حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ آپدیت گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت را در حد پرچمدارها ارایه می کند

نوشته

4 سال قبل | 44 دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

شاید به نظر برسد که دو نسخه لایت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ مانند پرچمدارهای این برند آپدیت نگیرند اما خبر می رسد که سامسونگ آپدیت گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت را در حد پرچمدارها ارایه می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت

گلکسی اس ۱۰ لایت

گلکسی اس ۱۰ لایت

عرضه دو گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت غافل‌گیری بزرگی برای دنیای موبایل بود. البته که با وجود اخبار و شایعات متعدد از مدت‌ها قبل می‌دانستیم که چنین محصولاتی در دست تولید قرار دارند، اما مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه‌ها و قیمت آن‌ها ما را شگفت‌زده کرد.

گلکسی اس ۱۰ لایت با هیچ معیاری در دسته محصولات لایت قرار نمی‌گیرد. این دستگاه نمایشگر و باتری بزرگ‌تری نسبت به گلکسی اس ۱۰ پلاس دارد و دوربین آن شامل سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی است. گلکسی نوت ۱۰ لایت هم صرفا عقب‌گردهای ناچیزی نسبت به سری گلکسی نوت ۱۰ دارد.

در دنیای تلفن‌های هوشمند، ارزش یک دستگاه نه فقط به واسطه مشخصات سخت‌افزاری آن، بلکه با توجه به پشتیبانی نرم‌افزاری نیز سنجیده می‌شود. در شرایط کنونی حوزه موبایل، دریافت پیوسته آپدیت‌های نرم‌افزاری بسیار مطلوب است اما تولیدکنندگان دستگاه‌ها این آپدیت‌ها را فقط برای پرچمداران خود منتشر می‌کنند.

حالا سامسونگ اخیرا از برنامه‌های خود برای پشتیبانی از تلفن‌های جدید این شرکت رونمایی کرده است. گلکسی A71 قرار است هر سه ماه یک بار وصله‌های امنیتی را دریافت کند و در زمان مقتضی دو آپدیت بزرگ اندروید نیز دریافت خواهد کرد.

در آن سو، گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت درست مثل پرچمداران سامسونگ هر ماه وصله‌های امنیتی را دریافت کرده و دو آپدیت بزرگ اندروید نیز برای آن‌ها منتشر می‌شود. این یعنی دو گوشی مذکور تا زمان انتشار آپدیت اندروید ۱۲ تحت پشتیبانی سامسونگ قرار خواهند داشت و وصله‌های امنیتی را هم تا کمی بعد از آن دریافت می‌کنند.

انتشار منظم آپدیت‌ها اتفاق خوبی است که می‌تواند بازدهی هزینه‌های انجام‌شده توسط کاربران را افزایش دهد. حالا دو گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت با قیمت مناسبی که دارند می‌توانند گزینه بسیاری بهتری برای خریدارانی باشند که نمی‌خواهند به اندازه پرچمداران هزینه کنند.

نظر شما چیست؟ با وجود آپدیت گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت در کلاس پرچمدارها، به فکر خرید آن ها خواهید بود؟

اشتراک در
اطلاع از
44 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAT

چه عالی

Farcry

الان کجاش عالیه و چیش فرق کرده؟؟؟ خب با اندروید 10 عرضه شدن و تا اندروید 12 یعنی همون 2 تا بروز رسانی همیشگی رو مگیرن.الان چه گوشی پرچمدار سامسونگ و چه گوشی های میان رده همگی 2 سال پشتیبانی میشن.

Aпɢεʟ

با سلام به شما استاد فارکرای ✋🌹 لطفا با این فرد مریض که تعادل روحی نداره وارد یک بحث علمی نشید…🌹

CAT

آنجلا دختر بابا چند شخصیتی انقدر کیسه نکش زخم کردی برای نصف افراد سایت مالیدی چیزی عایدت نشد بس کن

CAT

بیا منو بخور یکاری نکن جور دیگه باهات برخورد کنم ادم باش چرا میپری به ادم خب فهمیدیم جور دیگه بیان میکردی با آرامش

نیما عرفانی

نه کلاً ایشون به جز اپل با هیچ برندی کنار نمیاد.

