حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیاتی درباره تراشه اپل A14 شاید در WWDC 2020 اعلام شود

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

امشب ساعت ۲۱ در ترنجی وبلاگ نویسی زنده کنفرانس WWDC 2020 اپل را خواهیم داشت. حالا و چند ساعت پیش از معرفی گرفته می شود که جزئیاتی درباره تراشه اپل A14 شاید در WWDC 2020 اعلام شود. این تراشه برای اپل و محصولاتش بسیار حیاتی خواهد بود.

تراشه اپل A14

چند ساعت پیش، ما با خبر ناامیدی تلخی روبرو شدیم که می گفت در WWDC 2020 هیچگونه معرفی سخت افزاری وجود نخواهد داشت. در عوض، این رویداد فقط بر روی نرم افزار متمرکز خواهد بود، اما فقط به دلیل لغو سخت افزارها به این معنی نیست که اپل از ارائه چند جزئیات درباره آنها روی صحنه منع شده است. یکی از معرفی ها، طبق اعلام یک گزارش، جزئیات جدید می تواند مربوط به A14 Bionic اپل باشد، که می تواند در فرآیند ۵ نانومتری پیشرفته تولید شود، با گزارش هایی که در مورد آن تولید می شود اواخر این ماه آغاز می شود.

این اطلاعات توسط کاربر توییتر L0vetodream منتشر شده است، که پیش از این پیش بینی کرده بود که اولین مگ با تراشه ARM یا  “ARM Mac” اپل در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می شود. سپس دقیقا دیروز، Ming-Chi Kuo توضیح داد که اولین پردازنده ARM از غول فناوری در WWDC به نمایش گذاشته می شود.

در حالی که طراحی مجدد iMac 2020 ، Apple TV 620 با A12X Bionic به روز شده و سایر محصولات لغو شده است، به احتمال زیاد آنها در اواخر سال میلادی رونمایی می شوند. کوو همچنین در گزارش خود خاطرنشان کرده است که اولین سری مکینتاش که از چیپست های سری A اپل بهره می برد، در چارک پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازار می شود، بنابراین مطمئنا به نظر می رسد اطلاعات تحلیلگر مشهور و L0vetodream در همان رده قرار دارند.

چیپست اپل A14

چیپست اپل A14

تأیید نشده است که آیا این جزئیات A14 Bionic مربوط به خانواده آیفون ۱۲ آتی یا تراشه ای است که انتظار می رود در مکهای بعدی دیده شود، اما به نظر می رسد که طی چند ساعت خواهیم فهمید. بلومبرگ گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل از انتقال اینتل به تراشه های سری A خود در برنامه اصلی نرم افزار خبر می دهد.

در مورد آنچه تاکنون می دانیم، تراشه سری A سفارشی که گزارش شده در Mac ها در آینده یافت می شود، از هشت هسته قدرتمند به نام Firestorm و چهار هسته میان رده با نام Icestorm استفاده خواهد کرد. اپل می تواند از معماری مشابهی که برای آیفون و آیپد استفاده می کند، استفاده کند و از ترکیبی از هسته های قدرتمند و میان رده استفاده کند. جدای از این، هیچ اطلاعات مفیدی را که باید با شما به اشتراک بگذاریم وجود ندارد، اما ما شما را در طول رویداد همراهی خواهیم کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر کنفرانس WWDC 2020 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elyas

امسال فکر کنم اخرین جنگ پردازنده ها بین کوالکوم و a هست چون اگه کوالکوم به این معماری جدیدش به اپل نرسه کلا عقب میوفته چون هر دو برای لپ تاپ ها هم میخوان استفاده کنن و یجوری این سری سوپاپ اطمینان برای شرکتایی مثل اسوس و دل و اچ پی و… هست
و یک تهدید برای اینتل و ای ام دی
ولی اگه امسال قوی ظاهر نشه اینتل و ای ام دی سال بعدی تمام قواشو برای از دست ندادن این بازار میکنن و کوالکوم خیلی عقب میوفته و شرکتا و توسعه دهنده هاهم همچنان به کوالکوم اعتماد نمیکنن

Dr.Nazer

بابام کوالکوم شد

Mahdi

از کی تا حالا تراشه موبایل رو میزارن رو لپتاپ در ضمن کوالکام لازم نیست با اپل بجنگه تو اندروید اول باشه واسش کافیه

ahmad

بیشتر از سیستم عامل جدید این پردازنده برام هیجان داره

Milad7

آنجا که عقاب پر بریزد…. 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)