حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع هواوی “ماژول دوربین لنز مایع” شاید در Huawei P50 ارایه شود

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

هواوی طی چند سال گذشته به دلیل دوربین های بسیار خوب و پیشرو در تلفن های هوشمند مشهور است. هر ساله این شرکت نوآوری های جدیدی را در این بخش به ارمغان می آورد. سری Huawei P40 امسال دارای بزرگترین سنسور CMOS در هر تلفن است. همچنین آن ها با هواوی پی ۴۰ پرو پلاس توانستند زوم ۱۰ برابر اپتیکال را ارایه کنند و دوربین پریسکوپی را به سطح دیگری از فناوری ارتقا دادند. اکنون، یک حق ثبت اختراع این شرکت را نشان می دهد که روی فناوری لنزهای مایع کار می کند. در حقیقت شاید حق اختراع هواوی “ماژول دوربین لنز مایع” شاید در Huawei P50 ارایه شود.

ماژول دوربین لنز مایع حق اختراع هواوی

طبق اعلام پورتال مدیریت مالکیت معنوی چین (CNIPA)، هواوی ثبت اختراع مربوط به ماژول دوربین با عدسی مایع را در تاریخ 25 دسامبر 2019 ثبت کرده بود. همین مورد در 7 آوریل 2020 تصویب شده است. مطابق اطلاعات موجود در پرتال، حق ثبت اختراع شامل موتور متحرک، مکان نگهدارنده دوربین و سخت افزار الکترونیکی برای جابجایی لنزهای مایع است.

همانطور که هواوی توضیح می دهد، قسمت ثابت با کمک موتور در راستای محور نوری منتقل می شود. این قسمت ثابت بیشتر از طریق فنر با یک لنز مایع متصل می شود. همچنین محدودیتی وجود دارد که با تغییر در محدوده ارتفاع، محل متصل را در راستای محور نوری محدود می کند. این ماژول دوربین ثبت شده برای لنزهای مایع باعث افزایش پایداری و قابلیت اطمینان موتور در شرایط سخت مانند ضربه یا افت می شود.

شاید تعجب برانگیز باشد که چرا هواوی مجبور است چنین ماژول دوربین پیچیده ای را در گوشی هوشمند پیاده کند. پاسخ این است که لنزهای مایع فوکوس خودکار سریعتر و تثبیت بهتر را ارائه می دهند. فضای کمتری نسبت به دیگر لنزها دارد و می تواند نیاز به سنسور TOF اضافی را از بین ببرد.

از آنجا که ثبت اختراع فقط هفته گذشته تصویب شده است، می توان انتظار داشت که این فناوری در سری Huawei P50 در سال 2021 ارایه شود به جای اینکه سری Mate 40 که طراحی آن قبلاً نهایی شده است، استفاده شود.

نظر شما درباره این نوآوری هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

هم اکنون جهش بزرگ در دوربین های موبایلی رو شاهد هستیم ..چینی ها دارن تکنولوژی رو هل میدن جلو

pooria

اره افسون هم داره قیمتارو حل میده جلو
هر هر هر هر
به جا ایموجی گفتم 😂

afsoon

اگر قیمت رو میدن بالا هنوزم اون چیزی که لازمه رو میسازن .پرچمدار ۳۸۰ دلاری ۴۲۰ دلاری ۵۶۰ دلاری .میخای چیکار دیگه .؟؟؟

afsoon

اپل و سامسونگ و سونی قیمت رو بردن هزار و سیصد دلار صدات در نمیاد زرنگی واسه چینی ها؟ 🤣🤣🤣🤣ویوو پرچمدار ۳۱۰ دلاری میسازه ۳۸۰ دلاری میسازه .۶۷۰ دلاری میسازه .۱۰۰۰ دلاری میسازه .شیائمی هم پرچمدار ۴۲۰ دلاری میسازع ۵۶۰ دلاری میسازع ۷۲۹ دلاری هم میسازع .وان پلاس هم ۶۹۹ دلاری میسازع ۸۰۰ دلاری هم میسازع .ریلمی هم ۵۰۰ دلاری میسازع .هواوی هم سری انر پرچمدارش از ۴۰۰ دلار تا ۶۵۰ دلار هست .وقتی اپل و سامسونگ چنین کاری کردن اونوقت بیا اینجوری بگو .

