حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قطعات بازیافت شده iPhone SE 2020 حاشیه سود کلانی را برای اپل به ارمغان می آورد

نوشته

3 سال قبل | 24 دیدگاه | اپل

بسیاری از قطعات بازیافت شده آیفون ۸ در آیفون SE 2020 وجود دارد. در حقیقت، ابعاد، دکمه ها، دوربین آیفون SE کاملا با آیفون ۸ یکسان است و حتی می توانید با استفاده از قاب قدیمی خود با آن ادامه دهید. به همین دلیل است که قطعات بازیافت شده iPhone SE 2020 حاشیه سود کلانی را برای اپل به ارمغان می آورد.

قطعات بازیافت شده iPhone SE 2020

چه چیزی در آیفون SE 2020 با آیفون ۸ متفاوت است؟ خوب به نظر می رسد فقط چیپست، چون آیفون SE با جدیدترین اپل A13 و کمی رم بیشتر همراه است. خوب، بقیه موارد همانطور که اولین کالبدشکافی نشان می داد “۹۹ درصد یکسان” با آیفون ۸ است. تیم iFixit نیز iPhone SE را کالبدشکافی کردند و حتی به ما گفتند که قطعات آیفون SE را می توان با آیفون ۸ تعویض کرد.

در واقع، فروشگاه های اوراق کننده موبایل تایید می کنند که آیفون SE 2020 گرگ در لباس گوسفند است و دارای چیپست پرچمدار آیفون ۱۱ با قیمت کمتر و بدنه بیرونی آیفون ۸ به شمار می رود. با وجود واقعیت واضح که آیفون SE 2020  همان آیفون ۸ با چیپست جدید است، بدین معنی است که اپل ممکن است توانسته باشد حاشیه سود بزرگی را که با خانواده آیفون ۱۱ بدست می آورد را در این آیفون مثلا ارزان حفظ کند.

قیمت قطعات اپل آیفون SE 2020

قیمت قطعات اپل آیفون SE 2020

قیمت قطعات اپل آیفون SE 2020

تجزیه و تحلیل کالبدشکافی، هزینه ساخت آیفون SE 2020 در برابر آیفون ۸ را برای مشخص می کند و می توان دریافت که مجموع قطعات اکنون علی رغم چیپست جدیدتر، حتی ۱۸ درصد کمتر است. ژاپنی های Fomalhaut که این تخمین را انجام دادند، قیمت اجزای آیفون SE 2020 را فقط ۲۱۷ دلار تعیین کردند.

قطعات قابل تعویض آیفون SE 2020 با آیفون ۸ عبارت اند از:

  1. ۱- نمایشر
  2. ۲- دوربین
  3. ۳- سینی سیم‌کارت
  4. ۴- موتور Taptic
  5. ۵- بلندگو

متأسفانه، اپل با کمی تغییرات باعث شده قطعاتی مانند باتری و یا دکمه Home از آیفون ۸ برای آیفون SE 2020 قابل استفاده نباشد. مثلا باتری آیفون ۸ به عنوان یک سیم پیچ مستقیما وصل می شود، زیرا اتصالات کمی متفاوت هستند یا مثلا دکمه خانه همینطور.

آنتن های LTE در داخل نیز متفاوت هستند و شاید قرارگیری دوربین، اگرچه مانند قطعات یکسان به نظر می رسند. هرچند چیزی که احتمالا شکسته می شود، صفحه نمایش رتینا ۴.۷ اینچی است که می توانید بین این دو دستگاه مشترکا استفاده کنید، بنابراین تعمیرات بسیار ارزان می آید. اگرچه با این کار کالیبراسیون True Tone و 3D تاچ را از دست می دهید.

به صورت کلی باید گفت با وجود پایین بودن قیمت برای استاندارد های اپل یعنی عدد ۳۹۹ دلار برای آیفون SE 2020 حاشیه سود بسیار مهمی را برای اپل بدست می آورد، زیرا هزینه زیادی برای تحقیق و توسعه هزینه نکرده و عمدتا از قطعات قدیمی تر برای آن استفاده می کند.

