حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

نوشته

3 سال قبل | 21 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

ما درباره هواوی Nova 7i مطالب متنوعی در ترنجی خوانده ایم. این دستگاه عضو میان رده خانواده ای است که تا کنون آن را پرچمدار اقتصادی هواوی می دانستیم. به نوعی می توان گفت که فاکتور “اقتصادی” یا با توصیف بهتر “به صرفه بودن” مشخصا در این عضو میان رده خانواده Nova حفظ شده است. اساسا اگر بخواهیم یک توصیف بهتر برای این دستگاه داشته باشید کافی است که نام دیگر آن یعنی هواوی پی ۴۰ لایت (و حتی در برخی بازار ها Nova 6SE) را برای شما عنوان کنیم. این دستگاه قرار است یک میان رده ارزنده باشد و امشب در ترنجی قرار است با نقد و بررسی هواوی Nova 7i که ببینیم چقدر ارزنده ظاهر شده است.

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

همانطور که گفتیم، هواوی Nova7i یک میان رده اقتصادی است. سوالی که وجود دارد این است که این پسوند “اقتصادی” به چه معناست؟ خب این خود را بیشتر در بخش طراحی نشان می دهد. جایی که برندها به جای تلاش برای یک طراحی رده بالا و با کیفیت به ارایه یک طراحی قابل قبول می پردازند اما از آن سمت به سخت افزار بیشتر بها می دهند.

اینکه آیا این تفکر صحیح است یا نه بستگی دارد درباره چه بازاری صحبت می کنید، چه رده کاربری را هدف قرار داده اید و تجربه آن برند چه چیزی را مشخص کرده است. هواوی در اکثر بازارها حضور دارد و از کاربر مفرح‌تر اروپایی تا کاربر اقتصادی تر چینی را می تواند به خوبی پشتیبانی کند.

هواوی Nova 7i دستگاهی است در میانه این دسته بندی کاربران، دستگاهی که اگر نمی خواهید خیلی روی موبایل هزینه کنید اما دوربین خوبی داشته باشد، سرعت شارژ و عمر باتری مناسب ارایه کند و ظاهر آن هم به روز باشد.

اجازه بدهید با بخشی که این دستگاه را ارزان قیمت تر کرده، یعنی طراحی آغاز کنیم.

طراحی هواوی Nova 7i

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

هواوی برای نوا ۷ آی همان طراحی ای را در نظر گرفته که تقریبا همه شرکت ها در این رده قیمتی ارایه می کنند، پلاستیک و پلاستیک. فریم دستگاه پلاستیک مات است و قاب پشتی پلاستیک براق. در نگاه اول واقعا دستگاه شیک است، به خصوص با اکسنت طلایی دور قاب دوربین مربعی می توان گفت که نگاه را به خوب جلب می کند.

همچنین در نمای جلو شاهد یک نمایشگر کم حاشیه هستید. این جا هواوی برای کاهش حاشیه نمایشگر و قرار دادن دوربین سلفی از سوراخ نمایشگر بهره برده است. این طراحی سبب می شود که دستگاه شما به روز باشد و خود را از خیل عظیم موبایل های با ناچ قطره‌طور جدا کند.

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

حسگر اثرانگشت هم همان راهبرد دوربین سلفی را دنبال می کند تا خود را از عموم دستگاه ها جدا کرده و طراحی متفاوتی را عرضه کند. هر چند این روزها خیلی از دستگاه ها حسگر اثرانگشت را روی لبه کناری دستگاه قرار داده اند اما می توان گفت که هنوز خیلی فراگیر نشده و اینجا هم وجه تمایز دارید.

حضور جک ۳.۵ میلی متری صدا روی لبه پایین همراه با پورت USB C و بلندگوی تکی نیز همان طراحی کلاسیکی است که انتظار داریم و کاربران علاقه مند به پورت آنالوگ صدا را خوشحال می کند.

از نظر ابعادی و وزن با توجه به نمایشگر ۶.۴ اینچی و باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری می توان گفت که طراحی هواوی در سطح قابل قبولی قرار دارد و در مقابل رقبا با وزن ۱۸۳ گرمی و ضخامت ۸.۷ میلی متری در میانه رقابت توپ می زند!

مشخصا هیچ طراحی ای بی عیب نیست و چند نقد به طراحی هواوی Nova 7i وارد است. من گوشی های پلاستیکی زیادی دیده ام اما معمولا ندیده بودم که قاب پشتی به خوبی به بدنه نچسبیده باشد. اشتباه نکنید، از لبه ها شکافی وجود نداشت اما وقتی که برای عکاسی قاب پشتی را تمیز می کردم به وضوح میشد متوجه شد که قاب پشتی کاملا به بدنه نچسبده است.

