری 5000 میلی آمپری رو تو 65 دقیقه شارژ می‌ کنه ولی نوت با 500 میلی آمپر حجم کمتر و همون شارژر تقریبا 85 دقیقه طول می کشه!!!

Mahdi

قلم نذاشته باتری ۵۰۰۰ بشه

ramin123

قلم بهونه سامسونگه، وگرنه دفعه اول که باتری الترا رو دیدم اصن به اندازش نمی‌خورد 5000 باشه، باتری یه ذره از باتری 4000 و 4300 سری های قبلی بزرگتر بود!!!

Dr.Nazer

بی‌تعارف افتضاحه!

Dr.Nazer

منظور از افتضاح هم نه در کل افتضاح مث آیفون اس‌ای، اما نسبت به زمان رونمایی و قیمت و پریمیوم بودنش و حتی نسبت به نسل قبل هم پسرفت کرده…

Mahdi

اگزینوس ۹۹۰ ر..

s.t.o.r.m

* هوآوی Mate 40 Pro اولین موبایل با لنز مایع*
شهر سخت افزار/ سری میت هواوی همیشه حاوی جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود بوده و جزء محصولات پرطرفدار هواوی است. حالا نیز همه‌ی هواداران منتظر فناوری‌های جدید موجود در نسخه‌ی بعدی این سری که میت 40 نام گرفته، هستند. اخیراً یک افشاگر در توییتر خبری منتشر کرده که به علاقمندان حضور تکنولوژی لنز مایع در دوربین میت 40 را مژده می‌دهد.

Teme یا @RODENT950 که یکی از افشاگران معروف محصولات هواوی است، به‌تازگی در اکانت توییتر خود چند ویژگی اساسی دو نسخه از گوشی‌های میت 40 را منتشر کرد. وی اسم رمزهای این دو گوشی را Noah (نوح) و Ocean (اقیانوس) اعلام کرد.

طبق گفته‌های او گوشی Ocean که احتمالاً نسخه‌ی پایه‌ی سری میت 40 است، به یک نمایشگر خمیده‌ی 6.67 اینچی LG مجهز بوده و از نرخ نوسازی یا همان رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. Teme مدعی شد این گوشی از یک ترکیب دوربین سه‌گانه به‌همراه یک ماژول فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد. دوربین سه‌گانه گوشی میت 40 متشکل است از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 20 مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی.

وی همچنین اطلاعاتی در مورد اسم رمز Noah با علاقمندان به اشتراک گذاشت. انتظار می‌رود Noah به گوشی میت 40 پرو یا میت 40 پرو پلاس اشاره داشته باشد و طبق گفته‌های Teme از یک نمایشگر آبشاری (Waterfall) ساخت شرکت LG یا BOE استفاده کرده که مانند نسخه‌ی پایه از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. توجه کنید نمایشگر آبشاری به نمایشگرهایی گفته می‌شود که قسمت‌های کناری آنها کاملاً خمیده بوده و حاشیه‌های گوشی کاملاً پنهان هستند.

همانطور که می‌دانید هواوی مدتی پیش اعلام کرد بدلیل تحریم‌های دولت آمریکا در تامین چیپست‌های پرچمدارانش با مشکل مواجه شده و این گوشی احتمالاً از آخرین سری چیپست‌های ساخت HiSilicon انحصاری شرکت هواوی استفاده می‌کند. نام این تراشه هنوز مشخص نیست؛ در حالی که افشاگر مذکور به Kirin 9000 اشاره کرده، بعضی منابع دیگر آن را Kirin 1000 نامیده‌اند. اما در هر صورت این چیپست آخرین همکاری هواوی با شرکت تایوانی TSMC بوده و احتمالاً با استفاده از فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC تولید می‌شود.

اما مهم‌ترین قسمت این خبر افشا شده دوربین‌های گوشی Noah می‌باشد؛ طبق خبر @RODENT950 نسخه‌ی پرو یا پرو پلاس گوشی میت 40 اولین اسمارت‌فونی خواهد بود که از تکنولوژی لنز مایع هواوی استفاده می‌کند. با وجود اینکه فناوری لنز مایع فقط چند ماه پیش توسط هواوی پتنت شد، انتظار می‌رفت اولین گوشی مجهز به این فناوری گوشی‌های سری P50 سال آینده باشد. اما احتمالاً هواوی قبل از پتنت کردن این فناوری، آن را در گوشی‌های میت 40 مورد استفاده قرار داده است.

تکنولوژی لنز مایع بیشتر بر اتوفوکوس و پایداری در تصویربرداری تمرکز داشته و ویژگی اصلی آن افزایش سرعت فوکوس خودکار و لرزش‌گیری بهتر در حین عکاسی می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی پیشنهاد می‌شود این لینک را مطالعه نمایید.

در کنار لنز مایع 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید سینمایی 80 مگاپیکسلی، یک لنز پریسکوپی و یک سنسور زمان پرواز (ToF) قرار دارد و این چهار دوربین، ترکیب دوربین چهارگانه‌ی گوشی میت 40 پرو یا میت 40 پرو پلاس را تشکیل می‌دهند.

این افشاگر ظرفیت باتری‌های سری میت 40 را نیز 4300 میلی‌آمپرساعت، 4600 میلی‌آمپرساعت و 5000 میلی‌آمپرساعت اعلام کرد. پس پیش‌بینی می‌شود سری میت 40 هواوی در سه نسخه‌ی میت 40، میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس عرضه شود. وی در نهایت نیز متذکر شد که این گوشی بوسیله‌ی یک سنسور سه بعدی از فناوری Face ID نیز پشتیبانی می‌کند.

البته در نظر داشته باشید که این اطلاعات هنوز در حد شایعه بوده و افشاگر مزبور نیز در توییت خود به این موضوع اشاره دارد. اما اگر شایعه‌های حول این گوشی‌ها صحیح باشد، سری میت 40 هواوی اولین گوشی‌های مجهز به تکنولوژی لنز مایع و آخرین اسمارت‌فون‌های مجهز به چیپست‌های محبوب Kirin خواهند بود.

نظر شما در مورد حضور این تکنولوژی در موبایل‌ها چیست، آیا واقعا کاربردی خواهد بود یا فقط یک نام دیگر به تعداد بیشمار لنزهای موجود اضافه می‌کند؟

Milad7

اگه قیمت فضاییش را در نظر بگیرم باید گفت عملکرد کاملا متوسطی داشته…
صرف نظر از قیمتش عملکردش قبل قبول هست

Milad7

کلا امسال خیلی از سامی نا امید شدم اصلا نمیتونم خودم را متقاعد کنم که بخوام داخل ایران 39 تومن ( قیمت امروز این گوشی ) را بپردازم!

Finch

این یارو سردار هویج که داره باطری لایف ای او اس با اندروید مقایسه میکنه چی😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)