حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه شبکه 5G انگلیس به هواوی سپرده شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه 5G

براساس تصمیم امروز سه شنبه ۸ بهمن ۹۹ شورای امنیت ملی انگلیس هوآوی به صورت محدود در پروژه راه اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس مشارکت خواهد داد. توسعه شبکه 5G انگلیس به هواوی سپرده شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

توسعه شبکه 5G انگلیس

در این پروژه، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده و تنها مجاز خواهد بود تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای منع شده است. نیکی مورگان وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس در این باره گفت که دولت با محدود کردن فعالیت «شرکت‌های پرخطر» زمینه امنیت و تقویت شبکه مخابرات را به‌گونه‌ای که داده‌ها محافظت شود فراهم کرده است. وی افزود اینک می توان رو به جلو حرکت کرد و از فرصت فوق‌العاده فناوری قرن ۲۱ بهره برد.

کاخ سفید در روزهای گذشته فشار زیادی را علیه دولت انگلیس اعمال کرده و با طرح این ادعا که شرکت هوآوی با سرویس جاسوسی چین هم دست است، خواستار عدم همکاری لندن در این زمینه شده است. وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که که چراغ سبز انگلیس اقتدار و حق حاکمیت این کشور را به خطر می‌اندازد. «مایک پمپئو» با انتشار پیامی در توییتر نوشت: انگلیس با تصمیم گیری خطیری در آستانه راه اندازی پروژه(۵جی) روبروست.

وی ضمن بازنشر توییت رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی در همین رابطه تصریح کرد؛ تنها ملت‌هایی که از داده‌های خود محافظت می کنند دارای اقتدار و حق حاکمیت هستند. پیش از این “تام توجندهات” رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی انگلیس در توییتر نوشته بود:

اقتدار به این معناست که حفاظت از داده‌ها به اندازه سرزمین ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی افزود: ما بایستی تصمیم بگیریم که با چه کسی می خواهیم فناوری خود را تقسیم کنیم و روی چه موضوعی سرمایه گذاری کنیم. رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی انگلیس سپس هشدار داد که هزینه تصمیم گیری اشتباه در این زمینه بعدا ظاهر خواهد شد.

تحریم هواوی توسط آلمان

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا هم روز شنبه در سخنانی که به تعبیر رسانه‌های انگلیسی سیاست چماق و هویج تفسیر شده، پیشنهاد کرد که اگر طرف انگلیسی از همکاری با هوآوی صرف نظر کند قراردادهای تجاری قابل توجهی در انتظار دو کشور خواهد بود.

همچنین دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا جمعه گذشته در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر انگلیس هشدار داد که در صورت موافقت دولت لندن با طرح همکاری هوآوی، راه دو کشور در حوزه امنیت ملی از هم جدا می‌ شود.

به گزارش ساندی تایمز، دونالد ترامپ به بوریس جانسون پیشنهاد کرده که دو کشور با همکاری یکدیگر خلاء هوآوی را پر کنند اما طرف انگلیسی معتقد است که چنین کاری پر هزینه و زمان‌ بر خواهد بود. نخست وزیر انگلیس دیروز دیدگاه خود را درباره سهم هواوی در پروژه اینترنت نسل پنجم این گونه توضیح داد؛ راه حل برای ما این است که سیستمی راه اندازی شود که از یک سو مردم را از مزایای نسل پنجم اینترنت بهره‌مند ساخته و از سوی دیگر به شبکه حیاتی زیرساخت‌های ملی و اجتماعی کشور آسیبی نزده و همکاری انگلیس با سایر قدرت‌های اطلاعاتی جهان را تخریب نکند.

وی افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که ما در انگلیس از پیشرفت فنآوری بهره نبرده و اجازه ندهیم که مردم و شرکت‌ها از دسترسی به این فنآوری فوق‌العاده محروم شوند. او در عین حال به گونه‌ای مبهم عنوان کرد که ملاحظات امنیتی سایر شرکای انگلیس را دراین رابطه مد نظر قرار خواهد داد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی از این پیروزی بزرگ می تواند برای فتوحات دیگر خود نیز اعتبار بخرد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

هواوی در زمینه تجهیزات مخابراتی پیشتازه…

android 10

دوست عزیز خودت وضعیت رو میبینی دیگه

Aпɢεʟ

هواوی واقعا توی تاسیسات مخابراتی حرف اول رو میزنه🌹

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)