Farcry

توی این آپدیت آخر آی او اس (ios 13) که دقیقا برعکس شد و ios 13 مملو از تغییرات بود.من حالا بخشی از اون رو میگم از تغییرات گسترده سافاری (نسخه مخصوص برای آیپد و اضافه شدن دانلود منیجر به سافاری) بگیر تا دارک مود فراگیر و تغییر برنامه هایی مثل maps و apple mail و ……حتی توی ورژن های فرعی اون هم تغییراتی مثل اضافه شدن deep fusion یه آیفون 11 دیده میشد.درحالی که کل آپدیت شرکت های اندرویدی اضافه شدن دارک مود بود که اونم باز به وسعت دارک مود ios 13 نبود.اگر منظورتون تغییر شکل آیکون ها باشه که توی one ui 2 و EMUI 10 اصلا عوض نشد و فقط یه چند تا آیکون توی miui 11 عوض شد.اصلا درست نیست 2 سال آپدیت اندروید رو با تغییر چند تا آیکون برنامه توجیه کرد و اون طرف 5 سال آپدیت ios رو بی خاصیت دونست.یکی از دلایل افت قیمت کم آیفون ها همین پشتیبانی عالی اپل از اونهاست.

_V_

جانم‌؟

ا،ر داری از اون پست زومیت که در رابطه با قابلیت های ای او اس ۱۳ که در اندروید به آن ها نیاز داریم میگی که باید بگم اون پست مقایسه آی او اس با اندروید خام بود! من چون شیائومی و وان پلاس و … ندارم سعی میکنم روی اونا مانور ندم ولی همین سامسونگ یکی در میون آپدیت هاش کلا تحول رابط کاربری هست و همه چیز متحول میشه، اونایی هم که بینشون تحول اساسی نداره( مثل همین وان یو آی ۲ که جناب عالی چند وقتی هست بهش گیر دادی) چنتا قابلیت در کنار بهبود قابلیت ها و دیزاین رابط قبلی میارن!

اپل تو آی او اس ۱۳ چیز هایی رو اورده ک اکثرش رو سامسونگ روی رابط کاربریش داشته یا با نصب یه برنامه چند مگابایتی میشه اونو داشت!

تازه تو حتی پیج های خود فنای اپل هم میشه دید( چ برسه سایتا) که آی او اس ۱۳ کلی باگ داشت با خودش(خواهش میکنم درجواب این قسمت نشینی باگ های کل برند های اندرویدی رو لیست کنی یا باگ های میانرده های سامسونگم بیاری تو بحث که اپل میانرده نداره وگرنه شاهد امار بیشتری بودیم)

_V_

تغییر آیکون صرفا؟

من از اکسپرینس( ک اونم عالی بود) به وان یو آی که آپدیت کردم نه تنها آیکون ها، نه تنها هوم و نوتیفیکیشن، ن تنها کیبورد و اپ دراور،، بلکه کل محیط داخلی اپلیکیشن های خود سامسونگ که روی دستگاه هست به علاوه تمامی محیط های داخلی نرم افزاری همگی عوض شدن و دیزاین جدید با امکانات جدید داشتن
دسترسی به گزینه ها راحت تر شده و واقعا درست گفته که برای کار با یک دست بهینه شده
تازه من تبلتم و یک سری قابلیت های اسمارتفون ها برای من نیومده!

_V_

برای اکسیژن او اس، ام یو آی و می یو آی هرچند خودمم میتونم یکم دربارشون بگم ولی بهتره بذارم دوستانی که هرکدوم خودشون این رابط هارو دارن یا دربارشون اطلاعات زیادی دارن جواب بدن!

Farcry

ios 13 اگر هم باگی داشته یه هفته ای با یه آپدیت مشکلش رفع شده.ولی توی اندرویدی ها حتی شیائومی هم که باز خوب گوشی هاش رو پشتیبانی میکنه از این خبرا نیست.چیزی رو که خودم با چشمم دیدم miui 10 برای می 9 تی پر از باگ های مختلف مثل هنگ کردن گوشی توی vpn بود.همین 6 ماه طول کشید که با miui 11 توسط شیائومی برطرف بشه ولی خب باز مصرف باتری توی این نسخه بالا رفت.توی one ui 2 غیر از اضافه شدم اسلوفی که اونم از اپل گرفته برای اس 10 و نوت 10 اومده و دارک مود چه چیزی اضافه شده؟؟ حتی سامسونگ ژست های حرکتی به اون داغونی رو که 3 تا خط پایین بود رو تغییر نداد که اصلا به خوبی ژست های حرکتی MIUI و EMUI نیست و کاربر مجبوره از همون دکمه های ناوبری که 10 سال پیش توی موبایل ها بود استفاده کنه.

