حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی زیر نمایشگر را ببینید

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

هشت ماه پیش در ترنجی خواندیم که دوربین سلفی زیر نمایشگر هواوی در راه است. امروز اما دو حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی زیر نمایشگر منتشر شده که می تواند جالب باشد. در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی زیر نمایشگر

هواوی علی رغم ممنوعیتی که یک سال دیگر در ایالات متحده و متحدانش دارد به طور مداوم تلفن های هوشمند نوآورانه مانند Huawei Mate Xs 5G تاشو را معرفی می کند.

ثبت اختراعات جدید عنوان شده توسط LetsGoDigital، که توسط هواوی در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ ارائه شده بود، اکنون برنامه های طراحی غول چینی را برای تلفن های هوشمند آینده خود مشخص می کند.

صفحه نمایش اج، بدون دکمه های جانبی

ثبت اختراع شماره ۱

ثبت اختراع شماره ۱

گوشی های هوشمند معرفی نشده در هر دو اختراع ثبت شده، از نمایشگرهایی برخوردار هستند که از طرف تلفن ها منحنی می شوند، همانند آنچه در Huawei Mate 30 Pro دیده ایم و هیچ دکمه جانبی فیزیکی قابل مشاهده نیست و احتمالا با ژست‌های حرکتی جایگزین می شود.

با این وجود آنچه به نظر می رسد یک دکمه پاور در قسمت بالای هر دو تلفن هوشمند است، در حالی که در قسمت پایین یک درگاه USB Type-C استاندارد وجود دارد.

تلفن هوشمندی که در ثبت اختراع شماره ۱ دیده می شود، تلفن های هوشمند دوربین زیر صفحه اینده را نشان می دهد.

قسمت جلوی دستگاه ها بدون حاشیه بودن و بدون هیچگونه ناچ یا زائده‌ای برای نگه داشتن دوربین سلفی نشان داده شده است و همچنین مکانیزم قابل مشاهده برای دوربین پاپ آپ وجود ندارد. این امر به شدت نشان می دهد که هواوی قصد دارد این دستگاه را با دوربین زیر صفحه طراحی کند، فناوری ای که انتظار داریم تا پایان امسال در گوشی های هوشمند مصرفی اجرا شود.

ما قبلا دیده ایم که برخی از شرکت های چینی گوشی های هوشمند اولیه را با دوربین زیر صفحه نمایش رونمایی کرده‌اند که Oppo اولین کسی است که این کار را انجام می دهد، در حالی که حتی قبل از آن اختراعات ثبت شده شیائومی پیشنهاد می کردند که این نیز در کارها به سمت فناوری جدید است، اما در حال حاضر هنوز کاملا آماده برای تلفن های هوشمند مصرف کننده نیست.

ثبت اختراع شماره ۲

ثبت اختراع شماره ۲

در دو حق ثبت اختراع هواوی، تنها تفاوت بین دستگاه های نشان داده شده چگونگی چیدمان ماژول دوربین عقب است.

حق ثبت اختراع اول ماژول دوربین پشتی نسبتا متوسط ​دایره‌ای را نشان می دهد و از نظر ظاهری مشابه آنچه در Huawei P30 Pro دیده ایم به نظر می رسد. اگرچه در ثبت اختراع شماره ۱ فلاش در داخل ماژول یعنی زیر دو دوربین اول و بالاتر وجود دارد. دوربین پایینی احتمالا یک دوربین بزرگنمایی پریسکوپی است.

در ثبت اختراع دوم، یک ماژول دوربین دایره ای به جای آن وجود دارد که چهار سنسور را در برمیگیرید، همانطور که در سری Huawei Mate 30 دیده ایم. تلفن هوشمندی که در ثبت اختراع شماره ۲ دیده می شود تلفن های هوشمند دوربین زیر صفحه اینده را نشان می دهد.

اگرچه این دو ثبت اختراع تفاوت کمی نشان می دهند، ممکن است که این دو برای دو مدل کاملا متفاوت باشند و هواوی قصد دارد انواع گوشی های هوشمند را با دوربین های سلفی زیر صفحه نمایش عرضه کند، در حالی که این فناوری برای آن کافی نیست.

نظر شما چیست؟ دوربین سلفی زیرنمایشگر برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

سلام

smartiz

چقدر خوشگله

Mahdi

آفلین

Amin.Gh

خوشگله 😍

Milad7

بیا که از دست حفره خلاص بشیم 😐

afsoon

عالیه

alone wolf

اختراع قشنگی هست
وهم گوشی را قشنگ می کنه😍😍

persepolis

با تمام‌ احترام
چرا متن را سخت کردید…
خب اخرش میگید این فناوری کافی نیست
خب چی باید اضافه بشه‌ و توضیح نمیدین

persepolis

عکس بالا و پایین گوشی را نذاشتین…
در ضمن زاویه صفحه 120 درجه است.

samin-73

خیلی جالبه اینجوری . هوای نداشتم ولی دوستان داشتن خوب بودن. دوربینشون خیلی خوب بود نسبت به قیمتش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)