حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر امنی ویژن OV64B با پیکسل های ۰.۷ میکرومتری رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | دوربین

امنی ویژن مدتی است که محصولات جدیدی ارایه می کند و مشخصا همانند سامسونگ پتانسیل بازار موبایل ها n دوربینه (!) را درک کرده است. امروز این شرکت یک “اولین” معرفی کرده و حسگر تصویر امنی ویژن OV64B با پیکسل های ۰.۷ میکرومتری رسما معرفی شده است.

حسگر تصویر امنی ویژن OV64B

شرکت OmniVision سنسور دوربین OV64B با اندازه 1/2 اینچی را رسما معرفی کرده است و این شرکت ادعا می کند اولین سنسور تصویر 0.7 میکرونی 64 مگاپیکسلی در جهان است که می تواند در تلفن های هوشمند فوق العاده نازک استفاده شود.

در مقایسه، سنسور دوربین سامسونگ ISOCELL Bright GW1 که ۶۴ مگاپیکسلی بوده بزرگتر است زیرا از پیکسل 0.8 میکرومتر در یک سنسور 1/1.7 اینچی استفاده می کند. از طرف دیگر ، سنسور ISOCELL Bright سامسونگ که ۴۸ مگاپیکسلی است از سنسورهای 1/2 اینچی از پیکسلهای 0.8 میکرومتر استفاده می کند.

در مقایسه سنسور جدید با سونی IMX686 یک سنسور تصویر 64MP با اندازه بزرگ 1/1.7 اینچ و اندازه پیکسل 0.8μm است. سنسور دوربین سونی IMX586 با رزلوشن ۴۸ مگاپیکسل دارای اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر بر روی یک واحد از نوع 1/2 انچی است.

امنی ویژن OV64B بر روی فن آوری قالب Sture PureCel Plus-S شرکت و آرایه فیلتر رنگ چهار سلولی (CFA) با سخت افزار داخلی تراشه برای re-mosaic یا ادغام پیکسل ها ساخته شده است. OmniVision می گوید، همراه با تصاویر با وضوح ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور همچنین می تواند تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با حساسیت 4 برابر را بخاطر بهره برداری از پیکسل تقریبا معادل سنسورهای با پیکسل های 1.4 میکرون تولید کند، این امر باید منجر به عکاسی بهتر در کم نور شود.

پشتیبانی از فیلم برداری 8K

برای فیلم بردرای باید گفت که این سنسور از ضبط ویدیوهای 4K با تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) و همچنین فیلم 8K با 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین از پشتیبانی از ضبط آهسته تا 240 فریم بر ثانیه در 1080p و 480 فریم بر ثانیه در 720p پشتیبانی می کند.

سنسور OmniVision OV64B دارای ویژگی فوکوس تشخیص فاز میکرولنس نوع 2 ، 2 × 2 میکرولنس (ML-PDAF) برای افزایش دقت فوکوس خودکار است. همچنین یک رابط CPHY برای توان بیشتر با استفاده از پین های کمتری فراهم می کند.

امنی ویژن می گوید اولین واحدهای نمونه باید در تا اواسط خرداد به مشتریان احتمالی ارسال شود. با این وجود، هنوز مشخص نیست که کدام شرکت هوشمند این سنسور را برای دستگاه های خود به کار می گیرد.

نظر شما چیست فکر می کنید که ضخامت گوشی مهم‌تر است یا کیفیت دوربین؟ شاید هر دو در کنار هم؟!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

صحنه آهسته ۴۸۰ فریم😐😐😐

persepolis

اقای عطایی مشخص است یا نیست؟
اخر متن…

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)