حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فعالیت اپلیکیشن IGTV رسماً متوقف شد؛ استراتژی اینستاگرام تغییر می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، اخبار، شبکه‌های اجتماعی

سال ۲۰۱۸ بود که اینستاگرام تصمیم گرفت به رقابت با یوتیوب بپردازد. به همین خاطر اپلیکشین جدیدی را با اسم IGTV رونمایی کرد. اما اکنون پس از گذشت بیش از دو سال، گویی سلیقه کاربران تغییر یافته و دیگر به دنبال ویدئو های طولانی نیستند. بیشتر مردم ویدئو های کوتاه را ترجیح می‌دهند. بنابراین، اینستاگرام نیز تصمیم گرفته تا به فعالیت اپلیکیشن IGTV به طور رسمی پایان دهد.

اینستاگرام با توقف فعالیت IGTV به جنگ با تیک تاک می‌رود

اپلیکیشن تیک تاک در چند سال اخیر موفقیت فوق العاده ای را کسب کرد. بنابراین اینستاگرام تصمیم گرفته تا تغییراتی را برای تقویت فعالیت خود ایجاد کند. از جمله این تغییرات، توقف فعالیت اپلیکیشن IGTV است. خبر متوقف شدن این برنامه به تازگی منتشر شده، اما گویا فیسبوک از چند ماه پیش این تصمیم را گرفته بوده. زیرا آخرین به روز رسانی IGTV مربوط به آگوست ۲۰۲۱ است. البته هنوز هم امکان دانلود این اپلیکیشن از پلی استور وجود دارد.

همان‌طور که GSMArena نیز اشاره می‌کند، در حقیقت اپلیکیشن IGTV در ابتدا برای رقابت با یوتیوب راه اندازی شد. اینستاگرام سعی داشت تا به این وسیله، گوگل را به چالش بکشد. اما هم اکنون با توجه به موفقیت های بزرگ تیک تاک، گویا اینستاگرام تصمیم گرفته تا تمرکز خود را بر روی بخش ویدئو های کوتاه بگذارد. در همین راستا، این شرکت در سال گذشته از بخش ویدئو های «Reels» رونمایی کرد.

در حال حاضر گفته می‌شود که اینستاگرام بر روی ویدئو های کوتاه و قابلیت Reels خود متمرکز خواهد شد. همچنین اینستاگرام برای ترغیب کاربران به تولید و ساخت محتوا، امکان کسب درآمد از Reels را در پایان سال جاری میلادی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

مدت ویدیو های Reels اینستاگرام احتمالاً افزایش می‌یابد

 

نظر شما چیست؟ آیا IGTV کاملاً یک پروژه شکست خورده است یا تصمیم اینستاگرام مبنی بر توقف فعالیت این اپلیکیشن اشتباه بوده؟ آیا اینستاگرام می‌تواند با ویدئو های کوتاه Reels، مانع از موفقیت بیشتر تیک تاک شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی