حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگراثرانگشت زیر نمایشگر هواوی در تمام سطح پنل قرار خواهد داشت

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

فناوری حسگراثر انگشت تمام صفحه ممکن است در حال حاضر مقبره مقدس (!) برای تأیید هویت بیومتریک باشد و به شما امکان می دهد برای باز کردن قفل گوشی در نقظه خاصی از صفحه نمایش ضربه بزنید. اکنون، هواوی به تأیید کرده است که برای شش فناوری ثبت اختراعی را در شش بازار (چین، اروپا، آمریکا، ژاپن، کره و هند) ثبت کرده است و در انتظار تصویب است. حسگراثرانگشت زیر نمایشگر هواوی در تمام سطح پنل قرار خواهد داشت.

حسگراثرانگشت زیر نمایشگر هواوی

هواوی همچنین موارد مورد استفاده بالقوه ای را برای این فناوری ارائه داده است، مانند نیاز به تأیید اثر انگشت برای آیکون برنامه های فردی (به عنوان مثال گالری تلفن). این ایده چیز جدیدی نیست، زیرا اکنون شاهد هستیم تولیکننده ها عملکرد قفل برنامه را مدتی است که ارائه می دهند. اما این بدان معنی است که شما می توانید به جای اینکه روی نماد ضربه بزنید و سپس به حسگر اثر انگشت موجود در صفحه نمایش یا اسکنر فیزیکی سنتی خود ضربه بزنید، اپلیکیشن را با یک باره آنلاک و اجرا کنید.

هواوی همچنین از توانایی ورود سریع به برنامه پیام کوتاه برای مشاهده و پاسخ به متون بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی در ابتدا، یاد می کند. بنابراین می توان تعامل صفحه قفل را بسیار ساده تر کرد، زیرا صرفاً با ضربه زدن به ویجت صفحه نمایش قفل یا اعلان می توان از نظر تئوری فورا دستگاه را باز کرد.

این تولید کننده می افزاید:

کاربران برای کاهش مصرف انرژی می توانند “فعال سازی سنسورها در یک منطقه انتخاب شده روی صفحه نمایش را داشته باشند در حالی که بقیه فضای صفحه نمایش غیرفعال است” را انتخاب کنند. به نظر می رسد اگر شما فقط می خواهید به عنوان مثال از پایین و وسط پایین برای تأیید اعتبار استفاده کنید، سنسورهای موجود در سوم صفحه را غیرفعال کنید.

شرکت Biometrics Synaptics در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که ما در نهایت می بینیم که قفل اثر انگشت تمام صفحه حالت احراز هویت مداوم را امکان پذیر می کند. یعنی تلفن دائماً در حال بررسی است تا مطمئن شود اثر انگشت شما هنگام استفاده از آن است. قطعیتی در نظر گرفته نشده است که همان مسیری باشد که هواوی نیز قصد دارد طی کند، اما اگر خوب کار کند امنیت بسیار خوبی خواهد بود.

ما از هواوی در مورد در دسترس بودن تجاری، هزینه های مربوط به باز کردن اثر انگشت در تمام صفحه و اینکه با چه کسی کار می کند (به عنوان مثال Goodix) سؤال کرده ایم. پاسخ آن ها را ارایه خواهیم کرد.

این اولین بار نیست که می بینیم این فناوری توسط یک برند مورد حمایت قرار می گیرد، زیرا تلفن مفهومی Vivo Apex 2019 دارای باز کردن اثر انگشت تمام صفحه نیز بود. بنابراین شما باید فکر کنید که هرگونه ثبت اختراع ثبت شده برای این فناوری توسط هواوی می تواند با استقبال روبرو شود. با این وجود، مطمئنا به نظر می رسد که این راه رو به جلو برای احراز هویت بیومتریک است.

نظر شما چیست؟ این فناوری را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ArmanBgold

اسپم:
سلام ببخشید مراسم معرفی می 10 اولترا چه ساعتی هست؟
و کجا باید ببینیم؟

m.b

سلام… پست پیکسل جواب دادم…

ArmanBgold

خیلی ممنون😘😘♥

SHREK

اینطوری خیلی بهتره فقط تنها مشکلی که میتونه داشته باشه باز شدن ناخواسته دستگاه که قطعا برای اونم راهکار داره.

TheFreeCritic

Probieren wir andere Sprachen aus. Wie wäre es mit Roman?

The MTest MT

داداش چرا ول نمی کنی بسه دیگه

TheFreeCritic

عذر خواهی میکنم

AŁɪ

توی قرعه کشی جام حذفی استقلال و پرسپولیس رو به روی هم قرار گرفتن و قراره دربی ببینیم 💙

Mahdi

مرسی هواوی

Milad7

الان این شد یه چیزی 😀 اینکه شناسایی اثر انگشت فقط در یک نقطه ی خاص انجام بشه اذیت کننده هست…

Arian25

این یعنی خرج الکی چرا باید مثلا بجای ۲۵۰۰ بخاطر حسگر اثر انگشت همه جای صفحه نمایش ۳۵۰۰ بدیم؟

Arian25

فکر کنید منظورم از ۲۵۰۰ دومیلیون و پونصده که البته گوشی با این قیمت خیلی کم پیدا میشه

AŁɪ

خب نده انگار مجبورت کردن بعدشم مگه گوشی با این تکنولوجی هنوز معرفی شده که جو داری میدی😄😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)