با کشیدن انگشت روی قاب پشتی (کمی با فشار) مرز بین موارد مختلف مثل باتری، بورد و … را می توانستید تشخیص دهید. توجه داشته باشید که این می تواند مربوط به نسخه ارسالی برای بررسی باشد (که نسخه پیش تولید بود) ولی موضوع مذکور چیزی بود که ما تجربه کردیم و باید با شما در میان بگذاریم.

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

پلاستیکی بودن قاب پشتی مانند اکثر موبایل های دیگر که این ویژگی را دارند همچنین به آن معناست که اگر بدون قاب از دستگاه خود استفاده می کنید، آن را در معرض خراشیدگی قرار داده اید و پس از مدتی به وضوح این بخش از دستگاه با خراشیدگی ها همراه خواهد بود.

طراحی فریم دور دستگاه تلاش دارد تا ضخامت نزدیک به ۹ میلی متری دستگاه را کاور کند و حداقل از نظر بصری با دستگاه ضخیمی رو به رو نباشید. این کار به خوبی انجام شده است اما حقیقت این است که دستگاه های زیر ۸ میلی متر مشخص حس بهتری از نظر ارگونومی دارند. اشتباه نکنید، در این رده قیمتی دستگاه های زیادی با ضخامت زیر ۸ میلی متری (یا حوالی آن) حضور ندارند اما مشخصا بازار خالی از آن ها هم نیست.

دکمه ها موضوع دیگری است که می خواهم به آن نقد وارد کند. دکمه ها باید برجسته و کلیکی باشند، این یکی از مواردی است که من کیفیت ساخت و حس خوب کار با کلیدها را با آن می سنجم. در نوا 7i تلاش هواوی برای آن خوب بوده است اما نه، این یکی ارایه جذاب نیست. دکمه ها مقداری اصطاحا “داخل” هستند، به عبارت خارجی‌تر ها Key travel” آن در سطح مناسبی قرار نداشت.

هواوی Nova 7i

هواوی Nova 7i

دوربین چهارگانه در یک قاب مربعی روی قاب پشتی قرار دارد. اگر دوست دارید بگویید هواوی تلاش داشته تا شبیه اپل باشد آن گاه باید هواوی Mate 20 را به شما یادآوری کنم که پیش از آیفون ۱۱ ارایه شده بود و قاب مربعی دوربین داشت. پس این تئوری را بیاید کنار بگذاریم!

برجستگی این قاب دوربین کم است و هواوی با هوشمندی و قرار دادن یک اسکنت طلایی (در رنگ مشکی) آن را حتی کوچکتر هم نشان داده است. این برجستگی کم برای من جذاب است و امیدوارم که تولیدکنندگان واقعا به آن توجه کنند.

به صورت کلی همانطور که ابتدا هم گفتیم، شخصا از طراحی انتظار زیادی نداشتم چون این دستگاه اقتصادی است و همانند اکثر دستگاه های هم خانواده خود ظاهر شده است.

نمایشگر هواوی Nova 7i

نخستین نگاه به هواوی Nova 7i

هواوی Nova 7i

هواوی پنل های خوش کیفیتی را روی میان رده های اقتصادی خود قرار می دهند. هر چند به وضوح می توانیم ببینیم که این برند تلاش دارد تا پنل OLED را به این رده از دستگاه ها اضافه کند اما هواوی Nova 7i هنوز در دوره پنل های LTPS IPS زندگی می کند. حقیقتا این لزوما انتخاب بدی هم نیست. پنل ارزان تر برای تعمیرات احتمالی هم ارزان تر است، این می تواند برای برخی کاربران فاکتور قابل توجهی باشد.

این پنل در اندازه ۶.۴ اینچ و با گوشه های گرد ارایه می شود. نسبت تصویر بر اساس رزلوشن 1080×2310 حدود ۱۹.۲:۹ است. با رزلوشن FHD+ شاهد تراکم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ مربع هستیم و در نهایت نسبت نمایشگر به بدنه روی ۸۳.۵ درصد است.

اما کیفیت پنل چطور است؟ خب همانطور که در چندین دستگاه اخیر این برند دیده ایم، پنل کیفیت مناسبی دارد. روشنایی برای موقعیت های کم نور و پرنور کاملا قابل استفاده است. رنگ ها شاداب هستند و شارپ بودن تصاویر به لطف رزلوشن قابل انتظار FHD+ و البته آلگوریتم های نرم افزاری، بیشتر از رقبا دیده می شود.