به هر صورت هر چه که هست کاربران خواهان آیفون ارزان شاید تنها راهشان همین آیفون بازیافتی (!) باید که با قیمت یک میان رده لوکس 5G اندرویدی یا حتی یک پرچمدار اقتصادی اندرویدی به‌دست خواهند آورد.

البته این نکته مهمی است که طبق سنت اپل، اگر این دستگاه هم ۴ سال آپدیت نرم افزاری بگیرد و شما هم ۴ سال آن را نگه دارید، آنگاه نسبت به پشتیبانی ۲ ساله اندروید، این دستگاه ارزش خرید بهتری پیدا می کند. نظر شما درباره آیفون SE 2020 چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

واقعا ادم باید سرش به جایی خورده باشه این گوشیو بخره😐 چیه این آخه…

smartiz

نسخه 3/64 میدن 11 میلیون تو ایران !!!

Farcry

قبول دارم با این قیمت توی ایران ارزش خرید خیلی پایینی داره و توی خارج هم اگر به صورت قسطی 18 ماه بدون سود با یکسال اشتراک اپل تی وی خریداری بشه تازه اونوقت ارزش خرید داره.

AMER 1

پول دو روز کارمند امریکایی هست
انوقت کارمند ایرانی باید 3ماه کار کنه تا شاید بتونه این گوشی بخره
وقتی دوست بنده تو کانادا هر ماه 15میلیون به خانواده اش میفرسته باید اوج فاجعه کشور متوجه بیشتر متوجه میشیم

Mahdi

اولش که اومد خیلی خوشم اومد ولی وقتی تست باتری و سرعت شارژ شدنش اومد ناامید شدم

Dr.Nazer

اپل فقط مونده بیاد بابای منو رنگ کنه جای بیل گیتس بفروشه سود بگیره

eftekharifar

خخخخخخخ

Finch

«««البته این نکته مهمی است که طبق سنت اپل، اگر این دستگاه هم ۴ سال آپدیت نرم افزاری بگیرد و شما هم ۴ سال آن را نگه دارید، آنگاه نسبت به پشتیبانی ۲ ساله اندروید، این دستگاه ارزش خرید بهتری پیدا می کند»»»
واقعا مگه میشه گوشی رو این مدت نگه داشت؟
بابا من ۲ شنبه صبح خریدم الان ازش خسته شدم تو فکر تعویضم😐😐💙

smartiz

مثل منی 😅

Milad7

البته همیشه محصولات اپل کیفیت ساخت فوق العاده ای داشتن و دارن 🙂

ARMTIN

تو بازار ایران که به هیچ عنوان ارزش خرید نداره

m.b

همینو کم داشتیم… 🤦‍♂️ قطعات بازیافتی برای گوشی نو… 🙆‍♂️

Mostoul

همچنین گوشی ای هرچقدر هم که خوب باشه هر چند سالی هم که آپدیت بگیره همین الانش هم طراحی قدیمی داره که واسه سال ۲۰۲۴ یا ۲۵ دیگه رسما نابوده.
ترجیح میدم میان رده با طراحی جدید یا پرچمدار اقتصادی بخرم تا پول بدم به طراحی سال 2014 ( چون از آیفون ۶ این طراحی تا آیفون ۸ ثابت مونده ) یعنی شما دارید پول به گوشی طراحی شده در سال ۲۰۱۴ میدید الان ۶ سال گذشته باید ۵ سال دیگه هم باهاش کنار بیاید
با توجه به سیکل تعویض گوشی ۲ تا ۳ ساله به نظرم ۴ تا ۵ سال پشتیبانی زیاد کاربردی نیست ( نظر شخصیه این چون من بعد از ۲ سال از گوشی خسته میشم ترجیح میدم تعویض کنم )

