حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش‌بینی بازار گوشی‌های هوشمند 5G، مقام اول در اختیار هوآوی

نوشته

3 سال قبل | 75 دیدگاه | اخبار داخلی، شبکه 5G، هواوی

بنا بر محاسبات موسسه‌ تحقیقات بازار TrendForce، پیش‌بینی می‌شود که توسعه و ساخت گوشی‌های هوشمند 5G در آینده نزدیک روندی صعودی داشته باشد. یکی از دلایل رشد سریع نسل جدید گوشی‌های هوشمند، پیش‌دستی چین در حمایت از توسعه تجاری‌سازی فناوری 5G توسط شرکت‌های چینی است که در راس آنها شرکت هوآوی قرار دارد. برندهای مستقر در چین موفق شدند تا پایان نیمه‌ اول سال ۲۰۲۰، حدود ۷۵ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند 5G را به خود اختصاص دهند.

گوشی‌های هوشمند 5G

اما بنابر پیش‌بینی‌های این گزارش، امسال تعداد کل گوشی‌های هوشمند  5Gتولیدشده از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه عبور خواهد کرد. گزارش TrendForce همچنین به طور خاص اعلام می‌کند که تا پایان سال جاری میلادی، ۲۳۵ میلیون گوشی 5G در بازار خواهد بود که ضریب نفوذ این فناوری را به ۱۸.۹ درصد افزایش می‌دهد.

جدول فوق پیش‌بینی بزرگترین تولیدکنندگان گوشی 5G را تا انتهای سال جاری میلادی نمایش می‌دهد. شرکت هوآوی با تخمین تولید ۷۴ میلیون گوشی هوشمند 5G تا پایان امسال، جایگاه برتر این لیست را از آن خود کرده است و بازار وسیع چین نیز نقش مهمی در این ماجرا دارد.

بر اساس گزارش موسسه TrendForce، اپل با تولید ۷۰ میلیون گوشی 5G تا پایان سال، بعد از هوآوی و در جایگاه دوم این لیست قرار خواهد داشت. این موسسه معتقد است فروش اپل می‌تواند کمتر از این مقدار باشد، چرا که مطابق روال عادی اپل در قیمت‌گذاری، این شرکت قیمت‌های بالایی را برای گوشی‌های خود در نظر خواهد گرفت.

استفاده از فناوری 5G به خودی خود، هزینه‌های تولید گوشی‌های هوشمند را افزایش خواهد داد و اگر اپل تصمیم بگیرد این هزینه‌ها را به‌طور مستقیم در قیمت سری گوشی‌های آیفون 12 لحاظ کند، ممکن است تمایل مصرف‌کنندگان به خرید این دستگاه‌ها کمتر شود و این اتفاق، تاثیر منفی روی فروش سری آیفون 12 خواهد گذاشت.

سامسونگ در لیست پیش‌بینی موسسه TrendForce در جایگاه سوم قرار گرفته است. سامسونگ قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند 5G تولید کند. این حجم از تولید در مقایسه با اعداد اعلام‌شده برای هوآوی و اپل، بسیار کم است. اگرچه قابل انکار نیست که سامسونگ هم‌چنان سهمی پایدار از بازار خواهد داشت تا در میدان رقابت باقی بماند.

برندهای دیگری که در این لیست دیده می‌شوند، شرکت‌های چینی ویوو (Vivo)، اپو (متشکل از وان‌پلاس (OnePlus)، اپو (OPPO) و ریلمی (Realme)) و شیائومی (Xiaomi) هستند. این برندها همواره زیر سایه‌ هوآوی قرار می‌گیرند و شانس زیادی در بازار چین برای آنها نمی‌توان متصور شد، به همین دلیل تمرکز خود را روی بازارهای خارجی (بیرون از چین) قرار داده تا تولید سالانه‌شان را در حد قابل قبولی نگه دارند. انتظار می‌رود که امسال شرکت ویوو ۲۱ میلیون گوشی هوشمند 5G عرضه کند و اپو و شیائومی به ترتیب ۲۰ و ۱۹ میلیون دستگاه گوشی 5G روانه‌ بازار کنند.

