حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو رینو ۳ 5G و اوپو رینو ۳ پرو 5G رسما معرفی شدند

نوشته

4 سال قبل | 42 دیدگاه | اوپو

اوپو با معرفی گوشی‌های خانواده رینو ۳ در بازار خانگی به استقبال سال جدید می‌رود. در حال حاضر، دو گوشی رینو ۳ و رینو ۳ پرو از این خانواده رونمایی شدند که هر دو دارای اتصال 5G می‌باشند. اوپو رینو ۳ 5G و اوپو رینو ۳ پرو 5G رسما معرفی شدند و در ادامه با هم درباره آن ها صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اوپو رینو ۳ 5G

اوپو رینو ۳ 5G

اوپو رینو ۳ 5G

نسخه قدرتمندتر، یعنی پرو دارای چیپست اسنپدراگون 765G است، در حالیکه نسخه استاندارد اولین گوشی‌ای می‎باشد که از چیپست جدید مدیاتک Dimensity 1000L بهره خواهد برد.

اوپو رینو ۳ پرو

رینو ۳ پرو دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز می‌باشد. این نمایشگر دارای نرخ تشخیص تاچ ۱۸۰ هرتز است و این میزان تأخیر کمتر و تجربه گیمینگ بهتری برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. نمایشگر این دستگاه فضای 100 درصدی DCI-P3 را پوشش داده و از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. حفره‌ای که در بالای سمت چپ نمایشگر گوشی تعبیه شده جایگاه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن می‌باشد.

رینو ۳ پرو دارای دوربین چهارگانه در قاب پشتی خود است. این سنسورهای به ترتیب 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی سیاه و سفید و 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو می‌باشد. این دوربین دارای زوم 5x هایبرید و 2x اپتیکال می‌باشد. این گوشی دارای یک باتری 4025 میلی آمپرساعتی است که با شارژر 30 وات VOOC 4.0 عرضه می‌شود.

این شارژر می‌تواند در مدت 20 دقیقه گوشی را از 0 تا 50 درصد شارژ کند. برای شارژ 70 درصد به ۱ ساعت زمان نیاز دارد. اوپو اطمینان دارد که عملکرد باتری رینو ۳ پرو می‌تواند شبکه 5G را شکست دهد. آنها از همین رو شعار تبلیغاتی خود را “5G experience, 4G battery life” اعلام کرده‌اند. از دیگر نکات برجسته این گوشی می‌توان به بلندگوهای استریو و نسخه جدید سیستم عامل، یعنی اندروید 10 اشاره کرد که با رابط کاربری  ColorOS 7 شخصی‌سازی شده است.

اوپو رینو ۳ پرو در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی تیره و نارنجی‌آبی با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به بازار خواهد آمد. قیمت این دستگاه 570 دلار (515 یورو) خواهد بود. نسخه 12/256 گیگابایت از این گوشی هم 640 دلار (580 یورو) قیمت خواهد داشت. یک نسخه دیگر از این گوشی با نام Oppo Reno3 Pro Pantone 2020 در رنگ آبی کلاسیک که رنگ سال 2020 نیز هست با بسته‌بندی خاصی از ترکیب رنگ آبی و سفید به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه هم با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه به قیمت 600 دلار به‌فروش می‌رسد.

اوپو رینو ۳

نسخه استاندارد این گوشی هم دارای نمایشگر 6.5 اینچی OLED است، اما دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن در ناچ بالای نمایشگر جای گرفته است. در قاب پشتی اما تغییرات قابل توجه‌تر است. رینو ۳ دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است که با یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور سیاه و سفید و پرتره است.