عمق رنگ مشکی و کنتراست تا حد زیادی بهتر از رقباست و می توان گفت که با یک پنل IPS با کیفیت رو به رو هستید. اگر بخواهم نقدی به آن وارد کنم می توان گفت که در برخی زاوایا روشنایی پنل کمتر می شود و گاها رنگ ها مقداری تغییر می کند. البته این زوایایی نیست که کاربر در کاربری روزمره به آن ها زیاد توجه کند.

پاسخگویی به لمس که عموما در دستگاه های هواوی در این رده قیمتی مورد انتقاد ما بود، خوشبختانه اینجا به خوبی عمل می کند.

نقد دیگری که به این پنل می توان وارد کرد همان سایه سیاه دور سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی است. این سایه گاها در لبه های خود پنل هم دیده می شود که البته در صورت توجه در محتوای کاملا سفید شاید به آن بربخورید. البته که موضوع کمیابی نیست و برای دستگاه های این رده شایع است.

دوربین هواوی Nova 7i

ما درباره دوربین هواوی Nova 7i یک مطلب اختصاصی کامل برای شما منتشر کرده ایم. اینجا به مرور مشخصات کلی می پردازیم و در صورت علاقه به بررسی بخش دوربین این گوشی که یکی از مهم‌ترین بخش های آن هم هست، توصیه می کنم حتما مطلب زیر را مطالعه کنید:

نقد و بررسی دوربین هواوی Nova 7i

هواوی Nova 7i با تنوع چهار دوربین برای دوربین اصلی ارایه شده است. شخصیت اصلی این قاب را می توان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دانست که حالا در رزلوشن کامل هم از هوش مصنوعی بهره می برد. حالت عکاسی شب در رزلوشن عادی ۱۲ مگاپیکسلی عکاسی می شود و برای عکاسی با کیفیت تر، به صورت پیش فرض شما عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

معمولا دوربین های رزلوشن بالای موبایلی در حالت خودکار یا هوش مصنوعی از رزلوشن پایین تر پشتیبانی می کنند. هواوی در Nova 7i اجازه می دهد در حالت ۴۸ مگاپیکسلی هم از هوش مصنوعی بهره ببرد.

یکی از موضوعات قابل توجه در بخش فیلم برداری، حالت Pro است. من انتظار نداشتم این تنظیمات برای فیلم برداری هم موجود باشد اما هست. معمولا برندهای مختلف این ویژگی را با سروصدای فراوان ارایه می کنند اما اینجا بی سروصدا قرار دارد.

به لطف این ویژگی می توانید در حین فیلم برداری فاکتورهای تصویربرداری را عوض کنید. مثلا فوکوس را تغییر بدهید، حساسیت به نور یا گرمای رنگ سفید را تنظیم کنید.

نمونه ای از تغییر فوکوس در حین فیلم برداری را به صورت تصویر متحرک برای شما آماده کرده ام که می توانید اینجا ببینید:

در فیلم برداری شما حالت زیبایی هم دارید اما رزلوشن آن به HD محدود می شود. در حداکثر توان این دستگاه می توانید فیلم FHD با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه داشته باشید.

دوربین اصلی با حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به ادغام پیکسل ها ارایه شده است. متاسفانه مدل این حسگر تصویر مشخص نیست و ما هم در نرم افزار AIDA64 مدل آن را ندیدیم. این حسگر تصویر پشت لنزی دارای f/1.8 قرار دارد. به لطف پردازش هوش مصنوعی تصاویر این دوربین می تواند در اکثر شرایط نوری یک خروجی خیلی خوب به شما بدهد و در برخی موارد شما را غافلگیر نماید.

این دستگاه به لطف حالت ویژه عکاسی شب می تواند عکس های بسیار خوبی را در رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی به شما ارایه کند.

نیمی از عکس هایی که شاید با موبایل خود بگیرید مربوط به دوربین سلفی می شود. این دوربین اهمیت زیادی دارد و هواوی در Nova 7i تلاش کرده که آن را برای قشر جوان، یک انتخاب خوب ارایه کند.

در اکثر شرایط، این دوربین خروجی خوبی دارد. چه در تابش مستقیم نور خورشید پشت سر شما، چه در حالت شب و چه در عکاسی پرتره یا حالت زیبایی.