اشتراک در
اطلاع از
75 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

عکس خبر چی میگه؟ 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
میت ۳۰ پرو چییییییییییی میگع؟😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
میت 🤤🤤🤤🤤🤤
۳۰🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤
پرو 🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤
#سلطان_جذابیت
#خداوندگار_عشق
#حضرت_زیبایی
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
باز میت ۳۰ پرو دیدم کنترلم رو از دست دادم من 😍😍⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩😂😂😂

نیما عرفانی

😂🤣🤣🤣
ای خداااااا

HOSEIN

تو که همه گوشیایی که ناچ دارن رو میکوبی زمین بعد این چطوری خوشگلو جذاب شد ، با ناچ قطره ای و پانچول حال نمی‌کردی این که دیگ جای خود داره

MohammadFarhaadi

آخه میدونی چیه از نظر بعضیا حاشیه آیفون خار داره!!!من وشما نمیبینیمش دوستان تجربش رو دارن حسش کردن!

Finch

بنفشم هست که 😍😍😍

YounGGod

خیلی جذابه

Mahdi

وای چه ناچی داره عکس خبر ، باند فرودگاهی 🙂😉

Finch

باند فرودگاه ناچ می۸ و آیفون هست که علاوه بر اون ناچ ، دور تا دورش ۲ متر حاشیه داره
این

Farcry

عزیزم آیفون 11 پرو دور تا دورش 2 متر حاشیه داره؟؟؟؟ معلومه حتی از 100 متری آیفون x هم ندیدی که میگی حاشیه هاش 2 متره.همون طراحی با اینکه برای 3 سال پیشه و (با توه به پیشینه آیفون ها اپل معمولا هر سه سال یکبار تغییرات اساسی توی طراحی میده) بین گوشی های فلت کمترین/کمتر حاشیه پایین و کناری رو داره و با معرفی آیفون 12 باز هم از این کمتر میشه.بعدش توی اون ناچ آیفون 11 پرو علاوه بر دوربین سلفی و اسپیکر ثانویهو میکروفون و سنسور های عادی بالای صفحه نمایش یک گوشی مثل سنسور سنجش نور محیط و سنسور مجاورت (همون سنسور مجاورت توی آیفون x تشخیص میده صورت کاربر با گوشی چه فاصله ای داره و به شناسایی چهره کمک میکنه) ، یک دوربین اینفراد برای ثبت چهره ، سنسور پروژکتور نور فرابنفش (Light Projector) که 30000 هزار نقطه روی صورت میندازه و درصد تطابق با چهره ثبت شده رو به شدت بالا میبره و flood illuminator برای شناسایی چهره کاربر در تاریکی مطلق کاربرد داره.حالا شما اساتید راهکار بهتری برای مخفی کردن این همه سنسور و حذف ناچ سراغ دارید حتما به اپل پیشنهاد بدید چیکار کنه.این همه شرکت نتونستن همون دوربین سلفی با دو تا سنسور عادی بالای گوشی رو حذف کنن بعد توقع داری اپل بیاد فیس آیدی بدون ناچ بزنه؟

MohammadFarhaadi

برای کی توضیح میدی؟!گسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشه رو زده به خواب رو هر کاریش کنی بیدار نمیشه.شرکتای دیگه کلی زور زدن تا بتونن حاشیه رو مثل آیفن کم کنن.

Dr.Nazer

بله تو دنیای موازی الان بیش از دو ساله که آیفون‌ها کمترین حاشیه‌هارو دارن😍😍😍

Finch

«««شرکتای دیگه کلی زور زدن تا بتونن حاشیه رو مثل آیفن کم کنن.»»»»
هعی زرت
با اختلاف خنده دار ترین کامنت سایت
.
..
««بعد توقع داری اپل بیاد فیس آیدی بدون ناچ بزنه»»
خب بیاد یه سنسور اولترا سونیک بزاره 🙁

Dr.Nazer

خیر دوست عزیز، سنسورهای اثرانگشت زیر نمایشگر هنوز به بلوغ کافی نرسیدن و اپل همیشه صبر میکنه تا تکنولوژی‌ها به بلوغ برسن و بعد استفاده ک…

