حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه K132 ایران خودرو شهریور ماه به تولید آزمایشی می رسد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

دیشب در ترنجی خواندیم که ایران خودرو K132 رسما معرفی شد. در حالی که این پروژه هنوز کاملا تکمیل نیست و ما فعلا فقط بدنه و چراغ ها را دیده ایم، امروز گفته می شود که پروژه K132 ایران خودرو شهریور ماه به تولید آزمایشی می رسد.

پروژه K132 ایران خودرو

پروژه K132 ایران خودرو

پروژه K132 ایران خودرو

شما می توانید برای مطلع شدن از اخبار پیش فروش خودرو در کانال ترنجی (Toranji@) عضو شوید. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از تولید آزمایشی محصول پروژه K132 در شهریور امسال خبر داد و گفت: 70 دستگاه از این خودرو برای دریافت بازخوردهای حوزه طراحی به سازندگان تولید خواهد شد.

کیانوش پورمجیب با بیان این‌که این پروژه با اتکا به توان مهندسی و ساخت داخل به تولید می‌رسد، گفت: استانداردهای مختلف ایمنی و زیست محیطی در این محصول اجرا خواهد شد.

وی افزود: در خرداد ماه امسال تعدادی از بدنه این خودرو ساخته شد تا بازخوردهای لازم در طراحی را از سازندگان دریافت کنیم. با تامین قطعات و اعمال بهبودهای لازم، وارد فاز تولید آزمایشی خواهیم شد.

وی از تقسیم بندی این خودرو در ۵ مگاماژول بدنه، شاسی، قوای محرکه، الکترونیکال و تزئینات خبر داد و گفت: با کار گروهی تعریف شده میان ساپکو، مهندسی و تولید ایران خودرو، لجستیک و همدلی سازندگان این پروژه را جلو می بریم.

وی ضمن ارایه توضیحاتی درباره ویژگی های مختلف فنی و ظاهری خودرو گفت: برخی از شاخص‌های ایمنی برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور، در محصول جدید ایران‌خودرو به اجرا درمی آید. این خودرو بیش از ۹۰ درصد داخلی سازی شده است. در شهریورماه با تولید آزمایشی، بازخوردهای احتمالی را نیز دریافت خواهیم کرد و تولید از اواخر سال شروع می‌شود.

پورمجیب تصریح کرد: تلاش شده تا از سرمایه‌گذاری‌های قبل در این پروژه استفاده شود و سرمایه‌گذاری جدید زیادی صرف نشده است.

منبع تصویر: خودروبانک

وی افزود: هم زمان، ۹۷ تست صحه‌گذاری را برای اجرای استانداردهای اجباری و کارخانه ای انجام می‌دهیم تا در زمان مقرر مجوز شماره‌گذاری محصول را دریافت کنیم.

مدیر پروژه K132 خاطرنشان کرد: در مرحله صنعتی‌سازی محصول قرار داریم و اقدامات مختلفی در سالن‌های بدنه، رنگ و مونتاژ و همچنین قالب سازی صورت گرفته تا محصول جدید مطابق با برنامه‌زمان‌بندی به بازار عرضه شود.

ایران خودرو K132 را ببینید، خودرو ملی جدید در رده سدان C بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱

وی در پایان اظهار کرد: بدون همدلی و همراهی مجموعه زنجیره تامین و واحدهای مرتبط با ایران‌خودرو تحقق این پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود. امیدواریم با کار گروهی، اقدامی انقلابی و جهادی را که آغاز کرده‌ایم به پایان ببریم تا در سال جهش تولید قدم تاثیرگذاری برای کشور برداریم.

نظر شما چیست؟ منتظر خودروی جدید ایران خودرو هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

یه سمند پیتون هم بود قرار بود خیر سرشون با 90 میلیون بسازنش…. چی شد؟ 🤦‍♂️

baran

طراحیش نسبت به بقیه ماشینای داخلی جای امیدواری داره، منتهی تا وقتی که قیمتشو اعلام نکردن 🙂

Milad7

شتر بز گاو پلنگ 😐

Milad7

یعنی ترکیبی از چند محصول و پر از نقص !

Finch

دنا پلاس رو بیشتر میپسندم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)