حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سلفی زیرنمایشگر با نمایشگر Visionox محقق می شود

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | فناوری‌های نوین

دو روز پیش در ترنجی خواندیم که اولین دوربین سلفی زیرنمایشگر با دستگاه اسنپدراگون ۸۷۵ برند کمترشناخته شده ارایه می شود. می توان حدس زد که این خبر اصلا اشتباه نیست. امروز خبر می رسد که دوربین سلفی زیرنمایشگر با نمایشگر Visionox محقق می شود. شاید بگویید که برند Visionox سازنده نمایشگر است و این چه ارتباطی به دوربین سلفی زیرنمایشگر دارد؟ خب این ربط را دارد که فناوری مذکور به نوع ویژه ای از دوربین نیاز ندارد، بلکه به نوع ویژه ای نمایشگر نیاز دارد.

دوربین سلفی زیرنمایشگر

اگر بخواهیم کمی درباره ویژنکس با هم صحبت کنیم، پیش از این در ترنجی نامش را شنیده اید. مثلا اینکه ۶ ماه در ترنجی خواندیم شرکت Visionox سازنده نمایشگر اولد دولبه خمیده شیائومی می نوت ۱۰ است و دو هفته پس از آن هم گوشی تاشو ویژنکس (Visionox) رسما معرفی شد که البته بیشتر یک دمو برای نمایشگر تاشو این شرکت به شمار می رفت.

حالا اما صحبت پنل OLEDی است که برای قرار گرفتن دوربین در پشتش آماده باشد. Visionox یکی از بزرگترین تولید کنندگان OLED در چین است که پنل هایی را برای پرچمداران Xiaomi مانند Mi 10 و Mi Note 10 ارائه می دهد. امروز رسانه های چینی فاش کردند که این شرکت آماده آغاز تولید انبوه نمایشگرها با دوربین های زیر صفحه است.

بررسی اولیه دوربین سلفی زیر نمایشگر اوپو را ببینید

این فناوری به خودی خود جدید نیست، مثلا Oppo در حال حاضر راه خود را برای مقابله با مشکل با حاشیه ها، شکافها و سوراخ های نمایشگر در طول MWC شانگهای 2019 نشان داده است. در آن زمان این شرکت فاش کرد که تولیدکنندگان صفحه اصلی موانع را باید برطرف کنند، روشنایی و تفاوت رنگ است. در اثر پراش از شیشه محافظ ایجاد می شود.

شرکت Visionox ادعا می کند که این می تواند با مواد مختلف فیلم ارگانیک و غیر ارگانیک برطرف شود که باعث شفافیت بالاتری می شود. این سخت افزار ممکن است جدید باشد، اما هنوز هم برای پشتیبانی از آن به نرم افزار نیاز دارد. این شرکت ادعا می کند که دارای الگوریتمی است که میزان روشنایی، طیف رنگی و مسائل مربوط به زاویه دید را برطرف می کند و تابش خیره کننده ای را که در نمونه اولیه Oppo در سال 2019 نمایش داده شد، از بین می برد.

همچنین بهینه سازی ترتیب پیکسل در اطراف لنز دوربین وجود دارد که روی کاغذ اجازه می شود تا دوربین زیر صفحه نمایش را ببینید، اما این ممکن است باعث اختلال در کیفیت تصاویر شود، اگر همه چیز در رزلوشن FHD باشد این پدیده خیلی نمایان نیست. در قسمت دوربین که دایره‌ای است ممکن کیفیت تصویر را به HD یا حتی SD تغییر دهد. در حقیقت فکر هم نمی کنم خیلی اهمیتی داشته باشد.

سازنده چینی این کار را از طریق صدها فناوری جدید، که بیشتر آنها در حال حاضر ثبت اختراع هستند، امکان پذیر کرده است و چراغ سبز برای تولید انبوه ایجاد می کند. آخرین مرحله قبل از دیدن چنین نمایشگرهایی در بازار، پذیرش تولیدکنندگان گوشی های هوشمند است. انتظار داریم تا پایان سال شاهد عرضه برخی از واحدهای نمایشی و عرضه رسمی محصولات در چارک ابتدایی سال ۲۰۲۱ باشیم که یا در CES در لاس وگاس یا MWC در بارسلونا دیده خواهند شد.

شما منتظر این فناوری هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشقتم ویژنیکس

Milad7

توام که عاشق همه هستی =))

m.b

” Visionox یکی از بزرگترین تولید کنندگان OLED در چین است که پنل هایی را برای پرچمداران Xiaomi مانند Mi 10 و Mi Note 10 ارائه می دهد. ”

البته میکس الفا منظورتونه دیگه؟
چون mi 10 ساخت سامسونگ و tcl هست…

alone wolf

چه با حال😍😍

Milad7

جووون منتظریم زودتر عملیاتی بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)