حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اپل A14 با اپل A13 نشان از افزایش ۴۰ درصد عملکرد CPU و ۵۰ درصد در GPU دارد

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، پردازشگرها

تراشه اپل A14 قلب تپنده آیفون ۱۲ خواهد بود. اپل A13 همین حالا هم با اختلاف تراشه های موبایل های پرچمدار اندرویدی را به سخره گرفته است اما خبر جذاب تر اینکه مقایسه اپل A14 با اپل A13 نشان از افزایش ۴۰ درصد عملکرد CPU و ۵۰ درصد در GPU دارد. این یعنی شکاف طبقاتی در عملکرد بین تراشه های دنیای اندرویدی با تراشه های اپل، مثل شکاف طبقاتی که ما در این دو سال در اقتصاد کشورمان دیدیم، خواهد بود!

مقایسه اپل A14 با اپل A13

انتظار می رود فرآیند ۵ نانومتری TSMC باعث افزایش چشمگیر تراشه A14 Bionic اپل در عملکرد و کارایی شود و سری آیفون ۱۲ آتی را به قدرت بی بدیل تبدیل کند که باید مورد توجه قرار گیرد. اگرچه تأیید نشده است که A14 Bionic از گره ۵ نانومتری TSMC استفاده کند، یکی از مشاوران معتقد است که پرش عملکرد از A13 Bionic عظیم خواهد بود. وقتی می گویم عظیم، منظور ما افزایش ۴۰ درصدی در بخش CPU و ۵۰ درصدی در بخش GPU است.

مقایسه اپل A14 با اپل A13

مقایسه اپل A14 با اپل A13

این افزایش ۴۰ درصدی عملکرد چند هسته ای CPU توسط توییت Komiya، تایید شده است. این فرد همچنین اطلاعاتی در مورد GPU در A14 Bionic دارد. به گفته وی، پردازنده گرافیکی تراشه اتی اپل می تواند ۵۰ درصد افزایش عملکرد را در مقایسه با GPU در A13 Bionic داشته باشد و به تمام مدل های آیفون ۱۲ توان گرافیکی جدی بدهد. متأسفانه، جدا از تفاوت عملکرد بین سیلیکون آینده و فعلی، هیچ اطلاعات دیگری برای ادامه وجود ندارد.

وی اظهار نمی دارد كه چه تعداد هسته های قدرتمند و بهینه وجود خواهد داشت كه به A14 Bionic اجازه می دهد تا از نظر عملکرد نسبت به تراشه قبلی خوب چنین اختلاف چشمگیری در عملکرد را بدست آورد. با این حال، طبق یک گزارش بنچمارک قبلی که گفته می شود A14 Bionic سریعتر از A12X Bionic در حال اجرا در iPad Pro 2018 است که ۶ هسته برای آن ذکر شده است.

این بدان معنی است که اپل احتمالا با حفظ همان تعداد هسته، راهی برای افزایش کارایی پیدا خواهد کرد. در یک تحلیل قبلی، ذکر شد که A14 Bionic می تواند سریعتر از یک MacBook Pro 15 اینچی با پردازنده Intel باشد و نشان می دهد تا چه اندازه بازی توسعه سیلیکون اپل بالغ شده است.

نظر شما چیست؟ با این عملکرد به نظر نمی رسد که رقبای اندرویدی شانسی برای رقابت داشته باشند!

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mb.Pcr

اووووووووف
این دبگه چی میشه!
ولی به شخصه با آیفون حال نمیکنم
نمیگم بده میگم خوشم نمیاد ازش

Mb.Pcr

افزایش ۴۰ درصد عملکرد CPU و ۵۰ درصد در GPU دارد. این یعنی شکاف طبقاتی در عملکرد مثل شکاف طبقاتی که ما در این دو سال در اقتصاد کشورمان دیدیم!
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

The MTest MT

یعنی بنچمارک انتوتوش میره بالای 600 هزار تا

Mb.Pcr

حاجی چی میگی ؟
الان پردازنده اای اندرویدی بالای ۶۰۰۰۰۰ هستن
پس این دیگه بنچمارکش فضایی میشه

The MTest MT

من خودم حدسم رو 690 هزار تا 750 هزار تاست

Farcry

بنچمارک آنتوتو اندرویدی ها نباید با بنچمارک یه گوشی از ios مقایسه بشه چون رابط برنامه نویسی هر دو توی این بنچمارک متفاوته و نحوه امتیاز دهی هم فرق می‌کنه ( به خاطر همین هیچ وقت توی لیست ماهانه برترین گوشی ها فقط گوشی های اندرویدی حضور داره و زیر همون جدول هم آنتوتو علتش رو توضیح داده) اما احتمالا بتونه تا نزدیکی مرز ۸۰۰ هزار یا شاید هم بیش تر امتیاز بگیره چون همین الان هم بعضی از مدل های آیپد پرو ۲۰۱۸ دوسال پیش بالای ۸۰۰ هزار توی آنتوتو امتیاز گرفتن.

