حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف آیکون IGTV از صفحه اصلی اینستاگرام

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

تلویزیون اینستاگرام یا IGTV فضای مناسبی است برای کسانی که دسترسی به یوتیوب ندارند و شاید نه لزوما چیزی بیشتر. امشب شاهد حذف آیکون IGTV از صفحه اصلی اینستاگرام هستیم. به نظر می رسد که این حرکت دو معنی داشته باشد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

حذف آیکون IGTV از صفحه اصلی اینستاگرام

حذف آیکون IGTV از صفحه اصلی اینستاگرام

حذف آیکون IGTV از صفحه اصلی اینستاگرام

اینستاگرام تلاش داشت تا با ۱ میلیارد کاربر آن زمانش، یک بستر مناسب برای رقابت با یوتیوب ایجاد کند. آن ها تلاش کردند که نسبت تصویر ویدیو را از ۱۶:۹ به ۹:۱۶ یا از افقی به عمودی تغییر دهند اما این اتفاق حقیقتا رخ‌دادنی نبود و پس از مدتی آن ها امکان آپلود ویدیو عریض را هم فراهم کردند.

برای دسترسی به IGTV می تواند یا نرم افزار آن را داشته باشید یا از آیکون کنار آیکون دایرکت به آن برسید. حالا این آیکون حذف شده است! آیکونی که به قول دوستی، شما شاید اصلا از آن استفاده نکرده باشید.

اما معنی این حذف چیست؟ اولین معنی در تصویر اصلی مطلب مشخص است: کوچ از اینستاگرام به نرم افزار IGTV اگر شما خواهان ویدیوهای IGTV هستید. معنی دوم اما این است که واقعا این بخش از اینستاگرام خیلی مورد استقبال قرار نگرفته و شاید آن ها کمی از آن نامیدند.

به تازگی سخنگوی فیس‌بوک در خصوص این موضوع اعلام کرده است که اکثرا کاربران ترجیح می‌دهند ویدیو‌های IGTV را در فید اصلی اینستاگرام، تب اکسپلور، پروفایل شخص مورد نظر و یا حتی داخل خود برنامه اختصاصی IGTV مشاهده کنند کمتر کسی به شکل مستقیم وارد بخش IGTV می‌شوند؛ البته این اولین باری نیست که تیم فیس‌بوک نگرانی‌های خود را در خصوص این بخش از اینستاگرام مطرح می‌کند.

در روزهای ابتدایی عرضه سرویس IGTV فقط امکان آپلود ویدئوهای عمودی وجود داشت و کاربران تنها از طریق برنامه اختصاصی این سرویس می‌توانستند ویدئو خود را آپلود کنند که عملکرد چندان مناسبی نداشت؛ البته با عرضه بروزرسانی‌های جدید امکان آپلود ویدئوها به صورت افقی فراهم شده است، همچنین کاربران می‌توانند ویدئو‌های طولانی خود را از طریق برنامه اصلی یا وب‌سایت رسمی اینستاگرام بر روی IGTV خود آپلود کنند.

سخنگوی فیس‌بوک در بیانیه خود دلیل عدم استقبال کاربران از بخش اختصاصی IGTV در اینستاگرام را اعلام نکرد، اما بدون شک دلیل اصلی آن عملکرد بهتر برنامه اصلی است و از طرفی کاربران اینستاگرام بیشتر وقت خود را در تب اکسپلور می‌گذرانند. از طرفی باید به هدف اصلی شبکه اینستاگرام نگاه کنیم؛ اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است و تمایل کاربران به تماشا تصاویر یا ویدئوهای کوتاه است.

در واقع اینستاگرام بخش IGTV را برای رقابت با پلتفرم Youtube ایجاد کرده است، اما باید واقع بین بود و قبول کرد که سرویس IGTV هیچ‌وقت توانایی رقابت با یوتیوب را نخواهد داشت. یکی از دلایل این موضوع عدم درآمدزایی اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها از بخش IGTV است، در حال که می‌توانند به راحتی با استفاده از یوتیوب به درآمد چشم‌گیری دست پیدا کنند.

نظر شما چیست؟ شما چقدر از IGTV اینستاگرام استفاده می کنید؟ حذف آیکون IGTV از صفحه اصلی اینستاگرام اصلا برای شما موضوع قابل ذکری است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
japan

عه چرا پاک میکنن خیلی عالی بود واقعا حیفه

Milad7

تفاوت خاصی نداره که باشه یا نه

Amir galaxy

من که حوصله ندارم از این قسمت فیلم ببینم…
یعنی در اصل حجم ندارم که بخوام اینقدر فیلم ببینم😅⁦✌️⁩

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)