حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رد پای شرکت های امریکایی در قطعات هواوی P40 با وجود تحریم هواوی توسط امریکا

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | هواوی

درباره تحریم های هواوی توسط امریکا حتما اطلاع دارید. جالب است که بدانید شاهد رد پای شرکت های امریکایی در قطعات هواوی P40 با وجود تحریم هواوی توسط امریکا هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قطعات هواوی P40

قطعات هواوی P40

قطعات هواوی P40

در واقع کالبدشکافی پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۰ نشان داده که درون هواوی پی ۴۰ پرو ماژول‌های رادیویی RF و آنتن‌هایی از سه شرکت آمریکایی کوالکام، Skyworks و Qorvo قرار دارد. گفتنی است کوالکام لایسنسی را برای معافیت از تحریم‌ها به شکل موقت از دولت آمریکا دریافت کرده است؛ با این‌حال مشخص نیست همکاری Skyworks و Qorvo با هواوی چگونه بوده است. جالب است بدانید کالبدشکافی پرچم‌دار قبلی هواوی یعنی میت ۳۰ پرو قطعه‌ای از شرکت‌های Skyworks و Qorvo را نشان نمی‌دهد. در واقع هواوی از شرکت زیربرند خود HiSilicon برای تأمین این قطعات کمک گرفته بود.

به این ترتیب بعید نیست شرکت‌های Skyworks و Qorvo نیز موفق شده باشند خود را از این تحریم‌ها مانند کوالکام معاف کنند. شاید بپرسید حالا که هواوی توانسته جایگزین‌هایی برای تهیه‌کنندگان قطعات از بین شرکت‌های غیرآمریکایی پیدا کند چرا کماکان استفاده از قطعات آمریکایی را ترجیح می‌دهد؟

پاسخ احتملا این است که برخلاف برخی قطعات مانند پردازنده، حافظه و رم که آسیایی‌ها عملکرد حتی بهتری دارند در زمینه‌هایی مانند آنتن و ماژول‌های RF شرکت‌های آمریکایی کماکان عملکرد بهتری دارند. گاهی اوقات هم تهیه قطعات از شرکت‌های دیگر به‌جای تولید داخلی از نظر اقتصادی برای هواوی به‌صرفه‌تر خواهد بود. از آن‌جایی که برخی شرکت‌ها مانند Skyworks نیز برای فروش سالانه خود به هواوی وابستگی شدیدی دارند انگیزه برای همکاری در دو طرف وجود دارد.

به این ترتیب تصور نمی‌کنیم هواوی ریسک نقض تحریم‌ها آمریکا را به جان خریده باشد و قطعات به‌کار رفته به احتمال خیلی زیاد با استفاده از معافیت‌ها خریداری شده‌اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی به زودی بتواند با عدم نیاز به امریکا به تولید محصولاتش بپردازد؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

اصلا در حال حاضر این که بگی من میخوام خودکفا بشم چیز اشتباهیه چون عملا غیر ممکنه… حالا این شرکتا امریکایین بعد از این که کاملا تحریم بشه دیگه شرکت‌های دیگه که امریکایی نیستن مثل آرم و سونی هم ممکنه باهاش همکاری نکنن… البته آرم عملا خیلی همکاری نمیکنه…
متاسفانه یا خوشبختانه در دنیایی هستیم که برای بسیاری از تکنولوژی‌های پایه‌ای فقط یک یا نهایتا دو کشور وجود دارن….

The Destroyer

و البته عکسی هم که گذاشتید ایراد داره و مال P30 هست نه P40

The Destroyer

http://uupload.ir/files/ri4s_p40-teardown.png

این مال P40 هست… در P40 تعداد از ۵ قطعه رسیده به ۳ قطعه که یکی از قطعه‌ها از میکرون به سامسونگ تغییر کرده…

The Destroyer

و در خصوص میت ۳۰ هم اشتباه نوشتید… هواوی گفته بود در میت ۳۰ هیچ قطعه امریکایی استفاده نشده… و به نظر درست گفته‌بود… حالا این که چرا دوباره در P40 یه سری قطعات رو برگردوند جای تامل داره…

j30

از چین و شرکت چینی خودکفایی بر میاد

Amir galaxy

همه اون ضعف های p40 pro+ یه سمت
نبود سرویس های گوگل هم یه سمت

yasin.kh

هواوی تو p40 series نسبت به نسل قبلش پسرفت داشت تا پیشرفت😐.

حالا خوبه بعضی آمریکایی ها از جمله کوالکام باهاش همکاری میکنند

vahid

الان تو چه چیزایی نسبت به سریای قبل پسرفت داشته لطفا بگین،،غیر از قیمت بالاترش نسبت به سری قبل که ضعفشه چیش ضعیف تره؟؟؟

yasin.kh

ببخشید اشتباه نوشتم پسرفت نداشت ولی پیشرفت خوبی صورت نگرفته بود نسبت نسل قبل و اگه مقایسه کنید با پرچمدار های الان چیز خاصی بجز دوربین بهتر برای مقایسه نداره البته میتونیم به شارژ بی سیم سریعش هم اشاره کنیم.

Milad7

کلا سری پی 40 اون چیزی که انتظار میرفت باشن نبودن…

Milad7

واقعا نمیشه که یه گوشی 1400 یورویی اسپیکر مونو داشته باشه 😐 😐 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)