حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی دوربین اصلی و سلفی هواوی وای ۹ اس

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اختصاصی ترنجی، تست، دوربین، هواوی

هواوی وای ۹ اس یک دستگاه اقتصادی خوش قیمت است که در بخش دوربین مشخصات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. از دوربین سلفی پاپ آپ بگیرید تا دوربین اصلی سه گانه که رزلوشن ۴۸ مگاپیکسلی عکاسی می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بررسی دوربین اصلی و سلفی هواوی وای ۹ اس را داشته باشیم.

بررسی دوربین اصلی و سلفی هواوی وای ۹ اس

بررسی دوربین اصلی و سلفی هواوی وای ۹ اس

بررسی دوربین اصلی و سلفی هواوی وای ۹ اس

اجازه بدهید با دوربین سلفی پاپ آپ جذاب هواوی وای ۹ اس آغاز کنیم. اینجا یک حسگر تصویر ۱۶ مگاپیکسلی داریم که می تواند عکس های با رزلوشن مناسبی را ارایه کند و اگر حتی نیاز به بزرگنمایی بودید، به مشکل برنخورید.

گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.2 است که برای جذب نور شاید بهترین در بازار موبایل نباشد اما در مقایسه با هم رده ها یک انتخاب خوب است. همچنین در بررسی هایی که انجام دادیم متوجه عریض‌تر بودن زاویه دید این دوربین نسبت به رقبا شدیم.

این دوربین می تواند به لطف طراحی پاپ‌آپ‌طور خود، هر زمان که نیاز باشد بیرون بیاید و هر زمان که نه جلوی چشم شما غیب شود.

به لطف پردازش هوش مصنوعی رابط کاربری EMUI هواوی شما می توانید تشخیص چهره هوشمند صحنه را فعال کنید تا خروجی بهتری از تصاویر را داشته باشید. همچنین عکاسی HDR با دوربین سلفی نیز صورت می پذیرد.

برای مثال می توانید دو نمونه از یک سناریو عکاسی با روشن بودن و خاموش بودن حالت هوشمند تشخیص چهره متکی بر هوش مصنوعی (AI) را ببینید:

تاثیر هوش مصنوعی در عکاسی سلفی هواوی وای ۹ اس

با اینکه دوربین سلفی هواوی وای ۹ اس یک دوربین تکی است اما به لطف پردازش هوش مصنوعی و رابط کاربری دوربین هواوی شما می توانید عکاسی پرتره هم داشته باشید. این ویژگی برای عکاسی سلفی پرطرفدار است و حضورش در یک دستگاه اقتصادی با این عملکرد، جالب توجه است:

عکاسی پرتره با سلفی هواوی وای ۹ اس

همچنین هواوی عکاسی ویژه با حالت زیبایی چهره را نیز در رابط کاربری خود قرار داده که اگر آن را روشن کنید مثلا عکس های سلفی من را خیلی زیباتر می کرد (!).

اما یکی از مهم‌ترین مسائل در عکاسی سلفی، عملکرد در شرایط نوری خاص است. به صورت کلی می توان گفت که هواوی در وای ۹ اس کاملا متمرکز بر سوژه عمل می کند و تلاش دارد تا شخص یا اشخاص درون کادر در اولویت باشند.

در ادامه چند نمونه از عکاسی دوربین سلفی Huawei Y9s را شاهد خواهیم بود:

 

دوربین اصلی سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی هواوی وای ۹ اس

اما از دوربین سلفی که بگذریم می رسیم به دوربین اصلی که در Y9s از انتظارات بالاتر ظاهر شده است. دوربین اصلی سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی هواوی وای ۹ اس می تواند از نظر رزلوشن و از نظر تنوع لنزها جذاب ظاهر شود.

هواوی برای دوربین دوم از یک لنز زاویه دید عریض ۱۳ میلی متری استفاده کرده است. این دوربین به شما کمک می کند تا تمام آن کادری را که در ذهن دارید را درون یک قاب جای دهید. گشودگی دیافراگم f/2.4 به شما می گوید که شاید در عکاسی شبانه خیلی موفق نباشید. متاسفانه به هر دلیلی اما عکاسی شب در دستگاهی که در اختیار ما بود برای این دوربین در دسترس نبود و این یک نکته عجیب است.

دوربین سوم یک دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسلی است که به f/2.4 مجهز شده است. این دوربین به شما کمک می کند تا عکاسی پرتره با کیفیت تری داشته باشید.

اما دوربین اصلی یک دوربین با حسگر تصویر بزرگ به رزلوشن ۴۸ مگاپیکسل است. گشودگی دیافراگم f/1.8 به همراه حالت عکاسی شبانه می تواند تحسین شما را برای عکاسی در شرایط نوری شب و حتی شرایط نوری چالشی روز، برانگیزد.

هواوی وای ۹ اس

هواوی وای ۹ اس

عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی یا ۱۲ مگاپیکسلی؟

نکته ای که قابل توجه است این است که اگر حالت عکاسی هوش مصنوعی یا AI روشن باشد شما عکس های ۱۲ مگاپیکسلی از این دوربین می گیرد اما اگر خاموش باشد می توانید عکس های ۴۸ مگاپیکسلی هم بگیرد. باز هم در رابط کاربری به شما گفته می شود که حالت ۱۲ مگاپیکسلی توصیه شده است.

اما عملکرد دوربین چطور است؟ مایلم با حالت عکاسی شب که البته می تواند در روز و شرایط نوری چالشی هم جذاب ظاهر شود، آغاز کنم.

در این حالت دستگاه شما چند ثانیه می خواهد که ثابت بایستید. خوشبختانه به لطف پردازش هوش مصنوعی دستگاه نیازی نیست ثبات شما مثل ۳ پایه باشد و در حدود لرزشهای عادی دست، در خروجی شما مات شدگی ایجاد نمی کند.

حالت عکاسی شبی که در روز هم جالب است!

ما در ترنجی به شما توصیه می کنیم هر صحنه ای که از نظر نوری چالشی بود، این ویژگی را روشن کنید. مثلا در نمونه زیر می توانید تاثیر پردازش تصویر را به وضوح ببینید:

این حالت اما در صحنه های تاریک شبانه یا شرایطی که نورهای مصنوعی زیادی وجود دارد نیز عملکرد جذابی دارد:

این خروجی تصویر و پردازش ها عموما مواردی نیست که شما بتوانید در یک موبایل در رده قیمتی هواوی وای ۹ اس پیدا کنید و از این بابت این دستگاه می تواند بسیار جذاب باشد.

عملکرد کلی عکاسی در روز به ما می گوید که همواره تلاش کنید حالت AI روشن باشد و در این حالت انتظار رنگ های کمی اشباع شده را هم داشته باشید. به لطفا دوربین فوق عریض ۱۳ میلی متری Huawei Y9s همچنین می توانید کادرهای جذابی داشته باشید که کمتر دستگاهی در رده این دیوایس ارایه می کنند:

به صورت کلی می توان گفت که اگر به عکاسی علاقه‌مندید هواوی وای ۹ اس در رده قیمتی که ارایه می شود یکی از گزینه ای قابل تامل برای خرید است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دوربین در خرید شما چقدر تاثیر دارد؟ به هواوی وای ۹ اس (Huawei Y9s) به عنوان یک دستگاه جذاب در رده قیمت خود نگاه می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)