Dr.Nazer


کی گفته سامسونگ دکمه‌های ناوبری رو تغییر نداد؟
الان سه حالت یا بهتر بگم پنج حالت برای ناوبری وجود داره، یکی سه دکمه‌ی سنتی، یکی سه جسچر برای بَک، هوم و مالتی‌تسکینگ که در این حالت میشه نوار جسچرهارو مخفی کرد؛ و آخرین حالت مث آیفون تن به بعد یه نوار وجود داره که با سوایپ کردن به سمت بالا به هوم و با سوایپ کردن به سمت بالا و نگه داشتن به مالتی تسکینگ یا ریسنت اپس منتقل میشین و برای بک (بازگشت) هم میشه از لبه‌های گوشی به سمت داخل سوایپ کرد،، که در این حالت هم میشه نوارِ جسچر رو مخفی کرد…

Farcry

بله جناب ناظر الان که دیدم توی one ui 2 ژست های حرکتی شبیه گوشی های دیگه اندرویدی شده.

Farcry

والا من خودم یه زمانی طرفدار سامسونگ بودم ولی اصلا و ابدا منطقی نیست سامسونگ برای گوشی ۱۰۰۰ دلاری و جدیدا هم برای اس ۲۰ الترا ۱۵۰۰ دلاری ۲ تا آپدیت بده.یعنی آدم میسوزه وقتی بعد ۲ سال میبینه یه گوشی میانرده ارزون چینی یا حتی یه میان رده جدید تر خود سامسونگ بروزرسانی میشه ولی اون گوشی نمیشه.همین چیزها باعث میشه سامسونگ نتونه بدون توجه به قیمت یه پرچمدار پریمیوم بیرون بده.

نیما عرفانی

خب به جز بحث قیمت گذاری این فقط مشکل سامسونگ نیست و همه ی برندهای اندرویدی از این قاعده‌ مستثنا نیستن و دلیلش هم برمیگرده به سیاست های گوگل در آپدیت دهی (نهایتاً فقط پیکسل های گوگل ۴ ورژن از اندروید رو بگیرن البته وان پلاس هم اگه اشتباه نکنم ۳ نسل از آپدیت دهی جامع رو ارائه می‌کنه. جدیداً هم سامسونگ و هواوی به همراه شیائومی قرار شده ۳ سال آپدیت سیستم عامل رو برای پرچمدارهاشون تضمین کنن مثلاً چند وقت دیگه اندروید ۱۰ برای میت ۹ که با ورژن اندروید ۷ پیش فرض عرضه شده بود ارائه میشه). اینم اضافه کنم ؛ درسته که اپل در آپدیت دهی رو دست نداره اما نباید فراموش کرد که هر کدوم از آپدیت های سیستمی ( رابط کاربری) و ارتقاء ورژن سیستم عامل اندرویدی ها اینقدر تغییرات گسترده در قسمت های مختلفش هست و حجم آپدیت ها بالاست در حالیکه اپل شاید بعد از چندتا آپدیت سیستمی به برخی از ویژگی های دستگاه های اندرویدی برسه.

mehrdad_ma

خوب با توجه فشارهای گوگل دیگه گوشی های اندروید مثل s20 و‌ p40 و mi 10 و وان پلاس ۸ و…. با نسل قبلی اندروید ( یعنی ۹ ) معرفی نمیشن این یه تغییر کلی
پس دیگه ۳ نسخه اندروید دریافت میکنن میشه ۳ سال و الان هم شرکتها رو مجبور کرده زودتر بروزرسانی کنن
پچ امنیتی هم از طریق پلی استور دریافت میشه

انتظار دارن سامسونگ و… سالی یبار رابط کاربری

Milad7

خیلی هم خوب 🙂

[MR.8]

آفرین به سامسونگ

vahid

طفلک اس 10 پلاس😔😔

Amir galaxy

فوق العادس

Armin.Technology

بابا این اس ۱۰ لایت که بنظرم با این اوصاف به صرفه تره تا اس ۱۰.اخه باتری بزرگتر،پردازنده یکسان،نمایشگر بزرگتر.
(البته تو دوربین و رزولوشن صفحه،طراحی که این مورد بیشتر سلیقه ای،و…) اس ۱۰ بهتره، اما بنظرم اس ۱۰ لایت به صرفه تره.

Armin.Technology

همچنین اپدیت دهی یکسان.