عملکرد هواوی Nova 7i

نخستین نگاه به هواوی Nova 7i

هواوی Nova 7i

هواوی نوا ۷ آی از تراشه میان رده جدید این برند بهره می برد. این تراشه Kirin 810 است که بر مبنای معماری ۷ نانومتری توسعه یافته است. این سبب می شود که مصرف انرژی کمتر شده، دما پایین تر باشد و در شرایط مساوی عملکرد بهتری ارایه شود.

چیپست جدید هوآوی دارای دو هسته بزرگ Cortex-A76 با فرکانس 2.27 گیگاهرتز و 6 هسته کوچکتر Cortex-A55 با فرکانس 1.88 گیگاهرتز می‌باشد. پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G52 MP6 هست که عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی 162 درصد بهبود یافته و حالا از فناوری Kirin Gaming+ پشتیبانی می‌کند.

هوآوی گفته است که عملکرد کایرین ۸۱۰ در گیک‌‌بنچ در بخش تک هسته‌ای 11 درصد و در بخش چند هسته‌ای 13 درصد بهتر از چیپست اسنپدراگون 730 کوالکام با معماری 8 نانومتری است.

واحد پردازش عصبی جدید هوآوی، معماری Da Vinci امتیاز 32280 در بنچمارک هوش مصنوعی کسب کرده است که این امتیاز حتی بهتر از اسنپدراگون 855 و Helio P90 مدیاتک است.

اما در عمل عملکرد تراشه چطور است؟ از نگاه بنچمارک ها به قرار زیر است:

در زندگی روزمره می توانم بگویم که سرعت دستگاه قابل توجه است و لگ یا مکث در آن دیده نمی شود. این می تواند به دلیل رابط کاربری جدید EMUI 10.0.1 هواوی و بهینه سازی های آن هم باشد. این رابط کاربری بر اساس اندروید ۱۰ ارایه شده است. مشخصا می دانید که این دستگاه از خدمات گوگل پلی یا Google Play Services (به اختصار GMS) بهره نمی برد.

هواوی از خدمات موبایلی خود یا HMS در هواوی Nova 7i بهره برده است. ما پیش از این و درباره هواوی Y7P به تفصیل درباره آن صحبت کردیم. مشخصا با نبود گوگل پلی سرویس برخی نرم افزار و بازی ها روی موبایل های HMS هواوی (از جمله هواوی Nova 7i) یا در دسترس نخواهد بود یا بخشی از آن قابل استفاده نیست.

اکوسیستم اندروید برتری ویژه ای نسبت به اکوسیستم iOS دارد و آن این است که همه چیز وابسته به سرویس های ارایه کننده سیستم عامل بستگی ندارد. مثلا در iOS وقتی اپل تصمیم گرفت که توسعه دهندگان ایرانی را محدود کند، تنها راه مقابله با آن وب-اپ ها بودند که کیفیت‌شان پایین تر از نرم افزار اختصاصی است و به سختی می توان تجربه کاربری خوبی از آن گرفت.

با 100 اپلیکیشن محبوب‌ و سازگار با HMS آشنا شوید

در اندروید اما فروشگاه نرم افزاری یا سرویس های گوگل تا حد زیادی قابل جایگزین شدن هستند. ما اینجا می خواهیم ببینیم که برای نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی چه راه هایی به جز گوگل پلی استور وجود دارد و بدون گوگل پلی سرویس تجربه ما به شکل است.

در ادامه چند مطلب مفید و مرتبط برای این دستگاه برای شما به اشتراک می گذاریم که مطالعه آن ها قطعا به شما کمک می کند:

نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی به چه صورت است؟

آموزش دانلود ۱۰ برنامه محبوب روی گوشی های هواوی بدون گوگل پلی سرویس

رابط کاربری EMUI 10.0.1 بالاخره تغییراتی ارایه کرده است که قابل توجه بوده و می توانیم درباره آن صحبت کنیم. البته این تغییرات آنقدر زیادی نیست.

مثلا نوار نوتیفیکیشن شفاف است، آیکون های منوی تنظیمات تغییر کرده یا ویژگی های مفیدی مانند انتخاب کانال خروجی صدا در زمانی که دستگاه چند انتخاب دارد (مثلا به بلندگوی بلوتوث یا به مثلا به هندزفری سیمی متصل است) می تواند موارد دوست داشتنی باشد.

همچنین حالت بازی مخصوص هواوی می تواند ویژگی های خاصی را در حین بازی به شما بدهد. از جمله این ویژگی ها ضبط ویدیو از بازی، دسترسی به دیگر برنامه ها یا عدم نمایش نوتیفیکیشن ها برای تجربه بازی بی نقص را ارایه کند.

