حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای آیفون با نمایشگر چهار لبه خمیده

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، حق اختراع

با وجود آنکه سامسونگ شش سال پیش و با گلکسی نوت اج به نمایشگر با لبه خمیده ورود کرد اما هنوز اپل به این ویژگی اعتنایی نکرده است. امروز اما شاهد حق اختراع اپل برای آیفون با نمایشگر چهار لبه خمیده هستیم که می تواند جالب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حق اختراع اپل برای آیفون با نمایشگر چهار لبه خمیده

ظاهرا اپل قرار است یک حق اختراع جدید نظیر گوشی مفهومی شیائومی می میکس آلفا را با صفحه نمایش خمیده به وجود آورد. این نمایشگر به سمت پنل پشتی خم شده و تمام دستگاه را می پوشاند. پتنت جدید با عنوان دستگاه الکترونیکی با محفظه شیشه ای اخیرا به نام اپل به ثبت رسیده است.

حق اختراع جدید اپل، یک آیفون تمام شیشه ای را نشان می دهد که احتمالا جایگزین خوبی برای گوشی های انعطاف پذیر است. این گوشی از همه طرف می تواند اطلاعات را به کاربر نمایش دهد.

در حق اختراع جدید اپل، دستگاهی ارایه شده که هر شش طرف آن با شیشه پوشانده شده است. یکی از این شش طرف، به عنوان نمایشگر اصلی عمل کرده و به طور پیشفرض به عنوان نقطه اصلی تماس مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، انتظار می رود این دستگاه دارای طراحی یکپارچه باشد، به طوری که شبیه به یک صفحه شیشه ای منفرد به نظر آید، هرچند که از تکه های مختلف در ترکیب با هم ساخته شده است.

این آیفون جدید احتمالا فاقد دکمه فیزیکی بوده و در عوض نمایشگرهای کناری و پشتی آن از نوع لمسی یا فشاری خواهند بود. بدین ترتیب می توان گفت که پنل های کناری و پشتی این گوشی تمام شیشه ای، به عنوان دستگاه های ورودی اضافی عمل می کنند.

طبق گفته های اپل، دستگاه جدید از قابلیت هایی برخوردار است که فرم فاکتور فعلی قادر به پشتیبانی از آن ها نیست. مثل پنل های پشتی و کناری شفاف، که به عنوان نمایشگر عمل می کنند. همچنین می توان محتوای در حال نمایش را به پنل های کناری گوشی بسط داد.

از طرف دیگر، رابط کاربری نیز از نوع خمیده بوده و به دور تا دور دستگاه کشیده تعمیم خواهد یافت. بدین ترتیب کاربران می توانند کارهای متعدد همچون جابجایی آیکون به سمت های مختلف را انجام دهند.

اپل اساسا دستگاهی را به تصویر کشیده که نمایشگر آن می تواند سمت های مختلف را بپوشاند و از یکپارچگی در عملکرد و نمایش برخوردار است. با اینکه توزیع اپلیکیشن ها و اجرای آن ها در تمام پنل های گوشی و همچنین وجود کنترل های لمسی برای تنظیم صدا می تواند از جنبه های جالب پتنت جدید به حساب آیند، اما به نظر نمی رسد که تجربه بی سابقه و خارق العاده ای توسط این آیفون تمام شیشه ای به کاربر منتقل شود.

باید خاطر نشان کرد که ثبت پتنت به معنی ساخت قطعی آن نیست. با این حال زمانی که توسعه و پیشرفت تکنولوژیکی وارد عرصه جدیدی شود، می توان تولید یک گوشی تمام شیشه ای را در آینده نزدیک انتظار داشت.

نظر شما چیست؟ این خمیده بودن چهار لبه نمایشگر مفید است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
☆NINJA CAT☆

عجب

aliasad

حتما به بلوغ رسیده دیگه😂

☆NINJA CAT☆

😂😂😂😂درسته

Mahdi

۲۰۲۵

Milad7

یکم بعیده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)