Mahdi

پردازنده که واسه ما ایرانیا مال اس۱۰لایت بهتره چون اسنپ۸۵۵ و میاد ایران

نیما عرفانی

إس ۱۰ لایت مورد پسندم واقع شده

Mahdi

آره واقعا گوشی خوبیه تو ایران برتری داره نسبت به حتی نوت۱۰ پلاس چون اسنپ۸۵۵ بهتر از اگزینوس۹۸۲۵ هست و دوربینش هم به واسطه پردازنده خوب امتیازی در حد ۱۱۰ میگیره که خیلی خوبه

Aпɢεʟ

مهدی جان درست نمیدونید کدوم فروشگاه اینترنتی موجود داره؟؟

Mahdi

هفته پیش گشتم پیدا نکردم

Mahdi

چی بشه می۱۰ اگه باتریش هم ۴۸۰۰ باشه فقط می مونه دوربینش که اگه اونم ۱۲۰ به بالا بگیره میشه یه پرچمدار بی نقص از نطر من

Mahdi

قیمت می۱۰پرو هم اونجوری که دیدم میگن از۵۷۰ دلار شروع میشه واسه ۸/۱۲۸

نیما عرفانی

بله مهدی جان دقیقاً برای همین پوهن های مثبتشه که میگم اگه ۳ تا گوشی از بهترین های نیمه ی اول ۲۰۲۰ رو بخوام جزو اولویت های خریدم قرار بدم قطع به یقین یکیش می ۱۰ پرو هستش.
فقط امیدوارم گواهی ضد آبی هم داشته باشه ، اگر هم نداشته باشه قابل چشم پوشی هست چون با مشخصاتی که داره بسیار وسوسه کننده هستش.

mehrdad_ma

شایعاتی هست که گواهی داره یا حداقل ip53 هست

CAT

آنجلا دختر در پارکینگ باباش😂😁

CAT

ی

online_wireless

خسته نباشه خیلی زحمت میکشه با اون اپدیت هاش که فقط دو سال ساپورت میکنه

online_wireless

اینو بگم که لطفا این همه نگید که قراره سه سال تضمین کنن برا اپدیت اندروید دوسال بیشتر نمیدن مثل اون موقع که میگفتین اس ۹ قراره که سه سال براش اپدیت اندروید بیاد که هرگز نخواهد امد

_V_

بذارید ببینیم سال بعد اندروید ۱۱ براش عنایت میشه یا نه بعد تصمیم بگیرید

smartiz

ی جا به چشمم خورد ای 10 لایت از دبی بدون ریحیستر میآورد حدود 9500-9800 ، بعد جالبه بدونید است 10 پلاس با گارانتی 10500 حدودا 😑

smartiz

ای 10 لایت»»» اس 10 لایت

Aпɢεʟ

قیمتش ۶/۵ یا ۷ تومن بود ارزش خرید داشت ولی الان با این حساب بدرد نمیخوره…
🙁

mehrdad_ma

Farcry
جناب شما میای از تغیرات ios نسبت به اندروید میگی ؟ حالت کلیش اینه از اولین نسخه ios تا امروز همون بوده و هست فقط به لطف دراز شدن پنل بجای ۴ ردیف برنامه الان ۵ ردیف داره .
بقیه چیزاشم کپی و دزدی از محصولات اندرویدی بوده .
اما بحث اندروید گوگل ۲ سال یبار تغیرات کمی اعمال میکنه
اما رابط های کاربری شرکتها ۲ سال ییار کوبیدن از نو ساختن و یکی مثل جنابعالی میگه تکراریه اما از اولین نسخه ios تا نسخه ۱۳ امروزش که همونه حتی انیمیش هاشم همونه این تکراری نیست !!!
اینقدر تنوع در محصولات اندرویدی هست که تا فی خالدونش رو عوض کنی تغییر بدی و…… بعد فقط یه دارک مود ios و اضافه شدن اجباری جسجر که خودش کپی یه محصول لینوکسی دیگه هست شدن تغییرات ؟
البته بعدش شماها میگید ios روانه و….. فقط ۲ سال سریعتر بود که کوالکام گند زد

تنها مزیت اپل اینه که رم کمتری میخواد ولی اپل پول رم ۱۶ گیگ رو ازت میگیره

تو همین دنیای به شدت محدود و بدون تغییر ۱۳ ساله هنوز سیستم عامل باگ ها بزرگی داره که این یه بحث جدا میخواد .

سخت افزار یه بحث جدا میخواد .

قابلیت ها هم یه بحث جدا

_V_

به به استاد👏

Milad7

هنوز نسل دلقک ها منقرض نشده؟ 😐

smartiz

در حد پرچمدار ها که معنی نامیده همه گوشیها از همه برندها دوتا اندروید میگیرن اکثرا ، البته هوآوی یکم تو این مورد کم کاره ، مثلاً شیائومی آپدیت پوسته اختصاصی خودشو برای گوشیهای قدیمی تر هم داده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)