حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واکسن کرونا پایان این روزهای تلخ را به زودی خواهد آورد

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | پزشکی و سلامت

ویروس کرونا این روزها در جای جای جهان نگرانی ویژه ای پراکنده است، نگرانی از جان. امروز خبر می رسد که واکسن کرونا پایان این روزهای تلخ را به زودی خواهد آورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره پایان کرونا صحبت کنیم.

واکسن کرونا

واکسن کرونا

واکسن کرونا

جدیترین گزارش ها می گویند ایالات متحده آمریکا و چین در پی تولید اولین واکسن کرونا هستند که تا احتمالا تا چند ماه آینده روانه بازار می شود.

گفته می شود شرکتی به نام Moderna Inc موفق به تولید نوعی واکسن کرونا شده و قصد دارند آزمایش های بیشتری روی آن انجام دهند. گفته می شود این کمپانی که در ماساچوست واقع شده، اولین نمونه های واکسن کرونا را تولید کرده و به موسسه ملی آلرژی و بیماری ‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا در مریلند فرستاده اند تا آزمایش هایی روی آن انجام شود.

زمان عرضه واکسن کرونا

اولین آزمایش ها برای سنجش میزان کارآمدی این دارو قرار است روی 20 تا 25 داوطلب سالم انجام شود. گفته شده انجام این آزمایش ها از اواخر آوریل شروع شده و نتایج آن ها نیز در ماه ژوئیه یا اوت آشکار می شود. علت اهمیت این آزمایش ها در آن است که Moderna زمان و انرژی زیادی برای تولید این واکسن صرف کرده است. متخصصین ادعا کرده اند که ورود به فاز یک این آزمایش ها طی سه ماه بدون تردید بسیار سریع انجام شده است.

با همه این ها، گفته شده که ممکن است این واکسن تا سال آینده آماده نشود، حتی اگر آزمایش های آن با موفقیت انجام شود. متخصصین افزودند که ویروس کرونا ممکن است با هوای گرم تا حدی کنترل شود، اما در فصل های سرد با آنفولانزا بازگردد. بنابراین تولید واکسن می تواند برای سال آینده نیز مفید باشد.

در سراسر جهان تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۲۶۳۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند. گفته شده در چین تعداد افراد جدیدی که به این ویروس مبتلا می شوند در حال کاهش است، اما این آمار در کره جنوبی و ایتالیا افزایشی ناگهانی داشته است و جامعه جهانی نگران پخش شدن این ویروس در کشورهای دیگر است. تاکنون دست کم ۸۳۳ نفر در کره جنوبی و ۲۲۹ نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند.

علاوه بر این ها، سفیر چین در روسیه اعلام کرده که کشور چین واکنسی برای درمان کرونا تولید کرده که قرار است با نام COVID-19 ارائه شود.

چینی ها ادعا کرده اند که این واکسن آزمایش های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. با این همه، هنوز باید آزمایش هایی روی آن انجام شود. متخصصان علم و تکنولوژی چین اعلام کرده اند که اولین نمونه های این واکسن کرونا برای آزمایش های کلینیکی اواخر آوریل آماده می شود. آن ها همچنین اعلام کرده اند که شرکت هایی که فعالیت خود را از سر گرفته اند باید از تهویه مناسب اطمینان حاصل کرده و فاصله ایمنی را در بین کارمندان خود حفظ کنند.

فکر می کنید نسل بشر به زودی از دغدغه فکری ناشی از کرونا رها می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

M31 معرفی شد

Amir galaxy

این کابوس کی تموم میشه

Mortazavi

من تو قمم😭

AAAA_.reza._AAAA

خخخ خیلی بامزه ست ، ما اینقدر مرزهامون رو روی چین نبستیم تا الان همه کشور ها مرزهاشون رو روی ما بستن . از عراق بگیر تا افغانستان

زیبا نیست؟

AAAA_.reza._AAAA

دوستان گویا از شنبه مدرسه ها دیگه باز هستند پس خودتون رو واسه یه موج بزرگ ابتلای کرونا در تمامی نقاط کشور آماده کنید!

Amir galaxy

من روزی با هشتاد،نود نفر آدم سر و کار دارم 😂

AAAA_.reza._AAAA

تو ترنجی؟😂

MohammadFarhaadi

خدا کنه زودتر این کابوس تموم بشه.

Dr.Nazer

#کرونا_این_هم_نیست

Milad7

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)