نرم افزارهای پیش فرص هواوی تلاش دارند تا اکثر نیازهای شما را برطرف کنند. اکثر این برنامه ها آنقدر خوب هستند که نیازی به جایگزینی با نمونه مشابه ندارند.

باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری هواوی Nova 7i شاید بخش خیلی هیجان انگیزی از نظر حجم نباشد اما از نظر توان شارژر می تواند یکی از مهم ترین ویژگی ها این دستگاه را نشان بدهد. شارژر فوق سریع ۴۰ واتی درون جعبه هواوی نوا ۷ آی واقعا جذاب است. شما حتی با این شارژر می توانید لپتاپ های USB C را شارژ کنید.

وقتی شارژر را به نوا ۷ آی متصل می کنید با انمیشن جذابی رو به رو می شود که پیش از این هم در دستگاه های هواوی آن را دیده بودیم. در اینجا به جای نشان داده درصد شارژ به صورت عدد صحیح، از درصد شارژ با دو رقم اعشار هم استفاده می شود تا سرعت بالای شارژ شدن دستگاه را کاملا حس کنید. در مدت تنها ۳۰ دقیقه این دستگاه از حالت صفر به ۷۰٪ می رسد که بسیار جذاب است.

از نظر دوام شارژ می توانم بگویم که برای تماشای ۷۰ دقیقه ویدیو حدودا ۱۱٪ شارژ مصرف شد. شرایط تماشای ویدیو فایل HD با کدک H.265، روشنایی ۱۰۰٪ و صدای ۱۰۰٪ روی هندزفری است. عملکرد دستگاه خوب ارزیابی می شود.

جمع بندی

به صورت کلی هواوی Nova 7i دستگاهی است که خیلی از ویژگی های دستگاه های رده بالا را ارایه می کند. از دوربین با کیفیت تا طراحی ظاهری ترندی و شارژر فوق سریع ۴۰ واتی در کنار تراشه ۷ نانومتری. نداشتن گوگل پلی سرویس موضوعی است که وجود دارد و قبل از خرید بهتر است درباره آن آگاه باشید و سپس تصمیم بگیرید.

در رده قیمتی ارایه شده می توان گفت که این دستگاه قادر خواهد بود یک رقیب قابل توجه برای دیگر رقبای حاضر در بازار باشد. نظر شما درباره هواوی Nova 7i چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

سلام
دوستان د.ل.ار از مرز 23 هزار تومان گذشت / گذر سکه از 11 میلیون تومان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گفتم اوضاع بدتر میشه …. حالا روزی حسرت همین قیمت هم میخورید !
ایران پیش به سوی ونزوئلااااااا

V800B

گوشی خوبیه انگاری ولی دوتا عیب یکی نبود سرویس گوگل دومی همین ایکون مخصوص شارژ برعکس نگارنده خیلی ضایع اس
هرچی ساده تر شیک تر البته مورد دوم سلیقه ای هس
در کل گوشی های هواوی ب شیا ترجیح میدم

AŁɪ

آره بابا اون یه برند اسمبل کننده کپی کاره👌

MohammadFarhaadi

اینکه برندا رو به اسم کپی کار بشناسی نشون دهنده اینه که به چنان درجه ای از بیسوادی رسیدی که دیگه هیچ چیز درستت نمیکنه.جالبه که شیائومی از بدو تولید امضای خودش رو در محصولاتش داشته و یه جاهایی در محصولات فرهیش الهام گرفته تا تنوع رو برای مشتریش حفظ کنه ولی گوشیای اصلیش اکثرا نوآور بودن و هستن ولی هواوی با کپی و جنسای ارزون شروع کرد و بعد بهتر شد.نمیگم کارش بده یا ایراد داره فقط صرفا این رو گفتم که بدونید اگرم قراره کسی کپی کار خونده بشه اون شیائومی نیست!