Mb.Pcr

چرا اینقدر فلسفیات برنامه ریزی نوشتی ؟
من میگم پردازنده های اندروید با وجود ضعیف تر بودن از پردازنده های اپل
امتیازشون از ۶۰۰۰۰۰ تا هم عبور کرده
ولی من همیشه به نیت خیر میبینم و ازت بابت توضیحاتت و وقتی که برام گذاشتی متشکرم

Farcry

عزیزم خودت برو سایت آنتوتو ببین زیر جدول برترین های اندرویدی چی نوشته (AnTuTu was developed based on the unique technologies of different platforms, such like Vulkan(Android) and Metal(iOS). cross-platform products may not be directly comparable) الان برحسب غلط مثلا مقایسه کنیم اوپو فاید x2 پرو که ۶۰۰ هزار گرفته در حد آیپد پرو ۲۰۱۸ مدل ۱۱ اینچ با پردازنده A12x هست؟ آیپد پرو ۲۰۱۸ آنقدر قوی بود و هست که سایت ها و منابع تخصصی اونو با پردازنده های بالارده اینتل ای ام دی مقایسه میکنن و حتی از سرفیس پرو ۶ با آخرین کانفینگ و مک بوک پرو ۲۰۱۸ در برخی مدل ها قوی تر بود و چند سالی هست که چندین برنامه حرفه ای و سنگین ویرایش و برنامه نویسی و فوتوشاپ در حد دکستاپ براش اومده. حتی اپل می‌گفت بدون در نظر گیری سیستم عامل و برنامه نویسی قدرت پردازنده آیپد در حد xbox one s هست! حالا با کمی اغراق ولی اصلا A12X که خیلی خیلی قویه نباید با پردازنده موبایلی مقایسه بشه. اینهمه بنچمارک و تست دیگه داره میگه با اختلاف A13 از بقیه پردازنده ها قوی تره بعد شما فقط اینو میبینی که تازه اونم توی سایتش نوشته نحوه بنچمارک گیری آنتوتو در اندروید و ios متفاوته؟؟

Farcry

A14X هم نسبت به A12X به خاطر تغییر مسیر ساخت احتمالا همینقدر پیشرفت می‌کنه و دیگه عملا می‌تونه حداقل توی بنچمارک های مولتی پلتفرم در حد پردازنده های بالارده و پرچمدار AMD و اینتل ظاهر بشه.

AŁɪ

یا نوستراداموس 😵 ۵۰ درصد ارتقا gpu😱
این چیپ نیاز به یه بازی با گرافیک در حد پیسی داره.

SHREK

اپل همیشه بهترین پردازندهارو تولید میکنه و همیشه نسبت به نسل قبل چند پله بالاتره. این پردازنده هم بشدت قدرتمنده تنها مشکل پشتیبانی از گوشی‌های آیفون در ایرانه که استفاده ازشو واقعا سخت میکنه.

Elyas

تک هسته بنظرتون چقدر پیشرفت کرده چون تک هسته ای خیلی توی لود و… مهمه
اونم اگه همین حدودا پیشرفت کرده باشه خیلی خیلی خوب میشه
و همچنین اسنپدراگون هم پیشرفت کنه
کم کم دیگه پردازنده های سری u اینتل و ای ام دی کلا از دور خارج میشن البته اگه امسال پیشرفت خوبی نکنن
فقط تنها مشکل نبود برنامه کافی که ساپورت کنه این پردازنده ها که با پیشرفت هایی که الان تو تکنولوژی شده تو دو سه سال برنامه های کاربردی همه برای این پردازنده ها بهینه میشن

Mahdi

۶۵۰۰ بنظرم تک هسته ای
عاشق قدرت چیپ های اپلم😍

trol kosh

700 یا 800 هزار تارو میره

ممد بمولا

شت!
با توجه به این احتمالات حدود 780000 امتیاز انتوتوشه

ArmanBgold

wow

Milad7

غول مرحل آخر وارد میشود… 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)