حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام توسط TSMC آغاز شد

نوشته

3 سال قبل | 22 دیدگاه | کوالکام

اگر بخواهید سال ۲۰۲۱ یک پرچمدار اندرویدی بخرید قطعا نام اسنپدراگون ۸۷۵ دل شما را گرم تر خواهد کرد. شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان (TSMC) طبق گفته برخی رسانه های تایوان تولید تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام را آغاز کرده است. این تراشه یک بازیگر اصلی در دنیای پرچمدارهای سال آتی خواهد بود.

تراشه اسنپدراگون ۸۷۵

اسنپدراگون ۸۷۵ فناوری ساخت ۵ نانومتر را ارائه می دهد. در مقایسه با تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ پردازنده جدید می تواند ضمن کاهش مصرف انرژی، عملکرد بهبود یافته را نشان دهد.

با توجه به داده های موجود، تراشه Snapdragon 875 در ۳ کلاستر از قرار 1+3+4 ارایه می شود که در مجموع هشت هسته پردازشی خواهد بود. به طور خاص، یک هسته Cortex-X1 وجود دارد که ۳۰ درصد افزایش عملکرد اوج را نسبت به تراشه فعلی یعنی Cortex-A77 ارائه می دهد.

تراشه دارای یک مودم 5G اسنپدراگون X60 با سرعت انتقال اطلاعات حداکثر ۷.۵ گیگابایت در ثانیه است. سرانجام، این تراشه شامل واحد پردازش گرافیکی Adreno 660 با کارایی بالا خواهد بود.

گزارش شده است که کوالکام پردازنده های اسنپدراگون ۸۷۵ را از TSMC تا پایان سه ماهه سوم یعنی در ماه سپتامبر دریافت می کند. ارائه رسمی تراشه جدید در پایان امسال برگزار می شود. اولین تلفن های هوشمند مبتنی بر این تراشه در سه ماهه اول سال آینده به بازار عرضه می شوند.

تراشه 5G دیگر کوالکام در رده میانه : اسنپدراگون ۶۹۰

اسنپدراگون ۶۹۰

اسنپدراگون ۶۹۰

شایان ذکر است که اخیرا، کوالکام سرانجام با رونمایی از اولین پردازنده سری ۶۰۰ اسنپدراگون با اتصال 5G، همه شایعات را کنار زد. برخی از نکات برجسته مهم تراشه جدید شامل یک مودم 5G کاملا جدید اسنپدراگون X51 به همراه پشتیبانی از صفحه نمایش با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، ضبط ویدیو 4K HDR و موارد دیگر است.

تراشه کوالکام Snapdragon 690 جدید اولین سری ۶۰۰ کوالکام است که از صفحه نمایش های با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند. همچنین از استانداردهای HDR10 ، HDR10 + با نمایشگرهای ۱۰ بیتی و طیف رنگ Rec2020 پشتیبانی می کند. سایر ویژگی ها شامل کدگذاری صوتی Aqstic Qualcomm و Quick Charge 4.0+ است که در Nubia Z17 اولین نسخه را نشان دادند.

اسنپدراگون ۶۹۰ با پشتیبانی از 5G و دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی رسما توسط کوالکام معرفی شد

بد نیست که بدانید اسنپدراگون ۶۹۰ جدید با استفاده از فرایند ۸ نانومتری LLP سامسونگ تولید می شود. این تراشه دو هسته Kryo 560 مبتنی بر هسته های جدیدتر A-77 ARM با کلاک 2.0GHz است. ما انتظار داریم که نسبت به اسنپدراگون ۶۷۵ قدیمی تر از 20٪ عملکرد بیشتری به دست آورد اما با وجود 730 و 730G با سرعت 2.3 گیگاهرتز بالاتر، تراشه جدید سری ۶۰۰ کمی قدرت کمتری خواهد داشت.

شش هسته باقی مانده از پردازنده هشت هسته ای مبتنی بر A-55 است که در کلاک 1.7 گیگاهرتز تنظیم شده است. درمورد پشتیبانی از حافظه، از LPDDR4x با حداکثر اندازه رم 8 گیگابایتی پشتیبانی می کند. بد نیست که مقایسه اسنپدراگون ۶۹۰ با دایمنسیتی ۸۲۰ مدیاتک را نیز اینجا ببینید.

مقایسه اسنپدراگون ۶۹۰ با مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰

اسنپدراگون ۶۹۰ کوالکام اولین سری 6 پردازنده است که از اتصال 5G پشتیبانی می کند. این شرکت با استفاده با مودم X51 5G این امکان را فراهم آورده است. این مودم سرعت دانلود حداکثر 2.5Gbps و آپلود 660Mbps را خواهد داشت. این می تواند کمی کمتر از مودم های X52 و X55 که در Snapdragon 765 و 855 SoC قرار گرفته اند، باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر اسنپدراگون ۸۷۵ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

منتظر حق های زیادی زیر این پست هستیم

pooria

😂😭 قیمتا چقد رفته بالا ریدم تو این مم لک ت

smartiz

«اگر بخواهید سال ۲۰۲۱ یک پرچمدار اندرویدی بخرید قطعا نام اسنپدراگون ۸۷۵ دل شما را گرم تر خواهد کرد. »

سال 2021 شاید نون هم گیرمون نیاد بخوریم…

ali karimi

واقعا خوب گفتی داداش

m.b

” اگر بخواهید سال ۲۰۲۱ یک پرچمدار اندرویدی بخرید قطعا نام اسنپدراگون ۸۷۵ دل شما را گرم تر خواهد کرد.”

ما که زورمون نمیرسه بخریم جناب عطایی…
شما بخرید استفاده ببرید و ما هم به پیشرفت سایت و شما شادیم… ممنون🙂

m.b

امیدوارم… 🌹

smartiz

Mi 10. 15500
Mi Note 10 11000
Mi Note 10Lite 8300 6/128
Poco F2Pro 13000
One Plus 8 Pro 20000
Galaxy A71 8400
iPhone 11 Pro 30000
iPhone 11 ProMax 33000

😭

m.b
pooria

یعنی مصطفی میخواستم لپتاپ بگیرم فاصله امروز و دیروز شد 4 میلیون تومن

m.b
persepolis

یه دوستی مثله ط.بری بگیر همه چی بهت میده…😀

Mahdi

بالا بری پایین بیای تو دیگه برای منی اسنپدراگون
اوه ببخشید حق با فنچه

Mahdi

http://uupload.ir/files/p7mm_img_20200622_202600.jpg
عاشق طراحی امسال اپل شدم😍

m.b

گفته بودم به نظرم زیباترین آیفون های تاریخ اپل میشن… 😅

Mahdi

مخصوصا رنگ سفیدش

Dr.Nazer

خیلی میدرم

Mahdi

🙂😂😉

Milad7

خبری از 865 پلاس نیست؟

alone wolf

Note9s چقدر گرون شد سگ تو روح 🙊🙊

MSK

مثل همیشه برترین پردازنده دنیای اندروید امیدوارم کایرین و اگزینوس بهش برسن چون خبرای خوبی از اونام داره منتشر میشه فکر کنم امسال رقابت نزدیک تری داشته باشیم😉

persepolis

کوالکام 690 را سامسونگ ساخته هشت نانو است،در واقع 10 نانو است چون به سامی اطمینان نیست داغی و کاراییش باید ببینیم من که صد سال از این پردازنده استفاده نمیکنم…
یا یه گوشی مد نظرم میگیرم میت،یا هیچ وقت دیگه از گوشی استفاده نمیکنم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)