امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، از چهار محصول جدید دو شرکت ایران خودرو و سایپا معرفی شد. در حقیقت دو محصول را از قبل می شناسید. این دو محصول سایپا رهام و دنا پلاس توربو است اما یک محصول کاملا جدید و یک محصول تقریبا جدید دیگر نیز در این بین وجود دارند. کراس اورر سایپا که شبیه به نسخه هاچبک سایپا رهام است و ایران خودرو K132 که یک محصول با ظاهر جدید است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ایران خودرو K132 را ببینید، یک خودرو ملی جدید در رده سدان C بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ که می تواند جذاب باشد.
پروژه k132 ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک، پروژه محصول سدان از مگاپلتفرم ایرانی محصول سایپا، پروژه کراس اوور محصول سایپا چهار خودرویی بودند که صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت دولت با حضور حسن روحانی رونمایی شدند.
اجازه بدهید درباره ایران خودرو K132 صحبت کنیم. همان طور که مشخص است، محصول جدید ایران خودرو یک سدان در رده C است و با توجه به الگوی درب ها، نمای جانبی، کاپوت، شیشه ها و زاویه های داشبورد از پلتفرم PF1 گروه PSA در K132 استفاده شده است.
سازه PF1 جز پلتفرم های چندگانه ای به حساب می آید که در دوران برجام، حق استفاده آن از جانب گروه پژو-سیتروئن به ایران خودرو داده شد. پژو ۳۰۱ سدانی است که در قالب پلتفرم PF1 در بازار جهانی وجود دارد و حال به گفته مدیرعامل ایران خودرو، به جای تولید و مونتاژ ۳۰۱، نسخه ملی و داخلی آن تولید می شود. نماهای مختلف K132 نشان می دهد که این سدان ملی کاملا مشابه به پژو ۳۰۱ است و در اصل ۳۰۱ داخلی به حساب می آید.
احتمال آن زیاد است که ایران خودرو K132 را پیشرانه ۱٫۷ لیتری EF7 پلاس، TC7 پلاس و EC5 به بازار معرفی شود. بر اساس برنامه های ایران خودرو، نمونه نهایی K132 در تابستان سال ۹۹ به صورت رسمی وارد خط تولید خواهد شد. عکس های موجود از داخل کابین نشان می دهد که K132 مانند پژو ۳۰۱ به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تهویه دستی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و… مجهز است.
رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات لازم برای پیش فروش این خودروها انجام شده است و به زودی پیش فروش آنها آغاز خواهد شد. خودروهای جدید 90 درصد ساخت داخل هستند و تنها بخش کوچکی از قطعات آنها از خارج تامین می شود که برنامهریزی برای تولید داخلی این قطعات برای امسال و سالهای آینده انجام شده است. این خودروها با استاندارد های روز جهانی منطبق هستند و مصرف بنزین آنها نسبت به خودروهای قبلی به مراتب کمتر است.
متاسفانه نمی دانیم چرا هیچ عکسی از طراحی پشت پروژه ایران خودرو K132 موجود نیست! نظر شما درباره طراحی ایران خودرو K132 فعلا از همین نمای رو به رو (!) چیست؟
ریدمانی دیگر در راه است.
ای جان بازم آشغال جدید…
اه یادم رفت
*a.r.r. by *the destroyer
ممنونم برادر… متاسفانه بعضی انسانها همچنان این موضوع رو نقض میکنن😑
این ماشین به غیر از کانسپت بودن هیچ ارزش دیگه ای نداره چند وقت پیش اقای حسین سلیمانی طراح رهام دانش گاه ما اومده بود میگفت تو جوینت ونچر ایرانخودرو و پژو ایران ب کمتر از ۱۶ درصد از پلت فرم ۳۰۱ دسترسی داره و مشکل اصلی شون سره اینه ک نمی تونن تعلیق مناسب برا چرخا عقب بزارن حتی مال سمند رو امتحان کردن و تو ضربه سنگین سوراخ کرده و اومده تو اتاق 😂😂 خلاصه ک یه دروغ دیگه درواقع این همون ۲۰۶ صندوق داره ک پوست انداخت شد رانا الانم پوست انداخته شده این بدقواره مشکل خودرو سازی ما طراحی بدتر نیس فقط و فقط پلت فرم و انجین تمااام
راستی اقای عطایی تست کامل displaymate s20 ultra یه ۳ ۴ روزی میشه اومده پوشش ندادین هااا 😉
http://www.displaymate.com/Galaxy_S20_ShootOut_1U.htm
لطفا پوشش بدین میگن ۱۲ تا رکوردو جا به جا کرده 🤔
عکس از نمای عقب این ماشین
http://uupload.ir/files/oanp_screenshot_20200219_180719.jpg
عکس از نمای رو به روی این ماشین
http://uupload.ir/files/0xpx_screenshot_20200219_180746.jpg
قشنگه ولی شبیه خودرو های BMW شده
نمای جلو که شباهت خاصی به محصولات BMW نداره و همون زبان طراحی قبلی پژو با کمی بهبود هستش.
نمای عقب هم فرم چراغ ها بی شباهت به آزرا گرانجور و سدان های آئودی نیست .
یه زمان همین کارخونه ماکسیما زانتیا رونیز قشقایی مگان حتی اواخر سراتو مونتاژ میکرد ولی چی شد؟
دارم پولامو جمع میکنم یدونه ماشین کنترلی خوب بگیرم دیگه امیدی نیست ما اومدیم به این دنیا تا با نعمت ها آشنا بشیم ما عرضه استفاده از نعمت هارو نداریم
ببخشید اینو تا سایپا میخواستم بزنم اشتباهی اینجا زدم این شرکت نقطه قوتش تندر ال نود و پژو پارس با موتور زانتیا بود یادش بخیر رو 200 تا آخ نمیگفت شوهر خالم یدونه ازونا داشت سوارم میکرد حالشو میبردیم
طرح دنا رو که 10 سال لفتش دادن اینو هم احتمالا اگه رئ.یس جم.هور بعدی تایید کنه یه 10 سال دیگه تولید انبوه میشه که اون موقع آش دهن سوزی نمیشه
از مشتقات خانواده ی سمنده ؟ خخخ
نه مشتق سمند سورن بود
مشتق مشتقش شد دنا
این لگاریتمشه
داخلش انگار 206 با داشبورد سوناتایی
پیشرانه EF7 خودش گویای همه چیزه مشکلاتشم با یه سرچ ساده میشه میتونید قیمتشم احتمالا بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
توی یه کامنت چند خطی ببین چند تا اشتباه داشتم🤦 قابلیت ویرایش رو واسه همچین مواقعی گذاشتن که خدا رو شکر ترنجی نداره 😏
پفیوزا هر وقت قیمت نود درصدش رو به ریال حساب کردین و با قیمت متریال داخلی قیمتگذاری کردین بیاین از این چرت و پرتا تحویل مردم بدین.دیگه از همه نظر دستتون برا مردم رو شده.
حتما قیمتش خیلی بالاس
اخه کدوم طراح بی فکر و بی سوادی آرم ایرانخودرو رو میزاره روی چراغ پشت ماشین؟! تا الان تو هیچ ماشینی انجام نشده تو دنیا. یه کپی برداری فوق آماتور صورت گرفته و مایه تاسفه
بله درسته من هم اول دیدم تعجب کردم
شاید در نمونه های تجاری اون لوگو رو بذارن پشت درب صندوق عقب یعنی بالای چراغ خطی عقب