حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات سرفیس Duo لو رفت: شکست از همین حالا

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | مایکروسافت

هفت ماه پیش بود که مایکروسافت سرفیس دو (Surface Duo) یعنی گوشی تاشو اندرویدی ردموندی ها را دیدیم. این دستگاه هنوز مشخصات رسمی ندارد اما امروز مقداری می توانیم با آن آشنا شویم. مشخصات سرفیس Duo لو رفته که در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

مشخصات سرفیس Duo

مایکروسافت مشغول آزمایش Surface Duo در منابع داخلی است، دستگاهی که دارای دو صفحه در دو طرف به اندازه مساوی است و یک لولای ۳۶۰ درجه ای بین آنها وجود دارد. بنابراین در حالی که هیچ صفحه نمایش قابل تاشویی در کار نیست، این لولا قابلیت انعطاف پذیری مورد استفاده زیادی را به شما می دهد.

سرفیس دو هنگام باز شدن فقط ۴.۸ میلی متر ضخامت خواهد داشت و در نتیجه در حال بسته ۹.۶ میلی متر ضخامت دارد. امروز تعداد زیادی از مشخصات این دستگاه فاش شده است، بنابراین در اینجا آنچه باید انتظار داشته باشیم وجود دارد.

سرفیس دو

سرفیس دو

صفحه نمایش Surface Duo یکسان خواهد بود، هر یک از آنها 5.6 ​​اینچی ، AMOLED ، با وضوح 1800×1350 و حاشیه های زیاد در بالا و پایین است. این دستگاه اندروید ۱۰ را اجرا خواهد کرد و با بروزرسانی برنامه ریزی شده برای اندروید ۱۱ که خیلی زود پس از عرضه، از آن پشتیبانی می کند. پشتیبانی از Surface Pen پیش بینی شده است.

این دستگاه چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام از سال گذشته را داراست که یک انتخاب بسیار عجیب و غریب است، فراموش نکنید که دستگاه های نمادینی که با تراشه های پرچمدار قبلی وارد بازار می شوند، هرگز خوب عمل نکرده اند. دلیل این حرکت ظاهرا به این واقعیت مربوط می شود که مایکروسافت قبل از ساخت Snapdragon 865 روش طراحی داخلی Surface Duo را نهایی کرده بود و این سبب می شود که به هیچ وجه جایی برای مودم X55 5G وجود نداشته باشد که پیش نیاز داشتن اسنپدراگون ۸۶۵ است.

این دستگاه دارای ۶ گیگابایت رم است که ممکن است هنوز برای گوگل کافی نباشد، چرا که در بازار میان رده گوشی های هوشمند اندرویدی بسیار رده متوسط ​​است و اکنون پرچمداران از ۸گیگابایت شروع می شوند و تا ۱۶ گیگابایت هم بالا می روند. به هر حال، 256 گیگابایت حافظه نیز وجود دارد و قابل گسترش نیست.

دوربین تکی ۱۱ مگاپیکسلی f/2.0 با اندازه پیکسل 1.12um خواهد بود که یک بار دیگر مانند گذشته (گذشته از وضوح عجیب) مانند یک دوربین قدیمی به نظر می رسد.

باتری ۳۴۶۰ میلی آمپری

گفته می شود که یک اسکنر اثر انگشت تأیید هویت بیومتریک را ارایه می کند و گفته می شود که ظرفیت باتری برای Surface Duo برابر است با فقط ۳۴۶۰ میلی آمپر و بله این کوچک است. تنها مقایسه ای که در آن کوتاه نمی آید با پیکسل ۴ است!

هیچ پشتیبانی NFC و شارژ بی سیم و 5G نیز وجود ندارد. همه برنامه های از پیش نصب شده مایکروسافت از کار در هر دو صفحه با کشیدن و رها کردن بین دو برنامه مختلف در صورت کاربرد پشتیبانی می کنند، اما همه برنامه های شخص ثالث قادر به این کار نیستند. قرار است چنین قابلیت هایی را به توسعه دهندگان اضافه کنند.

سرفیس Duo ممکن است “تقریباً آماده” باشد اما به نظر شخصی من این دستگاه هرقدر هم نوآور باشد باز با این مشخصات از همین حالا شکست خورده است! شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

بنظرم چیپست و دوربین مشکلی ندارن ولی باتریش ضعیفه

Finch

چیپ عالی
دوربین معمولی
صفحه عالی
باطری ضعیف
طراحی لوکس با زبان طراحی ماکروسافت

Milad7

زیاد جالب نیست

eftekharifar

یادش بخیر یه زمانی چقدر ویندوزفون رو دوست داشتم
لومیا 1520 و 930 داشتم.
مایکروسافت یهویی پشت همه طرفدارای بخش موبایلشو خالی کرد
بنظرم کلا دیگه سمت موبایل نیاد بهتره

MohammadFarhaadi

این مشخصات برای یه سال پیش هم ارائه میشد چیزی نداشت!خاک تو سر مایکروسافت.کلا بکشه بیرون از موبایل.برای حفظ آبرو هم بگه یه ماشین حساب داریم میدیم بیرون جهت ست کردن با سرفیس!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)