حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ امنیتی توییتر شماره تلفن کاربران را لو داد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

خبر نقص امنیتی در توئیتر به‌ویژه نسخه هماهنگ با سیستم‌عامل اندروید این شبکه در حالی منتشر می‌شود که شبکه اجتماعی توئیتر دارای آسیب‌پذیری شدید درزمینهٔ دسترسی به اطلاعات پروفایل کاربران است. امروز می شنویم که باگ امنیتی توییتر شماره تلفن کاربران را لو داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

باگ امنیتی توییتر

باگ امنیتی توییتر

باگ امنیتی توییتر

توئیتر در راستای افزایش ویژگی‌های امنیتی خود به‌تازگی تعدادی از حساب‌های کاربری که با اطلاعات جعلی اقدام به فعالیت در این نرم‌افزار می‌کردند را مسدودسازی کرده است. به نظر می‌رسد برخی از حساب‌های مسدود شده مربوط به تعدادی از بازیگران و هنرمندان تحت حمایت دولت آمریکا هستند.

کارشناسان فضای مجازی معتقدند برخی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر با سوءاستفاده از حفره‌های امنیتی این نرم‌افزار به اطلاعات موجود در پروفایل اعضا، دسترسی پیدا کرده و شماره تلفن آن‌ها را برداشته و بانام و هویت جعلی برای ورود به حساب‌های کاربری مختلف از این اطلاعات حساس استفاده می‌کنند.

خبر نقص امنیتی در توئیتر به‌ویژه نسخه هماهنگ با سیستم‌عامل اندروید این شبکه در حالی منتشر می‌شود که مجموعه‌ای از تحقیقات و گزارش‌های کارشناسان امنیتی شرکت‌های بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان داد: شبکه اجتماعی توئیتر دارای آسیب‌پذیری شدید درزمینهٔ دسترسی به اطلاعات پروفایل کاربران است. در آن زمان مشخص شد ۱۷ میلیون شماره اعضای این شبکه اجتماعی در فضای مجازی منتشرشده است.

یکی از ویژگی‌های جنجال‌انگیز توئیتر امکان جستجوی کاربران از طریق شماره تلفن همراه است. کاربران این شبکه اجتماعی بارها نسبت به چنین امکانی اعتراض کرده‌اند و خواستار فراهم شدن شرایط جستجو تنها از طریق نام کاربری شدند. حتی در مواردی شماره تلفن‌های ثبت‌شده در توئیتر به‌اشتباه با نام‌های کاربری جعلی و به‌غیراز صاحب اصلی شماره تلفن هماهنگ می‌شوند.

حالا توئیتر مبارزه‌ای جدی با این نقص امنیتی را شروع کرده است و به کاربران خود اطمینان داده که در مدت‌زمانی کوتاه شاهد تغییراتی مؤثر در نحوه دسترسی هر کاربر به اطلاعات پروفایل خواهند بود. مدیران توئیتر معتقدند بخش زیادی از این حساب‌های کاربری جعلی از کشورهای مالزی و بخش اشغالی فلسطین پشتیبانی می‌شود.

تأثیرگذاری شبکه اجتماعی توئیتر روی افکار عمومی و وضعیت روانی جامعه سبب شده است در برخی از کشورهای دنیا سیاست‌مداران با ابزارهای قدرت موجود در این نرم‌افزار برای اجرای سیاست‌های موردنظر خود در سطح وسیع جامعه تلاش کنند. از همین رو احتمال دارد تعداد زیادی از حساب‌های جعلی که به‌تازگی کشف شدند موردحمایت دولت‌های استکباری باشند.

شما از کاربران توییتر هستید؟ چقدر نگران حریم خصوصی خود هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAT

دست به شماره هام بزنی جیغ میکشم کریم بیاد

Milad7

استفاده نمیکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)