حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۹۹۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ حدود ۱۰ درصد کندتر و ۱۰۰٪ پرمصرف‌تر است!

نوشته

4 سال قبل | 33 دیدگاه | مطالب ترنجی

اگر می خواهید گلکسی اس ۲۰ بخرید یا اگر دوستی دارید که می خواهد گلکسی اس ۲۰ بخرد فکر می کنم که باید این مطلب را حتما بخوانید. داستان اگزینوس و اسنپدراگون در محصولات سامسونگ پایانی ندارد و در Galaxy S20 هم این موضوع تکرار شده است. گلکسی S20 دو نسخه دارد، یکی با سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ و دیگری با کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ ارایه می شود. طبق بررسی‌های انجام شده گفته می شود که اگزینوس ۹۹۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ حدود ۱۰ درصد کندتر و ۱۰۰٪ پرمصرف‌تر است و این دقیقا نگران‌کننده خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اگزینوس ۹۹۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵

ظاهرا سیستم روی چیپ یا SoC پرچمدار سامسونگ نسبت به رقیب خود در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. اکثر نقاط دنیا تنها می‌توانند سامسونگ گلکسی اس 20 با چیپ Exynos 990 را تهیه کنند و آنها احتمالا از اطلاعات جدید خوشحال نخواهند شد زیرا عملکرد ضعیف‌تر Exynos 990 برابر اسنپدراگون 865 را در هر دو بخش کارایی و بهره وری نشان می‌دهد.

سامسونگ چند هفته پیش سری گلکسی اس ۲۰ را عرضه کرد. به عنوان بخشی از استراتژی مرسوم شرکت این سری گوشی‌ها با اسنپدراگون ۸۶۵ در آمریکای شمالی و برخی مناطق دیگر منتشر شده در حالی که باقی دنیا باید از گزینه داخلی سامسونگ یعنی Exynos 990 استفاده کنند. به عنوان یکی از اتفاقات مرسوم دیگر Exynos 990 کارایی ضعیف‌تری از مدل اسنپدراگون 865 ارائه می‌دهد.

سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990) با هسته پرچمدار M5 و حافظه رم LPDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 رسما معرفی شد

البته این خبر جدیدی نیست. بنچمارک‌هایی که قبلا در زمان عرضه سری گلکسی اس 20 منتشر شده بودند نشان می‌دهند که نمونه‌های Exynos 990 در Geekbench پشت سر Snapdragon 865 قرار می‌گیرند. البته کارایی خام به اندازه بهره وری مهم نیست. متأسفانه به نظر می‌رسد اگزینوس در این قسمت نیز چندان موفق نبوده.

ظاهرا Exynos 990 تنها موفق شده نسبت کارایی به مصرف 13.0/W را در SPECint ارائه دهد. برای مقایسه Snapdragon 865 مقدار 19.6/W را در همین تست ثبت می‌کند. حتی چیپست سال گذشته Snapdragon 855 نیز بهره وری بیشتری از اگزینوس 990 ارائه می‌کند زیرا میزان آن در حدود 15/W است.

پایان راه هسته های اختصاصی Mongoose سامسونگ

طی چند سال گذشته سیستم روی چیپ‌های سامسونگ نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و به نظر می‌رسد Exynos 990 نیز این روند را ادامه خواهد دارد. خوشبختانه به نظر می‌رسد سامسونگ متوجه مشکلات شده باشد. اگزینوس 990 احتمالا آخرین سیستم روی چیپ این کمپانی با هسته‌های سفارشی Mongoose باشد و این کمپانی کره‌ای در حال ایجاد تغییرات اساسی در دپارتمان طراحی سیلیکون خود است. البته عملکرد ضعیف‌تر Exynos 990 به هیچ عنوان به معنای بد بودن این چیپست نیست و تفاوت را بیشتر نشان می دهد.

اگزینوس ۹۹۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ یا به عبارت بهتر در پردازش مرکزی آن ها و هسته های Mongoose M5 در مقایسه با Cortex-A77 تا ۱۰ کندتر و ۱۰۰٪ پرمصرف‌تر ظاهر می شوند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که در گلکسی اس ۲۰ اگزینوس یا اسنپدراگون بودن چیپست اهمیت پیدا کرده است!

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Armin.Technology

حالا خوبه مال من اسنپدراگون.

Farcry

شما s20 دارید؟ با رجیستری چند براتون تموم شد؟

Armin.Technology

من نسخه ultra دارم راستش ۱۹/۷۰۰/۰۰۰ خریدم با ریجستر ۲۱/۲۰۰/۰۰۰ برام تموم شد

Armin.Technology

باور نمیشه اینقدر ارزون برام تموم شده.
چون الان اگه تو بازار باشه احتمالا ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ تومن برسه

Faraz

از کجا خریدی؟

Armin.Technology

از بندرعباس.

