حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خداحافظی بلک بری با دنیای موبایل

نوشته

4 سال قبل | 37 دیدگاه | بلک‌بری

اینکه سرنوشت نوکیا و بلک بری را تا حدی شبیه به یکدیگر بدانیم بیراه نیست. هر دو سهم بزرگی از بازار پیش از اپل را داشتند را سیستم عامل اختصاصی خود را بهترین می دانستند. این توسط کاربران آن ها هم تایید می شد اما پس از اپل و آیفون مجهز به iOS دیگر آن ها باید می دانستند که جایی نقطه تسلیم است. هر دو تسلیم شدند، هر دو خریداری شدند و هر دو به اندروید روی آوردند (البته بلک بری پیش از خریده شدن اندرویدی شد). حالا اما به نظر می رسد تغییرات برای آن ها خوب نبوده و برخلاف نوکیا، شاهد خداحافظی بلک بری با دنیای موبایل هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خداحافظی بلک بری با دنیای موبایل

پایان عصر گوشی های بلک بری رسما اعلام شد. حساب کاربری توییتر بلک بری در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دیگر گوشی های بلک بری تحت لیسانس TCL تولید نخواهند شد و این شرکت از بازار موبایل خارج می‌شود.

گوشی های بلک بری زمانی دفتر کار قابل حمل هر تاجری بودند. آن‌ها با کیبورد فیزیکی QWERTY شناخته شده‌ی خود گزینه‌ی مناسبی برای تایپ ایمیل در هر لحظه و هر مکانی بودند؛ چیزی که تلفن‌های آن زمان در انجامش بد بودند. با این حال، با ظهور آیفون‌های اپل و گوشی‌های اندرویدی، بلکبری کمرنگ شد و رفته رفته فراموش شد.

تا آنکه شرکت چینی TCL Communication این برند را مجدداً احیا کرد. گوشی‌های جدیدی که توسط این برند تولید می‌شد، ترکیبی از گوشی‌های اندرویدی و ذات بلک بری بود: گوشی‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته‌ی امنیتی و نرم افزاری مناسب برای حرفه‌ای‌ها. ولی با توجه به اینکه دنیای تجارت وارد اکوسیستم اپل شده است، تلفن‌های هوشمند جدید این شرکت نتوانستند تأثیرگذار باشند.

بنابراین تعجبی ندارد که امروز، صفحه‌ی رسمی بلک بری موبایل در توییتر خبر از پایان عصر گوشی های بلک بری تی سی ال می‌دهد. در بیانیه‌ی منتشر شده، ما می‌توانیم ببینیم که لایسنس برند بلک بری تا 31 آگوست سال 2020 (10 شهریور 99) تحت مالکیت تی سی ال است و پس از آن، شرکت چینی دیگر حق فروش محصولاتش با برند بلک بری را نخواهد داشت. البته حدس این خبر چندان هم سخت نبود. همانطور که در نمایشگاه CES 2020 دیدیم، تی سی ال اخیرا گوشی‌هایش را تحت نام خود TCL تولید می‌کند. این شرکت به تازگی با حضور در نمایشگاه لاس وگاس از گوشی‌های سری TCL 10 خود پرده برداری کرده است.

با این حال اگر صاحب یکی از گوشی‌های بلک بری هستید، نیازی به نگرانی نیست. TCL همچنان تا 31 آگوست سال ۲۰۲۲ میلادی (یا در صورت توافق، بیشتر از آن) از گوشی شما پشتیبانی خواهد کرد و آن را گارانتی می‌کند.

بی‌تردید علاقه‌مندان برند بلک بری از شنیدن این خبر شوکه شده‌اند. شاید برخی از آن‌ها همچنان امیدوارند یک برند دیگر، این شرکت را خریداری کند و گوشی‌های هوشمند بلک بری را مجدداً روانه‌ی بازار کند. اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، احتمال چنین اتفاقی بسیار ناچیز است!

نظر شما چیست؟ برای بلک بری دلتنگ خواهید شد؟

اشتراک در
اطلاع از
37 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

نابودی یک برند اصیل دیگر احتمالا بزودی شاهد خروج رسمی اچ تی سی از بازار خواهیم بود

CAT

خداوکیلی اینا با دست خودشون چشم خودشون کور کردن مگرنه الان در صدر بودن

Chalton

خدایی این خبر رو چند روز پیش خوندم خیلی ناراحت شدم حالم گرفته شد،
بلک بری واقعا برند دوست داشتنی بود از این برند من 9800 و priv و z10 و passport و یه مدل دیوه که الان یادم نیست داشتم،واقعا برند دوست داشتنی بود.

