حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی دوربین هواوی Nova 5T

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | تست، دوربین، هواوی

هواوی Nova 5T جدیدترین عضو خانواده پرچمدار اقتصادی هواوی یعنی خانواده Nova است. پرچمدارهای اقتصادی عموما در بخش سخت افزار قوی عمل می کنند و در بخش دوربین یک ارایه معمولی دارند. هواوی نوا ۵ تی اما یک دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی تکی ۳۲ مگاپیکسلی دارد. امروز می خواهیم به بررسی دوربین هواوی Nova 5T بپردازیم. با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بررسی دوربین هواوی Nova 5T

پیش از این که بخواهیم به بررسی دوربین هواوی نوا 5T بپردازیم دوست دارم درباره چند ویژگی جذاب رابط کاربری دوربین هواوی صحبت کنم. این ویژگی ها در تمام دستگاه های هواوی موجود نیستند و حضور آن ها در Nova 5T می تواند جذاب باشد.

اولین ویژگی که در نوا 5T من را بسیار جذب خود کرد، حالت عکاسی شب است. این ویژگی از هواوی پی ۲۰ پرو ارایه شده است و هنوز هم جذاب است. ویژگی لرزشگیر هوش مصنوعی یا AIS جذاب‌ترین توسعه هواوی در رابط کاربری دوربین این شرکت است. این موضوع به شما کمک می کند تا زمانی که می خواهید نوردهی بیشتر داشته باشید و عکاسی در شرایط نوری خاص و به خصوص شب انجام دهید، لرزش طبیعی دست شما تاثیری در خروجی نداشته باشد.

همچنین وجود f/1.8 سبب می شود خروجی حالت شب هواوی نوا 5T بسیار درخشان باشد. همچنین هواوی از ابتدا به شما اجازه عکاسی حالت شب با دوربین فوق عریض را می دهد، این در حالی است که آیفون ۱۱ چنین قابلیتی ندارد!

در ادامه می توانید چند نمونه عکاسی حالت شب هواوی Nova 5T را ببینید:

حالت شب خاموش

حالت شب خاموش

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب خاموش

حالت شب خاموش

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب خاموش

حالت شب خاموش

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب روشن دوربین فوق عریض

حالت شب روشن دوربین فوق عریض

حالت شب روشن دوربین عادی

حالت شب روشن دوربین عادی

حالت شب روشن دوربین فوق عریض

حالت شب روشن دوربین فوق عریض

حالت شب روشن دوربین عادی

حالت شب روشن دوربین عادی

عکاسی عادی

عکاسی عادی

عکاسی فوق عریض

عکاسی عادی

عکاسی عادی

عکاسی فوق عریض

عکاسی فوق عریض

 

در این حالت منابع نوری به خوبی کنترل می شوند و سایه ها جزئیات خوبی دارند. به لطف ترکیب پیکسل ها به صورت ۴ در ۱ و عکاسی در حالت عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی نور مناسبی جذب می شود. به صورت کلی می توان گفت که عکاسی شب هواوی نوا ۵ تی می تواند در مقابل رقبا شما را سربلند کند.

ویژگی AR Lens دوربین هواوی نوا 5T

بررسی دوربین چهارگانه هواوی Nova 5T

بررسی دوربین چهارگانه هواوی Nova 5T

ویژگی جذاب دیگر در رابط کاربری دوربین هواوی نوا ۵ تی را می توان Ar Lens دانست. اینجا شما می توانید خلاقیت های خوبی داشته باشید. دو قیمت AR Emoji و Effect در این بخش می تواند خروجی های خاصی داشته باشد. در بخش AR Emoji شما می توانید با میمیک صورت خود یک شخصیت فانتری سه بعدی داشته باشید. اینجا شما می توانید سه خروجی بگیرید:

  1. ۱- عکس ثابت
  2. ۲- عکس متحرک
  3. ۳- فیلم برداری
حالت های عکاسی پیش فرض دوربین نوا ۵ تی

حالت های عکاسی پیش فرض دوربین نوا ۵ تی

همانطور که در تصویر بالا می بینید حالت های عکاسی پیش فرض دوربین نوا ۵ تی مناسبی در این رابط کاربری تعبیه شده است. یکی از این حالت ها عکاسی فوق ماکرو است که به لطف لنز چهارم که لنز ماکرو انجام می شود.

عکاسی ماکرو می تواند برای علاقه مندان به سوژه های نزدیک بسیار جذاب باشد. چند نمونه عکاسی ماکرو را می توانید در تصاویر زیر ببینید:

بسیار خوب، تا کنون با دو دوربین از چهار دوربین هواوی نوا ۵ تی آشنا شدیم. دو دوربین بعدی یک دوربین عمق سنج و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. دوربین عمق سنج برای تصاویر پرتره استفاده می شود اما به دلیل عدم وجود لنز تله‌فوتو نمی توان پرتره های نزدیک ثبت کرد.

عکاسی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هواوی نوا ۵ تی می تواند خیلی جذاب باشد اما در رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی! هر چند هواوی به شما اجازه عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر تصویر سونی IMX586 را می دهد اما این عکاسی فقط در شرایط نوری مناسب و عادی خوب است. در شرایط نوری خاص بهتر است حالت هوش مصنوعی روشن باشد و با قرار گرفتن در این حالت فقط عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی دارید.

در این حالت با تشخیص خودکار صحنه و بهینه کردن تنظیمات می توانید خروجی بهتری بگیرید. البته به یاد داشته باشید در این شرایط رنگ ها عموما کمی اغراق شده هستند ولی این اغراق شبیه به ویرایش بهبود تصویر است تا ویراش از بین برنده تصویر.

در ادامه با هم چند نمونه از عکاسی دوربین هواوی Nova 5T را خواهیم دید:

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی نوا ۵ تی

هواوی برای Nova 5T یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته که درون سوراخ نمایشگر قرار دارد. این دوربین می تواند با هوش مصنوعی به تشخیص خودکار صحنه بپردازد و خروجی مناسبی را ارایه نماید. همچنین قابلیت عکاسی پرتره نیز اینجا وجود دارد.

به دلیل رزلوشن بالای این دوربین حسگر تصویر نسبتا کوچک آن، اندازه هر پیکسل ۰.۸ میکرومتر است. متاسفانه اینجا قابلیت ترکیب پیکسل ها وجود ندارد و گستره دینامیکی پایین می آید. به صورت کلی باید بگویم که به همین دلیل در شرایط نوری خاص فقط یکی از دو تصویر را می توانید ثبت کنید:

اما عکاسی دوربین سلفی هواوی Nova 5 همیشه به این صورت نیست. عکاسی شب می تواند شما خوشحال کند. با وجود فلش نمایشگر و پردازش تصویر خوب می توانید نمونه های زیر را ثبت کنید:

به صورت کلی می توان گفت هواوی نوا 5T به عنوان یک پرچمدار اقتصادی اما دوربین خیلی خوبی را ارایه می کند که به لطف پردازش تصویر مناسب و نرم افزار قوی می تواند خروجی های فراتر از حد انتظاری را ارایه نماید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)