ببخشید یه لحظه فک کردم ترول اپلم

Farcry

عزیزم دعوا نداره که.برو چند تا سایت که حاشیه صفحه نمایش گوشی ها رو بررسی کردن ببین کدوم گوشی حاشیه کمتری داره

Farcry

توی قسمت پایینی که تا الان کمترین حاشیه رو داشته.حتی اگر هم گوشی اندرویدی فت حاشیه کمتری داشته باشه باز به علت نامتقارن بودن کناره ها و پایین صفحه نمایش، حاشیه اون بیش تر توی چشم میاد. الان باز یه عده دانشمند فکر میکنم اپل 1 تریلیون دلاری توانایی اینو ندارن که حاشیه ها رو کمتر کنه درحالی که وقتی آیفون x سه سال پیش معرفی شد نه تنها همون طراحی بار ها مورد استفاده توسط شرکت ها قرار گرفت (فکر کنم فقط سامسونگ دیگه طراحی مشابه اونو نزد وگرنه هر شرکتی حداقل یه گوشی با اون طراحی بیرون داده بود) بلکه تا مدت ها کمترین حاشیه رو بین گوشی های اون زمان داشت و اگر حاشیه هاش زیاد و آزاردهنده بود اپل سه سال نمیومد ازش استفاده کنه.الان هم که ببینید توی آیفون 11 پرو ؛ بیش تر اون ناچ شاید اذیت کننده باشه و توی چشم بیاد وگرنه حاشیه های کناری و پایین صفحه نمایش هم خیلی کمه و هم کاملا متقارنه.

Dr.Nazer

خیلی طنزی داداش بیشتر از این مارو نخندون

MohammadFarhaadi

دکتر ناظر عزیز با عرض تاسف تو این زمینه باهات مخالفم.حاشیه پایین آیفون رو الان هم کمتر مدلی از برندای دیگه پیدا میشه که نزدیکش باشه دلیلش هم اینه که برای کاهش حاشیه پایین باید نمایشگر رو تا بزنن اگر درست گفته باشم و هزینه ساخت رو خیلی بالا میبره بخاطر همین شرکتا میان از طرفین حاشیه رو کم میکنن ولی بالا و پایین حاشیشون بیشتر از آیفون.البته من یکی از مشکلاتی که با طراحیه آیفون دارم ناچ بالاشه ولی نباید از حق بگذریم ناچ بالای آیفون فکرش رو بکن دقیقا کینکت رو کوچیک کرده و پیشرفته تر و گذاشته بالای آیفون!!!اوج هنر طراحی و کارایی.تو می ۸ هم همینطور البته آیفون چون اولین برنده در این زمینه تحسبن میشه.

Farcry

عزیزم ناظر جان میشه به جز چند تا استیکر و جملات طنز! جوابم رو بدی؟!

_V_

بالا
آیفون ۱۱ پرومکس بدون حساب ناچ بزرگش = ۴.۵ میلی متر
نوت ۱۰ پلاس = ۲ میلی متر

پایین
آیفون ۱۱ پرومکس = ۴.۵ میلی متر
نوت ۱۰ پلاس = ۳.۷ میلی متر

طرفین
آیفون ۱۱ پرومکس = ۴.۵ میلی متر
نوت ۱۰ پلاس = ۱.۵ میلی متر

🤔

_V_

حالا حاشیه های آیفون ۱۲ پرومکس و نوت ۲۰ الترا !

بالا
آیفون۱۲ پرومکس = ۲.۵ میلی متر؟*
نوت۲۰ الترا = ۱.۶ میلی متر

پایین
آیفون۱۲ پرومکس = ۲.۵ میلی متر
نوت۲۰ الترا = ۳.۳ میلی متر

طرفین
آیفون۱۲ پرومکس = ۲.۵ میلی متر؟*
نوت۲۰ الترا = ۱.۲۱ میلی متر

Farcry

واعظ اشتباه ننوشتی؟؟؟ حاشیه پایین آیفون ۱۱ پرو مکس ۴/۵ میلی متره!!!! الان A50 هم حاشیه پاینه صفحه نمایشش انقدر بالا نیست.