AŁɪ

(اگرم قراره کسی کپی کار خونده بشه اون شیائومی نیست!)😶😶
ای وای که تو چقدر راست میگی مریم مقدس کمی بیا و دروغ بگو 🤣
وقتی برند مورد علاقت کپی کار و بنجل هست تو دیگه چقدر ادم بنجلی هسی که حمایتش می‌کنی ⁦☺️⁩

AŁɪ

(ولی هواوی با کپی و جنسای ارزون شروع کرد)
یعنی فنای هواوی اگه اینو بشنون تا ۱۰ سال نشادور میل میکنن🤣🤣🤣🤣😂🤣😂🤣😈
آخه نوب پفکی تا حالا طراحی می ۸ رو دیدی یا طراحی می باکس رو دیدی یا طراحی mi pad رو دیدی خخخ اینایی که گفتم کاملا کپی پیس از اپل بود .
بله شیاکپی فرزند اپل رو میگم⁦☺️⁩
-همانا بیایید و رستگار شوید

AŁɪ

حالا بخش خنده دارش اینجاست😂 :
ریلمی ،ریلمی بادز ایر پرو رو از روی شیائومی بادز پرو کپی کرده بود که خودش از ایرپاد کپی برداری کرده بود🤣.
😶⁦🇱🇷

Mb.Pcr

ببخشید چند روزه گوشی شیائومی گرفتید جوگیر شدید فکر کردید از همه برند ها بهتره؟
شما که با اون حرفاتون منو کشتید آخه از یه بچه 6 ساله بپرسی که شیائومی بهتره یا مرسدس بنز معلومه کدوم رو میگه
بعد شما اون موقع یه جوری جبهه گرفتید انگار ارثیه پدریتونه و شیائومی رو برتر نشون دادید واقعا شگفت انگیزه !
من میخوام برم نوت 9 اس بگیرم چون تنها گوشی ای بود تو بازار که بنظرم میتونه خوب باشه (اگه نوا زود تر میومد قطعا نوا رو میگرفتم) ولی چون حالا حالاها نمیاد گفتم برم همین رو بگیرم
#اگر وسیله ای یگیرید جو گیر نشوید

Mb.Pcr

دیگه خیلی خیلی خلاصه گفتم اگه بعدا خواستی یه تومار یک کیلومتری مینویسم براتون

Mahdi

حرف حساب

mostafa3

بسته اینترنت بلند مدت همش حذف شدن

Mahdi

وبسایت ایرانسل هنوز هست

Mahdi

امتیاز باتری a41 منتشر شد ۱۰۲ ساعت

حسین

ای تو روحت یوتیوب ک.. ری بخدا قسم این همه پول دادم ی چی خوب واسه گیم گیرم بیاد با یه کم تحقیق شخمی ی انتخاب اشتباه کردم کاش ردمی 10x رو با یکم صبر میگرفتم این همه مدت ب بدبختی پول جمع کردم رفتم پردازنده دوسال پیش 845 گرفتم اونم بلک شارک 1 هنوز دستم نرسیده ولی خداکنه انتظارات رو برآورده کنه تا یک سال شاید خیر بشه یک گوشی دیگه بگیرم ک تااون موقع نمیشه ی لپ لپ بخری با 6. 7 تومن

m.b

845 خوبه که… کمی پایینتر از 820 هست فقط اما بجاش بازی ها برای 845 قطعاً بهتر هماهنگ‌سازی میشند… در ضمن فرق هست بین صفحه بلک‌شارک و ردمی10x…

حسین

داش من دنبال شما میگشتم ک ازت راهنمایی بخوام یک شما یکی همین داش مهدی دوساله ک دورادور با محیط ترنجی و افرادش آشنام گفتم ازت راهنمایی بخوام از شانس من شما رفته بودی استراحت بین دو نیمه و چند روز نبودی خلاصه فردا میرسه انشاالله ک بتونه تا یک سال و خورده ای دووم بیاره

Mahdi

من دو ساله اسنپ۸۴۵ دارم تا حالا ریست نکردم مثل روز اول کار میکنه پابجی با بهترین کیفیت میاره هر بازی که بخوای مثل اب خوردن ، تازه مال تو بلک شارکه و مخصوص بازی ، اصلا نگران نباش

حسین

داداش فردا دستم میرسه یکی بهم گفت پردازنده دوسال پیشه و فلان یکم دلم رو خراب کرد خیلی ناراحت شدم بقران فکرش رو میکنم آدم دوسال یک بار شاید بتونه یک گوشی بگیره اونم باید ب روز باشه و خوب شما دارید راضی هستی خداکنه حداقل تا یکسال و نیم دیگه بازی‌ای جدید رو جواب گو باشه تا فکر یک گوشی جدید بکنه ادم

Milad7

بررسی عالی بود خسته نباشید 🙂

Milad7

و اینکه دم هواوی ایران گرم داره سنگ تموم میذاره 😀

Taha

حیف که کایرن ۸۱۰داره.
ولی بازم گوشی خیلی خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)