pooria

میگما تو کلا الزایمر گرفتی من کجا از اینکه فقط چینیها قیمت رو میبرن بالا حرف زدم اتفاقا من همیشه در مقابل سامی موضع میگیرم و برند های چینی رو تحسین میکنم مثلا حالا s20 u به کنار کدوم خری میده 500 دلار براگوشی پلاستیکی پول بده 🤔
بعدم تو هنوز تفاوت پرچم دار رو با میان رده، بالارده و پرچم دار اقتصادی درک نکردی؟ اخه 310 دلار رو به کجاش میگن پرچم دار؟
تو برو گوشیتو تو الکل 95 درصد بخوابون 😂🤣🤣🤣🤣

AAAA_.reza._AAAA

نریزه بیرون یه وقت

persepolis

بله افسون…
بعضی هام کل فناوری هاشون تو انبار سالها داره خاک میخوره…

afsoon

یه بنده خدایی می‌گفت چینی ها ارزان هستن چون هزینه توسعه و تحقیق ندارن .موندم این همه فناوری که شیائمی هواوی اپو ویوو زد تی ای آوردن از کجا بوده .شما بچسبید به شارژر ۲۵ واتی و ۱۵ واتی برند محبوبتون که کلی ادعای هزینه تحقیق و توسعه داره .الان بهترین نمایشگر موبایلی رو چینی ها دارن .بهتری دوربین رو چینی ها دارن .بهترین فست شارژ رو چینی ها دارن و بهترین راندمان رو چینی ها دارن و بهترین خنک کننده رو چینی ها دارن .

Mahdi

لایک داره حرفات👌🏻👌🏻👍👍

Dr.Nazer

@افسون
“الان بهترین نمایشگر موبایلی رو چینی ها دارن .”
“بهتری دوربین رو چینی ها دارن .”
“بهترین خنک کننده رو چینی ها دارن .”

چرا پس تمام این سه موردو کشورای دیگه دارن تولید میکنن و میفروشن بهشون؟🤔😂

afsoon

فعلا اول راهه .در آینده خعلی نزدیک شاهد ساختن این چیزا هستی .هرچند همین الان هم کم و بیش میسازن .

persepolis

عزیز اونجایی که گفتم
بله افسون…
منظورم تایید حرف شماست…
منظورم را درست متوجه نشدید.
کفتم فناپری شون خاک میخوره کشور غیر از چین است…
یه فناوری هایی دارند مخ ادم سوت میکشه،کلی چیز عحیب زدن حیف که فیلمش ندارم،یه نفر یواشکی فیلم گرفته…

persepolis

اگه راست میگی برند محبوب من چیه؟

Mohammadr

همیشه واسم سوال بوده که مثلا
شیائومی ی گوشی با پردازنده ای ک از بیرون میخره، سنسوری ک از ی شرکت دیگه تهیه میکنه، صفحه نمایشی که بازم از ی شرکت دیگه میخره….. یه گوشی میسازه که ارزونتر از همه جاهاس! بعد شرکتی مثل سامسونگ که مثلا صفحه و سنسور و صفحه نمایشش مال خودشه، گرونتر میزنه!

eftekharifar

با اینکه هیچ وقت از هواوی خوشم نیومده، ولی انصافا در زمینه دوربین یکه تازه

mpsn1366

آفرین به چینی ها
اولین اینترنت نسل پنجم
اولین لنز بدون فرم دوربین
دوربین با لنز مایع
گوشی های تاشو
و …
آلان می‌کنی برند های چینی چیزهایی رو دارن که اپل تا دو سال دیگه هم نخواهد داشت

Milad7

یه تحول و نوآوری خیلی خوب هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)