نیما عرفانی

واترفال؟؟🙂😉
فیس آی دی ۳ بعدی؟؟ 🙂😉
ژست های حرکتی؟؟🙂😉

Finch

اینو با ناچ پوکو مقایسه میکنه که یه سنسور کوچیک و یه اسپیکر توشه 😂

YounGGod

ای جااااان

Mahdi

پوکوفون هم فیس آیدی خیلی سریعی داره 😂

m.b

خداییش نقطه ضعفه اصلاً… انقدر شده تا بیام چشمامو ببندم که قفل باز نشه درجا باز شده! 😑
با ماسک! باز شده لعنتی!
15 سانت صورتم سمت راست گوشی بود و اصلاً تو زاویه دوربین نبودم… باز شده!

Mahdi

ولی امنیتش بالاست ، نه خب من ازش استفاده نمیکنم ولی در جواب تشخیص چهره هواوی گفتم

m.b

ترو جون چالتون ترول نشو لطفاً… 🤦‍♂️😅به اندازه کافی داریم🙏💐

YounGGod

قرار بود محل ندی دادا :-/

m.b

به ترولا دیگه… این رفیقمونه دادا… ترول نیست که😐… شوخی کرده خودمم شوخی کردم باهاش…

نیما عرفانی

یکی بیاد منو بدوزه 🥴🤲بعدش هرکی گفت چرا جایزه داره…

Mahdi

نفهمیدی چی گفتم بعضیا هستن ناچ پانچ پاپ اپ رو قبول ندارن فقط دوربین چرخان رو قبول دارن ولی اینجا ناچ رو قبول دارن تازه ناچ قطره ای هم نیست

m.b

چرا فهمیدم… (نه نفهمیدم… 😐 سگ تو روحت خیلی طبیعی بود آخه… 😂)

Mahdi

منم باور کردم لامصب 😂

AŁɪ

جای تحسین داره،👌
به بقیه برند ها هم تبریک میگم (همشون)
💕

YounGGod

با توجه به اینکه هواوی تحریمه ولی فروش خوب بوده رو ستایش میکنم…
هواوی نیاز به یک چیپست پایین رده ۵جی اختصاصی (کایرین)داره که این مجموعه رو کامل کنه (پرچمدار۹۹۰و، میان رده۸۲۰و پایین رده..) که واقعا جای خالیش حس میشه.

ممد بمولا

اون حضرت میت 🙂

ممد بمولا

اون = اوف 🤦‍♂️😁

YounGGod

کدام گزینه جذاب تره؟
۱.حضرت میت
۲.حضرت میکس
۳.سلطان جی ال ایکس شاهین۲

ممد بمولا

معلومه شاهین

m.b

خداییش خجالت نمیکشی شاهین رو با اون دو تا آشغال مقایسه میکنی داداش؟🤔😑

Taha

خواهشا دیگه این حرفو نزن بنچمارک شاهین شده پنج میلیون و دویست هزارتا که با اون زپرتی ها قابل مقایسه نیست امتیازش تو دگزو مارک شده ۹۹۹تو بررسی باتری میشه باهاش کال آف دیوتی رو با کیفیت۱۲k صد و بیست هشت ساعت پلی دادکه فوق العاده است نمایشگر گلکسی آمولد هم که نگم برات که اتفاقا ۱۰۰۰هرتزی هست.
(بر گرفته شده از کتاب زرافه ها روپایی میزنند و کوسه‌ها آواز می‌خوانند)

AŁɪ

فقط می‌خوام بدونم اگه ایموجی نبود شما با چی ابراز احساسات می‌کردید 😶😬😵

YounGGod

با
#این سحیل ژون

AŁɪ

این چیه ؟ کدوم این؟

YounGGod

اها دلاش میفهمن

AŁɪ

YounGGod :
بگو دیگه اذیت نکن🥺🐰🥕

YounGGod

.b
با این جمله واقعا خجالت کشیدم 😂😳

m.b

کدوم جمله عزیزم؟🤔

YounGGod

همین که زیر سوالم ج.دادی
(من چرا یک بار بیشتر نمیتونم ریپ بزنم؟)

