حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا را بیشتر بشناسید

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | سامسونگ

اگر یک تفاوت بزرگ بین گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا وجود داشته باشد که ۲۰۰ دلار تفاوت قیمت را بخواهد توجیه کند، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این دستگاه است. اگر به Galaxy S20 Ultra علاقه‌مندید در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا را بیشتر بشناسید.

حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا

حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا

حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا دوربین حرفه‌ای و قدرتمند آن است که از یک سنسور 108 مگاپیکسلی با عنوان ISOCELL Bright HM1 بهره می‌برد. در اصل باید گفت این سنسور نسخه‌ای ارتقا یافته از حسگری است که پیش از در گوشی‌های شیائومی Mi Note 10 شاهد حضور آن بودیم. اما سامسونگ امروز جزییات جدیدی از این سنسور منتشر کرد که در میان آن‌ها یک فناوری تازه با عنوان Nonacell نیز دیده می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ این قابلیت به دوربین گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا کمک می‌کند که با استفاده بهتر از فناوری Pixel-Binning، نور بیشتری را از محیط‌های تاریک جمع آوری کند. در کنار این قابلیت از فناوری دیگری با عنوان Smart-ISO نیز رونمایی شده است. این فناوری به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا اجازه می‌دهد تصاویر با وضوح بالایی را در هر شرایط نوری به ثبت برساند.

عرض پیکسل‌های سنسور ISOCELL Bright HM1 چیزی در حدود 0.8 میکرومتر گزارش شده‌ و مجموعه لنزهای قرار گرفته در سر راه آن نیز گشادگی دیافراگم F/1.8 را برای آن تدارک می‌بینند. تحت این شرایط این سنسور 108 مگاپیکسلی می‌تواند به خوبی نور موردنیاز خود را از محیط جمع آوری کند. با وجود این در قیاس با سنسورهای با عرض پیکسل 1.4 میکرومتر، نویز تصاویر بیشتر خواهد بود.

سامسونگ اعلام کرده است به منظور مقابله با این مسئله از فناوری جدیدی با عنوان Nonacell استفاده کرده است که منجر به دسترسی به یک قابلیت Pixel-Binning ارتقا یافته می‌شود. این قابلیت با ایجاد یک سری آرایه متشکل از سه پیکسل در هر وجه خود، دسترسی به پیکسل‌هایی با عرض 2.4 میکرومتر را ممکن می‌کند که بسیار بهتر از قبل می‌توانند نور محیط را جمع آوری کرده و در ثبت تصاویر به کار بگیرند.

با حضور فناوری ISOCELL Plus، که سامسونگ پیش از این نیز در سنسورهای خود از آن بهره گرفته بود، اثرات جانبی حاصل از استفاده از قابلیت Pixel-Binning به کمترین مقدار خود می‌رسد. این فناوری به صورت هوشمند از تداخل اطلاعات دریافتی توسط هرکدام از آرایه‌ها، از دست رفتن اطلاعات نوری و همچنین از بازتات نور بین پیکسل ها جلوگیری می‌کند.

فناوری مهم دیگری که در این سنسور به کار گرفته شده است Smart-ISO نام دارد که همانطور که از نامش هم پیداست به کاربران در انتخاب میزان حساسیت ISO مناسب کمک می‌کند. اما فناوری HDR نیز در این سنسور قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی نقش مهمی را ایفا می‌کند. این قابلیت با بهینه‌سازی مقدار زمان نوردهی، سعی می‌کند تصاویر را با ظاهری طبیعی‌تر به ثبت برساند.

سامسونگ اعلام کرده است که سنسور 108 مگاپیکسلی گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا به منظور ثبت تصاویر بهتر از دو سیستم لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) و همچنین Super-Phase Detection نیز بهره می‌برد. قابلیت اول براساس اطلاعات دریافتی از سنسورهای ژیروسکوپ طراحی شده است و قابلیت دوم نیز سبب دسترسی به فوکوس خودکار و سریع بر روی اهداف تصاویر می‌شود. از میان دیگر قابلیت‌های مهم این سنسور می‌توان به بزرگ‌نمایی اپتیکی سه برابری اشاره کرد که بدون کاهش کیفیت تصاویر، قابلیت تمرکز بهتر بر روی اهداف را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد.

مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۰ با گلکسی اس ۱۰ در عکاسی شب

سنسور ISOCELL Bright HM1 هنگامی که به فناوری Pixel Binning مجهز ‌شود می‌تواند در موقعیت‌های کاملاً تاریک، تصاویر خیره‌کنند‌‌ه را با وضوح 12 مگاپیکسلی به ثبت برساند.

نظر شما درباره حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

به نظرم تنها ضعف این سنسور نداشتن ۹۶۰ فریم سخت افزاری هست

سپیده دم

امتیازه اسپیکر می 10 پرو 76 شد الاترین امتیاز فعلا در دوربین و صدا اوله!

mehrdad_ma

دو اسپیکر مجزا بالا پایین گوشی گذاشته شبیه میت ایکس
و محفظه های بزرگ صدا رو برای این اسپیکرها قرار داده .

نیما عرفانی

میت ۲۰ ایکس

Mahdi

نمیدونم چرا ۱۲ مگاپیکسل اس۲۰پلاس رو بیشتر قبول دارم

mehrdad_ma

باید منتظر سنسور ۵۲ مگاپیکسلی p40 pro بود .
اون مشخصات خیلی خوبی داره

Mahdi

سنسورهای سونی عالین

Mehditua

تفاوت s20p با s20u انقدر نیست که 200دلار تفاوت قیمت رو توجیه کنه باید صد دلار فرق میکردن

afsoon

بزرگترین نقطه ضعفش قیمتش هست .شاید خعلی شایسته باشه اما واقعا نیست که دو برابر قیمت بیشتر نسبت به می۱۰ پرو قابل هضم باشه

Milad7

خدای زوم 😀

Milad7

احتمالا 130 را از دگزو میگیره

Milad7

عجب 😐 کی دیس میده

Amir galaxy

یکی از رفیقام دیروز mi note 10 خرید پشمام ریخت عجب دوربینی داره لامصب😍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)