Farcry

مبارک باشه.نسخ اسنپ چون 5 جی هم داره قیمتش حول 1400 دلاره.به نظرم 19 تومن بدون رجیستر خیلی خوبه.

Armin.Technology

ممنونم،اره واقعا چون من فقط اسنپ برمیدارم همیشه،اره حساب میکنم ارزون گیرم اومده.

Farcry

فکرکنم اگر A13 رو با اگزینوس مقایسه میکردن میشد 150 درصد.دقیقا میشه بهینه بودن پردازنده A13 رو توی آیفون ۱۱ پرو مکس با باتری 3900 دید.اسنپ ۸۶۵ علاوه بر قدرتمند تر و کم مصرف تر بودن،نسبت به نسخه اگزینوس افت عملکرد کمتری هم داره.

Mahdi

سلام گیک بنچ
سلام انتوتو
سلام اسپیدتست
سلام دکسومارک
یه بانری سنج راه بندازن خیلی بهتر از این چرت و پرتا هست

Farcry

البته درواقع پردازنده مرکزی اسنپ و اگزینوس اختلاف فاحشی باهم ندارن ( در حد همین ده درصد که گفته شده ) و بیش ترین اختلاف بین پردازنده گرافیکی اسنپ و اگزینوس هست که اونم ممکنه تا چند سال توی اکثر بازی ها به چشم نیاد.

Faraz

الان نگاه کردم چه قدر قیمتش خوب شد نسبت به چند روز پیش الان چند تا سایت زدن بیست و سه میلیون ریجستر شده هزار و چهار صد دلار قیمتشه با دلار شانزده هزار تومانی والا قیمت خوبی زدن سایتا

Ali_t

کدوم سایت.؟؟
والا اگه صفحه نمایشش ۲۰۰۰ نیتی هم میداشت با باتری ۸۰۰۰ میلی امپری،دوربین ۲۵۶ مگاپیکسلی هم میداشت باز چیپ مسخرش همه چیزو خراب میکرد صرفا قلب گوشی رو مزخرف گذاشته .🤣

Faraz

سایت موبایل دات آی آر …والا اینا همش حرف بی خوده من یه عمر دارم سری اس رو میخرم هر سال هم میگن اگزینوس بده ولی بهترین گوشی ها رو خودم داشتم نسبت به دوستان اونا هم آخرین مدل گوشی های اپل و غیره رو دارن.. تو مسافرت ها مشخص میشه اونا همش به شارژر وصل هستن و وقتی هم میخوان عکس بگیرن با گوشی من میگرن و فیلم هم بخوایم ببینیم با گوشی من میبینیم چون راحت وصل میشه به تلویزیون و هزار تا کار دیگه ..الانم چند تاشون گوشی هاشون رو فروختن و سامسونگ گرفتن …جدی گفتم این حرف ها رو ..هر سال همش میگن اگزینوس بده ولی واقعا خوبه

AAAA_.reza._AAAA

((هرسال میگن اگزینوس بده‌ ولی واقعا خوبه ))

یعنی شما از کارشناسایی که این آمارو بدست اوردن بیشتر میفهمی؟

Faraz

دوستان از بین اس بیست اولترا و گلگسی فولد کدوم رو بخرم ؟از بین این دو تا یکی رو بگید

pooria

S20

Armin.Technology

S20 ultra

Dariushrd

سامسونگ با اختلاف دزد ترین برند دنیای موبایله

Dariushrd

سامسونگ با اختلاف دز.د ترین و کلاهبر.دارترین برند دنیای موبایله

_V_

مطمئنی؟🙂

pooria

سگ در سگ

✔ TVKade

اگزینوس آشغاله.

Mahdi

بعضیا نیستن سایت چقدر خلوته 😌😌😌😌

AAAA_.reza._AAAA

فینچ رو میگی؟😂

Mahdi

نمیدونم 😉🤫🤫

Mohammadreza

انتظار اینکه 100 درصد پر مصرف تر باشه رو واقعا نداشتم امیدوارم تو سالهای بعد با توجه به سرمایه گذاری های سامسونگ روی این بخش عملکرد بهتری رو اگزینوس از خودش نشون بده.

Amir galaxy

چه زیاد😐

hamid reza

یه مزایای جالب که اگزینوس داره آنتن دهی اون هستش که از اسنپدراگون بهتره البته فقط تو ایران چندین مدل رو بررسی کردم ولی خب بغیر از این هیچ برتری دیگه ای نداره پردازش عکس و گرافیک و بازی و باتری اسنپدراگون هستش که عملکردش بهتره

_V_

چ جالب!

پس من برم فن سونی یا اپل شم

Hadi

با اختلاف خراب کرده…

Milad7

اگزینوس افتضاحه 😐

Milad7

به شخصه دیگه به هیچ عنوان گوشی با پردازنده اگزینوس نمیخرم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)