حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایران خودرو K132 رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

چهارماه پیش بود که ایران خودرو K132 را دیدیم، خودرو ملی جدید در رده سدان C بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ که قرار است محبوب باشد! امروز ایران خودرو K132 رسما معرفی شده است و هرچند نمی شود گفت تمام موارد درباره آن مشخص است چون هنوز درباره کابین اطلاعات زیادی نداریم اما به هر حال این جا اطلاعات جدید وجود دارد.

ایران خودرو K132

شما می توانید برای مطلع شدن از اخبار پیش فروش خودرو در کانال ترنجی (Toranji@) عضو شوید. در حال حاضر مراسم معرفی پروژه K132 در سالن همایش شرکت «ساپکو» ایران خودرو در حال برگزاری است. در این مراسم جمعی از رسانه، مدیران صنایع خودرو و قطعه سازی و… حضور دارند و اجزای نسخه نهایی «ایران خودرو K132» به نمایش در آمده است.

گروه صنعتی ایران خودرو بالاخره توانست تا از قابلیت های قرارداد برجامی با پژو استفاده کند و به صورت قانونی با تغییر و ارتقای پلتفرم PF1 گروه PSA، سدان جدید خود را معرفی کند. با توجه به عدم امکان تولید پژو ۳۰۱ به خاطر مشکلات تحریم و بدعهدی طرف فرانسوی، مدیران ایران خودرو پروژه K132 را جایگزین آن کردند و قرار است تا از شهریور سال جاری، تولید آزمایشی این محصول در کارخانه تهران ایران خودرو آغاز شود.

منبع تصویر: خودروبانک

 

ایران خودرو K132

ایران خودرو K132

به گفته مدیران ایران خودرو هماهنگ سازی خط تولید K132 در دست انجام است و در حال حاضر نمونه هایی از این محصول در دست تولید است. همچنین باید اشاره کرد که کد K132 به نام پروژه فنی این سدان در ایران خودرو است و نسخه نهایی این محصول با نام تجاری وارد بازار می شود.

آن طور که مشخص است، تولید اکثر قطعات پروژه K132 ایران خودرو با قطعات سازان داخلی پیش می رود و بیش از ۹۰ درصد از اجزای این سدان جدید به خودکفایی رسیده است. در گام نخست این محصول با پیشرانه EC5 به بازار می آید که با حجم ۱٫۶ لیتر، ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند و به فناوری زمان بندی هوشمند سوپاپ ها مجهز است. جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE4 ارتقا یافته در این نسخه K132 نصب می شود و در نسخه اتوماتیک شش سرعته، از پیشرانه TC7 پلاس با حجم ۱۶۴۶ سی سی استفاده خواهد شد.

سدان K132 ایران خودرو در بخش جلو و عقب متفاوت از پژو ۳۰۱ فاز ۲ است و بخشی از اجزای تریم داخلی آن با بازنگری نسبت به ۳۰۱ ساخته شده است. اما در برخی اجزا مانند سقف، ستون، درب های جانبی، رکاب و… از قطعات مشترک با سازه PF1 پژو ۳۰۱ استفاده می شود. این خودرو در نسخه پایه به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و باران، تریم داخلی پارچه، کامپیوتر سفر و… مجهز است. نسخه های فول آپشن این محصول به کیسه هوای جانبی جلو، سانروف، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک و… مجهز خواهد بود.

سدان K132 از اواخر سال جاری به مرحله فروش خواهد رسید و ابتدا در نمونه دنده ای ۱۱۵ اسب بخار به مشتریان تحویل داده می شود.

نظر شما درباره ایران خودرو K132 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamid reza

بدون اتکا به شکرت های خارجیتون رو بخورم همچیش کپیه بعد بگین بدون اتکا به شرکت های خارجی!

Mani

پیشرفت نسبتا خوبیه

pooria

جون گاری جدید وارد بازار شد

AŁɪ

حاصل رابطه نامشروع لیفان 820 و دوج چارجر 🤣🤣🤣🤭

Monarch

دنا و سمند هم بودن احتمالا گروپ بوده :))))))))))))))))

Monarch

پیش به سوی 500 میلیون و بیشتر چپاول مال مردم 🙂

Mostoul

هیچ مشکلی با کپی بودن یا نبودنش ندارم‌. حتی کاری به کیفیت ساختش هم ندارم. این ماشین از نظر طراحی مشکل داره. با اینکه ‌طراحی نسبتا خوبی داره ⁦🤷‍♂️⁩ ولی مشکلش اینه که باید ماشین رو کشیده تر طراحی میکردن انگار ناقصه این طراحی مناسب ماشین جمع و جور نیست

hamid reza

کاملا موافقم جلو و عقبش برای یه ماشین کشیده تولید شده منتها ماشین کوتاهه و شبیه آریزو 5 و شاهینه اصلا همخونی نداره

Milad7

مفتش گرونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)