حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه هواوی وای ۹ اس و گلکسی ای ۵۰ اس

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | تست، سامسونگ، مقایسه، هواوی

اگر در دنیای اندروید به خرید موبایل میان رده علاقه‌مند باشید دو برند سامسونگ و هواوی گزینه های خوبی را ارایه می کنند. دو دستگاه نسبتا جدید این دو برند را می توان Galaxy A50s و Huawei Y9s دانست. امشب می خواهیم در ترنجی مقایسه هواوی وای ۹ اس و گلکسی ای ۵۰ اس را داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مقایسه هواوی وای ۹ اس و گلکسی ای ۵۰ اس

مقایسه هواوی وای ۹ اس و گلکسی ای ۵۰ اس

مقایسه هواوی وای ۹ اس و گلکسی ای ۵۰ اس

گلکسی ای ۵۰ اس و هواوی وای ۹ اس در رده قیمتی مشابه ارایه می شوند البته Y9s در بازار ما حدودا ۱۰٪ ارزان تر از گلکسی A50s است که می تواند یک نکته قابل توجه در خرید آن باشد.

اما هر دستگاه به لحاظ سخت افزاری چطور می تواند در برابر دیگری بایستد؟ هواوی وای ۹ اس تلاش هواوی برای ارایه یک دستگاه متفاوت است که بتواند دلیل خرید به‌ویژه ای ارایه نماید. از جمله این موارد را می توان نمایشگر بدون حاشیه و بزرگ این دستگاه دانست.

هواوی Y9s با استفاده از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی بدون ناچ یا زائده تصویر به شما کمک می کند که محتوا را بدون مزاحمت تماشا کنید و این دستگاه را در هر زمینه از نظر نمایش محتوا برتر کند. این مهم به لطف دوربین سلفی پاپ آپ و حسگر اثرانگشت روی لبه دستگاه محقق شده است.

در مقابل اما گلکسی A50s با نمایشگر سوپر امولد ارایه می شود که البته اندازه کوچکتری هم دارد. این پنل نمایشگر می تواند کنتراست بیشتری را ارایه کند و البته گران‌قیمت‌تر هم هست. این موضوع در صورت نیاز به تعویض نمایشگر می تواند یک نکته منفی باشد.

مقایسه هواوی وای ۹ اس و گلکسی ای ۵۰ اس

مقایسه هواوی وای ۹ اس و گلکسی ای ۵۰ اس

در بخش طراحی اما شاهد بدنه پلاستیکی برای گلکسی A50s هستیم که برای قاب پشتی و فریم دستگاه از همین جنس ماده استفاده شده است. هواوی در مقابل از فریم آلومینومی و شیشه برای قاب پشتی بهره می برد. مشخصا کیفیت ساخت نمونه هواوی بالاتر است و به همین دلیل وزن آن هم بیشتر می شود.

در بخش دوربین می بینیم که تفاوت زیادی روی کاغذ وجود ندارد اما مواردی پیدا می شود که می تواند قابل توجه باشد. گلکسی A50s در این بخش فیلم برداری 4K ارایه می کند و در بخش دوربین سلفی شاهد یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی هستیم.

نمونه هواوی در مقابل به گشودگی دیافراگم فراخ‌تر برای دوربین اصلی و حالت عکاسی شب مجهز است. همچنین دوربین سفی به صورت پاپ آپ در اختیار شماست.

در بخش حافظه که برای یک گوشی اقتصادی بسیار مهم است شاهد ارایه انتخاب بهتری در نسخه پایه هواوی Y9s هستیم. شما برای وای ۹ اس انتخاب ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را دارید در حالی که سامسونگ برای گلکسی A50s از انتخاب ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می کند. این یعنی اگر در نمونه سامسونگ انتخاب ۶-۱۲۸ را بخواهید باید هزینه اضافی بپردازید.

در بخش عملکرد نمی توان گفت که لزوما کدام دستگاه برتری دارند. از نظر فناوری ساخت نمونه سامسونگ پیشرفته تر است و از چیپست ۱۰ نانومتری بهره می برد. در بخش نرم افزاری اما هواوی تلاش کرده تا با GPU Turbo عملکرد گرافیکی بهتری را ارایه نماید.

در نهایت در بخش باتری می بینیم که هر دو دستگاه با یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری ارایه می شوند که با پورت USB C هم شارژ می شوند اما نمونه سامسونگ از شارژ سریع پشتیبانی کرده و شارژر ۱۵ وات درون جعبه آن است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کدام یک از این دو دستگاه انتخاب بهتری برای شما هستند و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)