حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای گوشی تاشو این شرکت را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

اپل درباره فناوری های جدید دو راهبرد دارد، یا سریع ورود می کند و تا سالها کسی شبیه آن فناوری را نمی تواند بسازد یا یک فناوری را آنقدر دیر ارایه می کند که اولین سازندگان آن فناوری می آموزد که این فناوری باید به این شکل پیاده شود، نه آنطور که آن ها ساختند! برای این موضوع مثال های زیادی وجود دارد و لزوما یک تعریف از این برند امریکایی نیست. تا کنون دو گوشی تاشو از سامسونگ تولید شده اما حقیقتا هنوز فرم‌فکتور درستی را شاهد نیستیم. به نظر می رسد اپل دیرتر به این دسته‌بندی برسد و اگر علاقه‌دارید که بدانید شاید شبیه به چه باشد، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع اپل برای گوشی تاشو این شرکت را ببینید.

حق اختراع اپل برای گوشی تاشو

حق اختراع اپل برای گوشی تاشو

حق اختراع اپل برای گوشی تاشو

از بین سه گوشی ساز بزرگ دنیا، اپل تنها شرکتی است که هنوز محصولی تجاری مجهز به نمایشگر منعطف عرضه نکرده است. انتشار اسناد پتنت گوشی منعطف اپل نشان می‌دهد احتمال رونمایی رسمی این گوشی در آینده نزدیک وجود دارد.

سامسونگ، هواوی و موتورولا تا امروز یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر، قابل استفاده برای کاربران در قالب یک محصول تجاری، عرضه کردند. شرکت‌های دیگر همچون شیائومی یک سری نمونه اولیه مجهز به نمایشگر منعطف توسعه داده و در تلاش برای تجاری سازی آن‌ها هستند. اما تا چند روز پیش، درباره تلاش اپل در این زمینه خبر مهمی شنیده نشده بود! به لطف انتشار اسناد و عکس‌های پتنت مربوط به یک گوشی آیفون منعطف می‌توان قابلیت‌ها و شکل ظاهری این دستگاه را حدس زد.

این پتنت با نام “Foldable Cover and Display For an Electronic Device” (کاور و نمایشگر منعطف برای یک دستگاه الکترونیکی) به ثبت رسیده است. می‌توان این نام را به یک آیفون مجهز به صفحه نمایش منعطف نسبت داد. بر اساس توضیحاتی که در اسناد پتنت ارائه شده، از یک نمایشگر و کاور با قابلیت خم شدن در این دستگاه استفاده خواهد شد.

دستگاه در سه حالت کاملا باز، کاملا بسته و میانه قابل قرارگیری است. سومین حالت، مربوط به زمان نیمه باز بودن تای صفحه نمایش است. سازنده با استفاده از یک سری سنسور، امکان قرارگیری دستگاه روی حالت استندبای بعد از بسته شدن تای گوشی را فراهم می‌کند.

قسمت تاشونده کاور، با وجود شیشه‌ای بودن، به لطف استفاده از یک نوع ماده شیمیایی خاصیت ارتجاعی خواهد داشت. احتمال استفاده از یاقوت یا سرامیک به جای شیشه نیز وجود دارد. لایه کاور فشار روی نمایشگر را کاهش می‌دهد. به این ترتیب نگرانی بابت ضعبف و شکننده بودن صفحه نمایش‌ منعطف و ظریف دستگاه وجود ندارد.

حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده

لایه کاور نمایشگر، از دو جهت مراقبت آن است. این لایه از ایجاد خط و خش روی پنل جلوگیری کرده و از طرفی ساختمان نمایشگر را مستحکم نگه می‌دارد. این موضوع با توجه به ظریف و شکننده بودن نمایشگرهای منعطف بسیار مهم است.

در پتنت گوشی منعطف اپل درباره نوع پنل صفحه نمایش به طور دقیق صحبت نشد. این پنل می‌تواند اولد، امولد، ال‌‌سی‌دی یا حتی از نوع جوهر الکترونیکی باشد. با استفاده از شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج و دیگر سنسورها، نحوه قرارگیری گجت در دست کاربر تشخیص داده شده و سپس عناصر در رابط کاربری منطبق با آن چیده خواهند شد. طبق اخبار پیشین، گوشی منعطف مایکروسافت سرفیس دو نیز از چنین ویژگی پشتیبانی می‌کند.

به عنوان نمونه، وقتی نمایشگر را با زاویه 90 درصد باز می‌کنید، به طور خودکار روی نیمه پایینی یک کیبورد ظاهر خواهد شد. از آن جایی که رویت یک پتنت، هرگز نشان‌دهنده در دست توسعه بودن محصول ارائه شده در آن نیست، نمی‌توان درباره زمان عرضه اولین آیفون انعطاف پذیر به طور دقیق اظهار نظر کرد. با این حال می‌دانیم اپل برای عقب نماندن از رقبای خود، دیر یا زود باید یک گوشی منعطف عرضه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که حق اختراع اپل برای گوشی تاشو می تواند موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
κıɔκвαхεя

عالی🌹

Milad7

چقدر ضخیمه! انگار شاهنامه اس خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)