حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع هواوی برای لنز قابل اتصال به بدنه موبایل

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

هواوی از زمان آغاز همکاری این شرکت با لایکا، هر ساله برخی از بهترین تلفن های هوشمند در زمینه دوربین را عرضه می کند. ما نیمی از سال ۲۰۲۰ را پشت سر می گذاریم، اما هواوی پی ۴۰ پرو پلاس هنوز هم امتیاز دوربین در DxOMark ندارد. هر چند که با هواوی پی ۴۰ پرو صدر جدول را دارد. امروز شاهد حق اختراع هواوی برای لنز قابل اتصال به بدنه موبایل هستیم که به ما نوید یک پیشرفت ویژه را نشان می دهد.

حق اختراع هواوی

دوربین با بزرگنمایی اپتیکال گسترده در هواوی پی ۴۰ پرو پلاس ثابت می کند که یکی از بهترین های موجود در بازار است. اکنون، مطابق با حق ثبت اختراع ثبت شده توسط این شرکت، آرزوهای بزرگتری برای ادامه روند خود در فناوری بزرگنمایی گوشی های هوشمند دارد. این شرکت تصمیم دارد که در این بخش یک طراحی جدید برای تلفن هوشمند منحصر به فرد متمرکز بر بزرگنمایی دوربین را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کند.

لنزهای پریسکوپی با استفاده از فضای کمتری نسبت به سیستم بزرگنمایی معمولی، بزرگنمایی اپتیکال بدون افت کیفیت را در تلفن ها ارائه می دهند. اما در مقایسه با سنسورها و لنزهای بزرگتر هنوز در پشت فناوری زوم سنتی قرار دارد.

حق اختراع هواوی

حق اختراع هواوی

هواوی قصد دارد با افزودن پشتیبانی از لنزهای قابل تعویض درست مانند دوربین عادی، این مشکل را برطرف کند. به نظر می رسد که این حق ثبت طراحی خاص دارای یک دوربین سه گانه است که از دو سنسور کوچکتر، یک ماژول فلش کشیده (شاید Xeon) و یک سنسور بزرگتر استفاده می شود که با لنزهای قابل جابجایی قابل استفاده است.

علاوه بر این، طراحی گوشی به رنگ مشکی با یک قاب پشتی دارای بافت ویژه به نمایش گذاشته شده است. همچنین، یک درگاه USB Type-C ، یک کلید پاور و کلیدهای تنظیم حجم صدا وجود دارد.

به هر حال هواوی اولین کسی نخواهد بود که لنز دوربین قابل تعویض را ارائه می دهد زیرا موتورولا قبلاً آن را با Moto Mod امتحان کرده است. ما مطمئن نیستیم که آیا این حق ثبت اختراع مانند بسیاری از اختراعات ثبت شده دیگر، عملی شود یا نه.

نظر شما چیست؟ این طرح را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

ایده خیلی جالبی هست… عملیاتی شدنش هم ممکنه… 🤔

❤Mohamad_reza.81❤

اون که اره ولی اونجوری این لنز هارو باید خرید به صورت جداگانه ممکنه یه خورده چیز باشه.🤔

m.b

آره دیگه خب… دوربین مخصوص هزینه مخصوص هم میطلبه… باز خدارو شکر هوآوی تو چین حداقل گرون نمیده… تو گلوبال هم با یه قیمت معقول میشه خرید…

❤Mohamad_reza.81❤

ای کاش یه فکری هم به حال بیرون زدگی لنز ها میکردن.😅
توی این چند سال لنز گوشیا هی بزرگ تر و بیرون زده تر داره میشه.🤦🏻‍♂️
نمیدونم تا کجا میخواد ادامه پیدا کنه.😐
الان یاد اون گوشی لومیا افتادم که لنزش کل پنل پشتیش رو پوشونده بود.🤔
بنظرم خیلی رو مخه.😔

persepolis

بیرون زدگی ها کمه
و بخاطر لنز بیشتره…
یه جور ترنده و مشکلی نیست…

Mahdi

عاشق این ایده هستم مخصوصا اگه باعث بشه چندتا دوربین از پشت گوشی کم بشه

Milad7

برو بریم برای DSLR

persepolis

شعار جالبیه…
ایول.

alone wolf

خوبه

MSK

پنتنت جالب و خوبیه خیلی عالی میشه اگه با این کار خروجیشون به DSLR برسه امیدوارم عملی بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)