The Destroyer

من اتفاقا اصلا این کار رو مایه ننگ نمی‌دونم… بلکه به نظرم بهتره بقیه شرکت‌ها هم به همین کار رو بیارن… زباله‌های پلاستیکی و قطعاتی که دور انداخته میشه و در نهایت تجزیه هم نمیشه الان معضل محیط زیستی هست… از هر راهی بشه جلوش رو گرفت خوبه

Farcry

ولی درست میگی شاید الان یه عده بیان ایراد بگیرن ولی خب بزار بگیرن.وقتی کیفیت قطعات همون کیفیت همیشگی هست دیگه فرقی نمیکنه قطعات بازیافتی باشه یا قطعات غیر بازیافتی.توی دراپ تست ها و durbility test هم از نظر کیفیت بدنه مشکلی نداشت و خیلی خوب بود

m.b

یه ددر دیوه پست رو بخون… قطعات آیفون 8 و se 2 یکیه خیلیاش… یعنی آیفون 8 هایی که خراب میشدن و برای گارانتی شرکت پس میگرفت و نو میداد دست مردم اللن قطعاتش بعد چند سال تو se 2 هست!
مثل ماجرای صفحه های دست دوم سامسونگ روی میانرده هاش که شایعه شده بود!

Farcry

اینی که گفته به نظرم بعیده حالا بله ممکنه یه سری قطعات رو از قبل بیش تر تولید کرده باشه و داره روی آیفون se دوباره استفاده میکنه ولی خب اپل معمولا همون قطعات به حای مونده از آیفون های خراب رو با ۱۵۰-۱۰۰ دلار پایین تر تحت عنوان آیفون رفرش شده به فروش میرسونه که خب سود زیادی هم از این کار بدست میاره و معمولا هم مقدار زیادی از فروش آیفون های قدیمی بابت همینه وگرنه آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ جزو ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۱۹ بود و خیلی از تعداد فروخته شده از اون آیفون ۸ های رفرش شده بودن

Mani

نه این حرفا چیه
اپل خار انصافه
اپل سودی که میگیره حتی خمس و زکاتش هم میده
تیم کوک شب های قدر برای فقیرا آیفون میزاره تو سبد پشت در خونه شون
بازیافت رو شیائومی و ریلمی میسازن
قیمت پوکو اف2 بیشتر از 78 دلار نیست
مایی که شیائومی دستمون هست برده اپل هستیم!
اصلا مگه فروشنده با انصاف تر از تیم کوک وجود داره؟!
اصلا ما خار روانی
اصلا ما شیطان رجیم
اصلا آیفون اومده با حاشیه هاش امام علی رو از شمشیر اون کافر شیائومی پرست نجات داده
اصلا اون دوتا آپدیت بیشتر از اندروید میاد قابلیت تشخیص درصد مواد بازیافتی محصولات شیائومی رو میده!
اصلا تنظیمات دوربین چرا باید تو اَپ دوربین باشه
اصلا گوشی 5g شیائومی در حد گوشی 2g اپل نیست سرعت دانلود و آپلودش
اصلا هر کدوم از آپدیت های آیفون صددلار قیمت داره اپل فقط داره ضرر می‌کنه
اصلا شرکت هوایی که حاشیه سود کم دارن باعث میشن اومد مقدار پول به جای جیب شرکت ها بره تو جیب ساقی ها،اصلا اپل جوانان رو از دامن اعتیاد نجات میده

پ ن :شیائومی،هوآوی،اوپو،ریلمی،ویوو،وان پلاس،بقیه برندهای چینی،زیر مجموعه هاشون بنجل
منم بنجل شیافومی پرست

Mani

اصلاح میکنم
{شرکت هوایی}

Mani

دوباره اصلاح میکنم😂
شرکت هایی

Farcry

داداش چقدر حرف زدی! مطمئن باش تعداد کسایی که از اون ور بوم افتادن بیش تره

Arian25

ولی همشون برده سامسونگ هستن قبول کنید

pooria

🤦‍♂️

Amir galaxy

به به !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)