m.b

راست میگم دیگه داداش… اصلاً این سوال پرسیدن نداشت… 🤦‍♂️

نیما عرفانی

😐خداوکیلی طرح مفهومی ساخته شده توسط یه فرد هندی ارزش آپلود کردن داشت؟؟😑

Dr.Nazer

رندر بسیار طنز و شادی‌آوری بود. خانوادگی جمع شدیم دور هم داریم این ویدیو رو تماشا میکنیم و قهقهه میزنیم

persepolis

چشم انداز طراحی Huawei Mate 40 Pro …
صفحه نمایش 6.8 اینچی
– صفحه نمایش خمیده که کل رابط کاربری را پوشش می دهد
– دوربین جلوی دوگانه حک شده روی صفحه
دوربین عقب چهار برابر با بزرگنمایی 55 برابر

http://uupload.ir/files/poyd_drbeel_techno_1596032296.jpg

persepolis

آقا نیما زود قضاوت میکنی
اگه نظر قبلیت را یادت باشه متوجه حرف من میشی
تو فقط دکتر عزیز بخند…البته منظورم خوب است…

نیما عرفانی

که گفته بودم به اشتراک بذار؟؟

persepolis

نیما عرفانیNimaErfani
ترنج لاگژری
جولای 29, 2020 در 5:25 ب.ظ
1
0

نه عزیزم مدتیه خبرارو دنبال نمیکنم تازه امروز یکم تونستم فعالیت رو از سر بگیرم ولی اگه عکسی یا خبری ازش داری خوشحال میشم با ما به اشتراک بذاری 🙂

Finch

@نیما
حاجی پشمااام
وای ۹ پرایم با پرفرومنس مود روشن انتوتوش شد ۱۹۴ هزار ( خاموش ۱۶۷ هزار )
این مکانیزم پرفرومنس مود رو به توضیحی میدی ؟

نیما عرفانی

مختصرش میشه این ؛
بوستِ بهره وری توان پردازشیه و یجورایی مثل اورکلاک فرکانس میمونه منتها به صورت دستی و مقطعی … .
تأثیرشم بسته به سطح گوشی ها و پردازنده های مختلف بین ۱۵ هزار تا ۳۰ هزارتاست .

نیما عرفانی

✅خب بریم برای نظرسنجی ماشین …
۳ تا سؤال میپرسم هرکس خواب بود یا ندید روز هم می‌تونه جواب بده ؛
۱- جز سایپا و ایران خودرو 🤨🙄 سه برند خودروساز محبوبتون کدومه؟؟(با اولویت بندی)
۲- تو سگمنت های هایپرکار(سوپر اسپورت) ، سدان و SUV کدوم ماشین رو دوست دارین؟(از هر کدوم سه گزینه با اولویت بندی)
۳- بین این چند کشور فعال در صنعت خودروسازی کدوم رو بیشتر قبول دارین؟؟(سه گزینه با اولویت بندی)
«ترتیب گزینه ها دلیل خاصی نداره»
✓ایران🤲🤏
✓ژاپن
✓آلمان
✓کره جنوبی
✓سوئد
✓روسیه
✓انگلیس
✓چین
✓ایتالیا
✓فرانسه
✓آمریکا
✓اتریش
✓سوییس
✓اسپانیا
✓other(با ذکر نام کشور)

Taha

جواب سوال ۱:هنسی ، فورد ،مک لارن
جواب سوال۲:والا نمی‌دونم یعنی چی
جواب سوال۳:آمریکا، انگلیس،سوئد

Finch

بنز
شورولت
تویوتا
.
هایپر کار
بنز amg one
شورولت کوروت
تویوتا سوپرا
..
سدان
بنز اس ۵۶۰
شورولت ایمپالا نیو
تویوتا آوالون

اس یو وی
بنز کلاس جی
شورولت تاهو
تویوتا لند اسپید
.
.
.
.
آلمان
آمریکا
ژاپن
کره

Dr.Nazer

۱. مرسدس بنز
۲. پورشه
۳. بی‌ام‌و / بی‌ام‌دبلیو 🙄😂

۱. هایپر کار : ۱. بوگاتی شیرون – ۲. لامبورگینی چنتناریو / سنتناریو – ۳. بوگاتی چنتودیچی