amer

چالتون عزیز این بازار رقابتی دیگه به وسیله چینی ها که با سیاست تهاجمی عمل میکنن رقابت سخت تر کرده ولی فکر کنم بعدا خود بلک بری شروع به تولید موبایل کنه

amer

به احتمال زیاد خود شرکت بلک بری در کانادا شروع به تولید موبایل کنه

vahid

حیف،،این برند کانادایی لامصب اسمشم با کلاس بود،، یعنی من خودم به شخصه واسه کلاس گذاشتن صد بار به آیفون ترجیح میدادم بلکبریو،، حیف واقعا حیف

vahid

من تو این مدلایی که تو این چند سال اخیر بلکبری تولید میکرد واقعا عاشق طرح پاسپورتش بودم،،ی جنازشو یکی از دوستان چند سالیه داده ما مثلا بدیم واسش تعمیر خدایی حس باحالی داره تو دست میگیریش

mehrdad_ma

متاسفانه یکی پس از دیگری نابود و میرن
اون از htc این از بلک بری و….
سونی هم فروش درسته فروشش دوبرابر شده ولی هنوز هیچی نیست معلوم نیست امسال چکار بکنه و…
اولیشون هم موتورولا بود که به چینی ها فروخته شد .
لومیا که رفت

نوکیای امروز هم دست چینی هاس

Dr. DIM

دفتر اصلی HMD global که تو فنلانده تولیدش فقط دست فاکسکانه. مثل اپل

Amir galaxy

صد حیف🥺😟

The Destroyer

برندی که روزی خدای امنیت بود و به همین دلیل هم با اپل رقابت می‌کرد الان به جایی رسید که دیگه خداحافظی کرد از دنیای موبایل… بازار همینه… نجنبی زیر دست و پا له می‌شی…

Dr.Nazer

خداحافظ ای داغِ بر دل نشسته…

CAT

یبار بلک بریمو کردم تو دهن داداشم😂😂😂😂😂😂😂

Aпɢεʟ

خداروشکر 😊

CAT

سلام جناب چطوری چه عجب منفی ندادی عجیبه😂

_V_

داداش تو خودت نمودی مارو انقدر گفتی تشنج نکنید الان داری چ میکنی پس

CAT

متشنج دلبندم 😂😂😂

Aпɢεʟ

واقعا چرا فکر می‌کنی من منفی میدم گربه.🤔

CAT

چون مشکل داری

hamid reza

تسلییییت🥺😟

Mehditua

رو یه سیاست اشتباه اصرار میکنن نتیجه‌ش میشه همین! حتی اپل با اون همه غرورش به خواست بازار و مشتری سیاست تولید گوشی تو سایز 3.5 و 4 اینچ رو کنار گذاشت و اومد سمت فبلت‌ها هر کسی که با نیاز بازار پیش نره همینه عاقبتش

Mahdi

حیف شد

Milad7

پوووف حیف بود

نیما عرفانی

احسنت اما واقعیت اینه که همیشه شاهد بودیم؛
یه گوششون در بوده یه گوششون دروازه یعنی از قصد و غرض از پیش تعیین شده اینجور رفتار میکنن پس بهترین راهکار در زمان فعلی#دایورت هست آقا وحید چون همونطور که در جریان هستین کارسازترین حرکت ها در جهت تخریب حداکثری این افراد صورت گرفته😉 .

vahid

آقا نیما میدونی اینا سرخورده هایین که تو اجتماع باهاشون بد برخورد شده چه فیزیکی و چه روحی،، و احتمالا در بچگی مورد آزار و اذیت ج. ن. س. ی قرار گرفتن
ادم دلش میخواد به اینا چیزی نگه ولی واقعا زور میاد اگه جواب اینارو نداد،،
جدیدا خیلیم نوشابه واسه هم باز میکنن
احتمالا تو خفا نشستن به صحبت و فهمیدن همدردن،،
متاسفانه فضای مجازی برای این دو نفر شده محل انتقام از اون آقایون سیبیل کلفت دوران کودکی این دوتا،،
فکر کنم اینا مخاطباشون تو فضای مجازی رو همون آقا سیبیل کلفته میبینن که اینجوری باهمه برخورد میکنن،،
به قول شما اینا ضعیفن و باید یکم مراعاتشونو کرد،، 😉😉

نیما عرفانی

تبارک اللّه أحسن الخالقین 👌

Amir galaxy

ترول ها به وجود نمی آیند و از بین نمی‌روند بلکه از اکانتی به اکانت دیگر منتقل میشوند

Dr.Nazer

galaxy
#ناموس_اسکی

Amir galaxy

😂

Aпɢεʟ

ای دمت گرم🤣🤭

Aпɢεʟ

خالتور که منظورت چالتون بود …ولی شاطر با کی بودی 🙁

_V_

عامر

afsoon

تلاش کن برای رقابت وگرنه بازنده ای .

_V_

#هافففففف

Amir galaxy

#سخن_بزرگان

afsoon

اصیل بودن مهم نیست .باید اون چیزی رو بسازی که کاربر رو جذب کنه

cozmos

احتمالا خود بلک بری قراره گوشی بسازه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)