حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه کرومیوم مرورگر اج مایکروسافت با آپدیت جدید ویندوز عرضه شد

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | مرورگر

پس از مدت ها تست و بررسی حالا مایکروسافت نسخه به روز شده نسخه کرومیوم مرورگر اج خود را برای ویندوز ۱۰ از طریق به روزرسانی های نرم افزاری روانه بازار می کند. این بروزرسانی در دسترس کاربران ویندوز ۱۰ است که دارای بیلدهای 1803، 1809، 1903و 1909 هستند.

نسخه کرومیوم مرورگر اج

اج کرومیوم

اج کرومیوم

مایکروسافت نسخه جدید Edge را اوایل سال جاری میلادی یعنی جایی اوایل زمستان ۹۸ به بازار عرضه کرد و تاکنون شما برای استفاده از آن به دانلود دستی از وب سایت باید بپردازید. نسخه جدید Edge مایکروسافت بر اساس پروژه Chromium گوگل ساخته شده است و این نیز پایه مرورگرهایی مانند Chrome و Opera است. در حالی که Edge اصلی روی موتور مرورگر EdgeHTML و موتور Chakra JavaScript کار می کرد، مرورگر جدید به ترتیب با همان کروم در همان موتورهای Blink و V8 کار می کند.

این ، همراه با تغییرات گسترده در رابط کاربر، منجر به این شده است که وقتی به تفاوت های UI نگاه می کنید، Microsoft Edge جدید از نظر ظاهری خیلی شبیه به Chrome رفتار کند. همچنین عملکرد مشابه کروم دارد و بیشتر میانبرها و ویژگی ها به روشی که در Chrome کار می کنند، پیش بینی شده است.

مهمتر از همه این کخه اکنون می توانید افزونه های کروم را نیز در Edge نصب کنید. وب سایت اکستنش‌های کروم، مرورگر Edge را همان کروم شناسایی می کند و می توانید اکستنش‌های موجود را همانطور که می خواهید نصب کنید.

مایکروسافت اج دومین مرورگر محبوب شد

با این حال مرورگر تولید شده توسط توسعه دهنده ویندوز به این معنی است که Edge از برخی مزایای عملکرد و راندمان در ویندوز ۱۰ برخوردار است و این امر باعث می شود که اجرای راحت تر نسبت کروم در دستگاه های کندتر مانند تبلت های ویندوزی را سبب شود و همچنین برای باتری شما بهتر باشد.

این بدان معناست که اکنون شما از هر دو جهان بهترین ها را دارید: یک عملکرد و دو همه کارایی و سازگاری Chrome همراه با کارایی یک مرورگر توسعه داده شده توسط مایکروسافت (توسعه دهنده ویندوز و در این موضوع به معنی First Party یعنی توسعه دهنده مشترک دو بستر برای هماهنگی بیشتر) را دارید.

همچنین Edge مزایای خاص خود را دارد، مانند حالت مطالعه ، تنظیمات حریم خصوصی بسیار بهتر و ویژگی های آتی مانند زبانه های عمودی، جستجوی نوار کناری و موارد دیگر.

به عنوان کسی که چند ماه پیش به استفاده از مرورگر Edge پرداخته و از آن به طور انحصاری در دسکتاپ استفاده کرده است، تقریباً چیزی برای شکایت وجود ندارد. اگر کاربر Chrome هستید ، اساساً می توانید همه موارد خود را امروز به Edge منتقل کنید و اصلاً احساس نکنید که جابجا شده اید. اکثر اوقات احساس می شود تم دیگری نصب شده است. آنها واقعاً مشابه هستند تنها مواردی که از دست می دهید ویژگی های خاص Google مانند همگام سازی بوک‌مارک‌ها و تاریخچه وبگردی ها با سایر مرورگرهای Chrome در دستگاه های دیگر است.

نظر شما درباره مرورگر اج مایکروسافت چیست؟ تجربه کاربری با آن داشته اید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

جناب عطایی تست مقاومت پوکو اف۲پرو اومد

Milad7

عشقم فایرفاکس 🙂

Milad7

ولی هیچی ie نمیشد لعنتی دائم هنگ بود =))))

eftekharifar

یادش بخیر…. تب نداشت به ازای هر سایت باید یه پنجره باز میکردی!

eftekharifar

انصافا اج کرومیوم خوبه
من سه ماهه که گوگل کرومو هم از رو لپ تاپ و هم از رو گوشیم پاک کردم و با اج کار میکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)