حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف رم مرورگر اج مایکروسافت ۲۷٪ کاهش میابد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | مایکروسافت

وقتی که مرورگر از رم زیادی استفاده می کند، کل سیستم عامل را کند می کند. بر این اساس و برای جلوگیری از این امر، کاربران باید تعداد زبانه های باز را محدود کنند، اما شاید بهتر باشد که توسعه دهندگان مرورگرها، محصولات خود را بهینه‌تر کنند. امروز می شنویم که مصرف رم مرورگر اج مایکروسافت ۲۷٪ کاهش میابد. این می تواند خبر خوبی برای کاربران مرورگر مایکروسافت باشد.

مصرف رم مرورگر اج مایکروسافت

مایکروسافت مرورگر Edge را بهبود بخشیده است. همانطور که مایکروسافت در وبلاگ خود عنوان می کند از حافظه رم کمتری استفاده می کند، ماموریت این شرکت ارائه بهترین مرورگر برای ویندوز است.

اخیرا، Edge به موتور Chromium تغییر یافت و سریعتر شروع به کار کرد. و پس از انتشار بروزرسانی کاربردی بزرگ Windows 10 May 2020، این مرورگر از نظر مصرف رم بهینه تر می شود و میزان مصرف آن تا ۲۷ درصد کاهش یافته است. مایکروسافت توضیح می دهد که “عملکرد در دستگاه ها به پیکربندی و استفاده کاربر بستگی دارد” اما در کل، همه باید مدیریت رم بهتر Edge را احساس کنند.

 

شرکت Netmarketshare فعال در زمینه تحلیل وب، اخیرا آماری از سهم مرورگرهای مختلف اینترنتی و سیستم عامل ها در جهان از ماه مه سال 2020 منتشر کرده است. هر چند که در ماه آوریل سهم ویندوز 10 از 57.34٪ به 56٪ کاهش یافت اما در ماه مه رشدش آغاز شد و شاهد رسیدن به 57.83 بود.

در بخش مرورگرها، مرورگر گوگل همچنان با اطمینان تسلط به بازار می یابد و برتری خود را ارتقا می بخشد. Chrome با افزار به 69.81٪ از 69.18٪ بیشتری سهم را در بازار مرورگرها به خود اختصاص داده است. مایکروسافت Edge اندکی از 7.76٪ به 7.86٪ افزایش یافت، اما سهم Firefox در مکان سوم از 7.25٪ به 7.23٪ کاهش یافت.

همانطور که گفته شد مرورگر Microsoft Edge حرکتی غافلگیرکننده را انجام داده است. سال گذشته، ردموندی ها تصمیم گرفتند مرورگر خود را بر اساس Chromium یا همان پایه Google Chrome بازسازی کند. البته این و سایر عواملی مانند محبوبیت ویندوز 10 باعث شد Edge به دومین مرورگر رومیزی محبوب تبدیل شود.

با این حال، ما باید به چند عامل اشاره کنیم که به محبوب شدن مایکروسافت کمک کرد. چند سال پیش، برای دستگاه های iOS و اندرویدی در دسترس قرار گرفت. این باعث جذب کاربران بیشتر شد. و مایکروسافت به طور مرتب بر اساس تنظیمات برگزیده بیشتر کاربران، مرورگر خود را بهینه کرده است. حتی گوگل اعتراف کرد که از Edge برای مدیریت بهتر زبانه ها یاد می گیرد.

نظر شما چیست؟ کدام مرورگر را استفاده می کنید و چرا؟ معمولا مرورگر شما چقدر از حافظه رم را درگیر می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فقط سلطان فایرفاکس 🙂

persepolis

اگه میخاین سرعت و بدون کم شدن باتری نسبت به نسل جدید فایرفاکس را تجربه کنید نسخه بعد از 53 فایرفاکس را نصب نکنید

alone wolf

ولی فایر فاکس به طور اختصاصی خوب کار می کنه

eftekharifar

اج عالیه
تجربه ش کنید حتما

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)