حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرگ محصولات بلک بری مجهز به سیستم عامل این شرکت از ۱۴ دی ۱۴۰۰

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، بلک‌بری

روزگاری بود که تعریف گوشی هوشمند این چیزی نبود که اپل در سال ۲۰۰۷ و با آیفون ارایه کرد. گوشی هایی با کیبرد بزرگتر، نمایشگر کشیده و سیستم عامل کمی پیشرفته تر از پلتفرم های ساده جاوا-طور می توانستند هوشمند باشند. سیستم عامل های بلک بری، ویندوز موبایل یا سیمبین معنای هوشمندی بودند. گوشی های BlackBerry شخصیت خاصی داشتند و همین قوت شخصیت سبب شد که لاشه بی‌جان آن را چندین بار خریدند و فروختند. عصر جمعه است و خبر از مرگ محصولات بلک بری مجهز به سیستم عامل این شرکت از ۱۴ دی ۱۴۰۰ داریم.

مرگ محصولات بلک بری

دوستان عزیز، ما امروز در اینجا جمع شده ایم تا در سوگ مرگ آن پادشاه محبوب دنیای تلفن همراه یعنی بلک بری، عزاداری کنیم. و بله، من می دانم که این اولین بار نیست ما مرگ این شرکت یا دستگاه های آن را اعلام می کنیم و به دلایلی که در زیر توضیح خواهم داد، احتمالا آخرین بار نخواهد بود، اما این پایان قطعی برای سخت افزار قدیمی بلک بری است.

این شرکت می‌گوید از تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۰ هر تلفن یا تبلتی که از نرم‌افزار خود بلک‌بری استفاده می‌کند، «دیگر به‌طور قابل اعتمادی کار نمی‌کند». این سیستم عامل ها شامل موارد زیر می شوند:

  1. ۱- بلک‌بری 7.1 یا قبل‌تر
  2. ۲- بلک‌بری 10
  3. ۳- سیستم‌عامل تبلت آن بلک‌بری PlayBook

چه از طریق Wi-Fi یا تلفن همراه، هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که بتوانید تماس های تلفنی برقرار کنید، پیام های متنی ارسال کنید، از داده ها استفاده کنید، اتصال SMS برقرار کنید یا حتی با شماره اضطراری تماس بگیرید. این برای ما یک مرگ کامل به نظر می رسد.

مرگ گوشی های مجهز به سیستم عامل بلک بری

مرگ گوشی های مجهز به سیستم عامل بلک بری

محصولات اندرویدی بلک بری از این موضوع تاثیر نمی پذیرند و به روال عادی خود ادامه می دهند

اگر به هر دلیل غیرقابل توضیحی، شما یا کسی که دوستش دارید هنوز از سیستم عامل اختصاصی بلک بری استفاده می کنید، باید بدانید که دستگاه شما دیگر قابل استفاده نخواهد بود اگرچه دستگاه های بلک بری دارای اندروید به کار عادی خود ادامه خواهند داد.

همانطور که در بالا اشاره شد، ممکن است این آخرین مرگ بلک بری نباشد که ما اعلام می کنیم. این شرکت از دوران حاکمیتش در اواخر دهه 2000 یعنی زمانی که صفحه کلیدهای QWERTY و شهرت امنیت آن زبان زد بود حدود 50 درصد از سهم بازار ایالات متحده را داشت و سپس نزولی آهسته و عذاب آور را تجربه کرد. اما چنین برند مشهوری باید تا آخرین پتانسلیش هم استفاده شود. در حال حاضر شرکت مادر آن یعنی BlackBerry Limited، به فروش نرم افزارهای امنیت سایبری متمرکز شده است.

بلک بری در سال ۲۰۱۳ سعی کرد خود را با سیستم عامل جدیدی به نام بلک بری 10 دوباره به بازار برگرداند که ناموفق بود و در سال 2015 به ساخت دستگاه های اندرویدی روی آورد که آن هم شکست خورد.

سپس، در سال 2016 ارایه مجوز نام تجاری خود به تولید کنندگان شخص ثالث مانند TCL را آغاز کرد. نام بلک بری همچنان به همین شکل باقی مانده است و در سال 2020، یک شرکت تگزاسی به نام OnwardMobility گفت که یک دستگاه بلک بری مجهز به اندروید 5G با صفحه کلید کامل QWERTY برای عرضه در سال 2021 خواهد ساخت.

گوشی 5G بلک بری به‌لطف OnwardMobility بزودی معرفی خواهد شد

خب، چند ساعت بیشتر تا پایان سال ۲۰۲۱ فاصله نداریم و OnwardMobility از ژانویه 2021 هیچ خبر یا به‌روزرسانی را در وب‌سایت خود به اشتراک نگذاشته است.

شما خاطره ای از گوشی های بلک بری یا سیستم عامل آن دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aryak1

پادشاه مرد🖤

david2arc

سیستم‌عامل تبلت آن بلک‌بری PlayBook هم هست … تبلت قدیمیم
آخی یادش بخیر هنوز هم نو مونده از بس بی مصرف بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)