حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خروج توشیبا از بازار کامپیوترهای شخصی

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | کامپیوتر شخصی

پایان یک دوره برای توشیبا رقم خورد. توشیبا اولین شرکتی بود که لپ تاپ (معروف به T1100) را در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه کرد. اکنون، ده ها سال بعد شرکتی که نقش مهمی در محاسبات موبایل داشته است، تجارت کامپیوتر را پشت سر می گذارد. به این ترتیب شاهد خروج توشیبا از بازار کامپیوترهای شخصی هستیم.

خروج توشیبا از بازار کامپیوترهای شخصی

در سال ۲۰۱۸، توشیبا این تصمیم را برای تجارت در رایانه شخصی خود زمانی دید که اکثر سهام (80.1٪) خود را به شارپ فروخت. شركت شارپ كه هم اكنون تحت چتر تجمیعی فاكسكون فعالیت می كند، می تواند از سهام اکثریت به عنوان پایه برای ورود مجدد به بازار رایانه شخصی استفاده كند.

طبق شرایط فروش، شارپ بیشتر محصولات، فناوری، برندها و سایر دارایی های توشیبا را که قبلا جزئی از گروه Solutions Group Toshiba بود را به دست آورد. سپس شارپ تجارت را با نام تجاری Dynabook ِآغاز کرد و توشیبا ۱۹.۹ درصد سهام را حفظ کرد.

لپتاپ T1100 توشیبا که در تصویر بالا می بینید، از یک CPU Intel 80C88 بهره می برد که کلاک 4.77 مگاهرتز، 256 کیلوبایت رم و صفحه نمایش LCD تک رنگ داشت.

اکنون، کمی بیش از دو سال از فروش اصلی، توشیبا به لطف یک گزینه تماس که جزئی از توافق نامه بود، 19.9 درصد سهم باقی مانده خود را در Dynabook به شارپ فروخته است. همانطور که در بیانیه مطبوعاتی توشیبا آمده است، این امر باعث می شود Dynabook یک شرکت تابعه کاملا متعلق به شارپ باشد.

فروش توشیبا مشاغل رایانه شخصی خود را در سال ۲۰۱۸ بخشی از بازسازی گسترده می توان دانست که نه تنها در بازار رو به كاهش رایانه بود و توشیبا در رقابت با آن مشكل داشت، بلكه این شركت نیز از جنجال رسوایی Westinghouse Electric و حسابداری خارج شد.

توشیبا مجبور شد تجارت NAND خود را به عنوان “شرکت حافظه توشیبا” ارایه کند که سرانجام کیوکسیا شد. توشیبا همچنین تجارت تلویزیون خود را به HiSense فروخت و وستینگهاوس الکتریک را به همکاران تجاری بروکفیلد فروخت.

شما لپتاپی از توشیبا داشتید؟ این برند خیلی کمرنگ در بازار ما هم حضور داشت اما طرفدار زیادی به خود جلب نکرد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

مگه توش بود که حالا خارج شده

m.b

رفیقم لپ‌تاپشو داشت… حافظه لپتاپ خودمم قسمت hhd که یک ترا هست ساخت توشیبا هست…
Ssdش هم Kingston…

Mahdi

ناراحت شدم😔

AŁɪ

با کیفیت ترین تجهیزات ذخیره سازی رو داره .

trol kosh

اینم مثل سونی راستی میگم چرا لپتاپ های وایو نمیاد تو ایران

Milad7

برند توشیبا عجب کیفیتی داشت!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)