۲. سدان : ۱. مرسدس بنز اس ۶۵۰ میباخ – ۲. بی‌ام… ۷۵۰ ال‌آی – ۳. پورشه پانامرا جی‌تی‌اس

۱. اس‌یو‌ وی : ۱. لکسس ال‌ایکس ۵۷۰ – ۲. بی‌ام… ایکس ۷ – ۳. اینفینیتی کیو‌ایکس ۸۰

۱. آلمان – ۲. ایتالیا – ۳. انگلیس

خدانگهدارتان

Dr.Nazer

ایتالیا با آمریکا جایگزین شه…

#عدم_ثبات_روحی_روانی😂

AŁɪ

۱_ 🔥🔥🔥Lamborghini
, 🔥🔥Ferrari
,🔥Koenigsegg
——————————————————–
2_فکر نکنم سوپر اسپورت سدان داشته باشیم ولی اسپورت داریم .
سوپر ساپورت به این نوع ماشینا میگن :
http://uupload.ir/files/zj60_pagani-zonda-cinque-roadster-design-best-wallpaper-desktop-l2xzv-future-car-design-free-e1439460633604.jpeg
ولی SUV : این ماشینو انتخاب میکنم
http://uupload.ir/files/qjv4_mansory_lamborghini_urus_venatus_2020-hd.jpg
3_
⁦🇯🇵⁩⁦🇮🇹⁩⁦🇩🇪 این سه کشور

Mahdi

لامبورگینی ، فراری ، مرسدس
سوپراسپورت
آلمان ، ایتالیا ، فرانسه

The Destroyer

سه خودروساز محبوب:
۱. تسلا
۲. پورشه
۳. BMW
البته در کل تقریبا تو هر برند معروف و خوبی حداقل یه ماشین هست که ازش خوشم میاد…
و یه چیز دیگه رو هم بگم… کلا از فولکس به همراه مجموعه‌هاش (یعنی جمعشون) به شدت خوشم میاد ولی تکی بینشون فقط پورشه رو زیاد دوست دارم

هایپرکار:
۱. تسلا رودستر
۲. پورشه ۹۱۸
۳. فورد GT40 Mk2

SUV:
۱. پورشه کاین
۲. بنتلی بنتایگا
۳. مرسدس کلاس G

سدان:
۱. تسلا مدل S
۲. پورشه پانامرا
۳. ب ام و سری ۷ و بنز کلاس S با هم

کشورها:
۱. آلمان
۲. کره جنوبی
۳. آمریکا

احتمالا در آینده نزدیک چین هم به لیست اضافه بشه ولی در حال حاضر نمیتونم کنار اینا قرارش بدم

The Destroyer

فقط به چیز رو درست کنم
مشترک با بنز کلاس G ب ام و X7 هم هست

ممد بمولا

سه خودرو سازی که دوست دارم شامل
1 پژو :-/
2 تویوتا
3 مرسدس بنز
سوپر اسپرتا
1 لامبورگینی اونتادور
2 نیسان جی تی آر
3 شورولت کوروت نسل 7
سدان
1 پژو 405. 😐
2 بنز کلاس سی و به خصوص سی63اس 🙂
3 لکسوس ال اس
اس یو وی
1. لندکروز سری 70
2 لندکروز سری 200
3 فورد اف 150
بین این کشورا هم اگه سوال رو درست فهمیده باشم
1 ژاپن
2 ایتالیا
3 آلمان

ممد بمولا

ذهنم فقیره اذیت نکنید 😢😂

Finch

آسیا » کره و ژاپن
اروپا » آلمان ، انگلیس ، فرانسه ، سوئد
آمریکا » ایالات متحده و کانادا
اگه این چند کشور نبودن الان ما برگ موز پیچیده بودیم دور خودمون و از دار و درخت ها بالا میرفتیم و با موز همدیگه رو اسنایپ میکردیم😂😂😂😂😂

Milad7

پی 40 پرو فایو جی رجیستر شده 28 تومن!

Milad7

دیگه کم کم برای خرید گوشی بعدی باید فایو جی برداریم 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)