حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع جدید اپل پنسل با دوربین و میکروفون

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

به نظر می رسد پس از معتقد شدن اپل به مفید بودن قلم برای تبلت ها، حالا شاهد حق اختراع جدید اپل پنسل با دوربین و میکروفون هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حق اختراع جدید اپل پنسل

حق اختراع جدید اپل پنسل

حق اختراع جدید اپل پنسل

اخیرا حق اختراع جدیدی توسط اپل در سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است که در آن شاهد قابلیت‌های ویژه نسل آینده قلم هوشمند اپل Pencil هستیم. در این پتنت اپل از یک سنسور لمسی با قابلیت شناسایی ژست‌های حرکتی استفاده کرده است.

شرکت اپل این پتنت را با نام “ورودی مبتنی بر لمس” به ثبت رسانده است و قصد دارد تا نشان دهد که چگونه می توان یک سنسور لمسی با سطح تماس پایین را بر روی قلم قرار داد و ورودی لمسی در محل طبیعی قرار گرفتن دست کاربر وارد شود. در این ثبت اختراع اپل قابلیت تشخیص ضربه لمسی تکی، دوتایی، سه تایی و یا قابلیت شناسایی ژست حرکتی کاربر را به نمایش می‌گذارد.

بطور مثال، در زمانی که انگشت کاربر بر روی قلم قرار بگیرد، قلم هوشمند اپل می‌تواند قرار گرفتن دست کاربر را با استفاده از خازن‌ها و سنسور لمسی تشخیص دهد. زمانی که کاربر یک انگشت خود را از روی قلم هوشمند اپل بردارد، قلم می تواند تغییر ظرفیتی را که در حسگر لمسی ایجاد شده است تشخیص دهد؛ در واقع توالی ورودی ها در یک بازه زمانی می‌تواند توسط قلم به عنوان ژست ضربه ای کاربر تعبیر شود.

به طور ساده، حالت‌های متفاوت انگشت و ژست‌های حرکتی کاربر می‌تواند به عنوان یک فرمان ویژه برای قلم هوشمند تعریف شود. به احتمال بسیار زیاد اپل برای جلوگیری از خطا‌های حرکتی، در این قلم از یک سنسور خازنی ویژه به منظور شناسایی حرکات اشتباه استفاده خواهد کرد.

اپل برای اطمینان از کامل بودن ثبت اختراع خود، انواع فناوری‌ها و قطعات مختلف را برای آن ثبت کرده است. اپل در این پتنت میکروفون، یک یا چند پردازنده، حافظه رم، منبع تغذیه، چند سنسور مختلف، رابط‌های ارتباطی گوناگون، چند دستگاه ورودی، چند اتصال دهنده، بلندگو، دکمه روشن و خاموش، دوربین، یک سنسور بیومتریک و هر چیزی که در تکامل قلم هوشمندش نیاز بوده است را به ثبت رسانده تا نامش به عنوان اولین شرکت استفاده کننده از این فناوری‌ها در قلم‌های هوشمند ثبت شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل چه ایده در سر داشته باشد؟ مثلا مکالمه های تصویر با قلم یا …؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

واقعا کاربردیه

_V_

برای اس پن هم ثبت شده بود!…

Chalton

از این حق اختراع ها سامسونگ خیلی برای اس پن ثبت کرده.

Aпɢεʟ

جالبه آیفون جونم😍

Milad7

زشته

Amir galaxy

Wtf

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)