چیپست استفاده شده در این دستگاه Dimensity 1000L مدیاتک است که دارای چهار هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 با پردازنده گرافیکی Mali-G77 می‌باشد. مدیاتک این تراشه موبایلی را سریع‌ترین sub-6GHz 5G معرفی کرده است، چراکه سرعت آن می‌تواند تا 4.7 گیگابیت بر ثانیه برسد و از تمام طیف شبکه از 2G تا 5G پشتیبانی می‌کند. اوپو وعده داده است که گوشی رینو ۳ تا 20 درصد سریع‌تر از پلتفرم‌هایی با هسته‌های Cortex-A76 است و حتی به‌لطف APU 3.0 که با چیپست همراه شده، هوشمندتر نیز خواهد بود.

رینو ۳ هم با باتری 4025 میلی آمپرساعتی و شارژر سریع VOOC 4.0، حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر و البته رابط کاربریColorOS 7 عرضه خواهد شد. این گوشی هم در 4 رنگ و با قیمت پایه 485 دلار برای نسخه 8/128 گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. نسخه 12/128 گیگابایت این گوشی هم 530 دلار قیمت خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ منتظر اوپو رینو ۳ یا رینو ۳ پرو هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

واقعا این ویوو حرف نداره
مشخصات عالی داره
جالبه نسخه پرو پردازنده 765Gداره و نسخه معمولی پردازنده مدیاتک 1000داره
مبارک خریداراش باشه شک نکنید با این سخت افزار قوی تا 4سال جوابگو هست

UnderTaker

البته این مدیاتک 1000 اون پردازنده‌ی پرچمدارش نیست. این مدیاتک 1000L هست که پردازنده میانرده‌ی مدیاتک محسوب میشه و با اون 1000 که پرچمدارش هست، فرق داره.

amer

یا خدا این ویو570دلار با پردازنده 765زده
عجب پس سونی با پردازنده 765بزنه چقدر میشه برم زنگ بزنم یک ضامن وام چند 10میلیونی بگیرم

The Destroyer

جالبه که نسخه معمولی تو بعضی موارد بهتر از نسخه پرو هست اما در کل جفتشون بسیار جذابن…

amer

بله دقیقا ولی نسخه دراگون یک چیز دیگه است
شما فرض کن سنسور دوربین سونی بخوای با سنسور ساخت فلان شرکت مقایسه کنی نمیشه که،
هر وقت پردازنده مدیاتک تونست پردازنده پردازش تصویر مستقل در پردازنده اش قرار بده دقیقا مثل پردازنده اسنپدراگون اتشین، انوقت میتونیم بگیم عجب
ولی فعلا خیر

Faridam Farid

اینطور که معلومه سال جدید پرچمدار جی ال ایکس هم نمیتونیم بخریم دلار از یه طرف قیمت بالا گوشی ها هم طرف دیگه

Faridam Farid

خرید معمولیه عاقلانه تره حداقلش قدرت یه پرچمدار رو داره

Dr.Nazer

فوق‌العاده‌اس، چه میکنه این BBK!

Mahdi

اینجاست که خیلی ها بنچمارک رو ملاک قرار نمیدن پایداری پردازنده رو ملاک قرار میدن وگرنه دیمنسیتی ۱.۵ برابر قویتر از اسنپ۷۶۵ هست ولی خب اسنپ پایداری و بهینگی خوبی داره

✔ TVKade

ولی بیشتر بنظر میرسه اون کسی که این پردازنده هارو انتخاب کرده خیلی گاگول بوده چون نسخه استاندارد پردازنده خیلی بهتری داره.
گیکبنچ اوپو رنو 3 با پردازنده مدیاتک:
https://browser.geekbench.com/v4/cpu/search?utf8=&q=+OPPO+PDCM00
https://browser.geekbench.com/v5/cpu/search?utf8=&q=+OPPO+PDCM00
گیکبنچ اوپو رنو 3 پرو با پردازنده اسنپدراگون:
https://browser.geekbench.com/v4/cpu/search?utf8=&q=OPPO+PCRM00
https://browser.geekbench.com/v5/cpu/search?utf8=&q=OPPO+PCRM00
مقایسه:
https://browser.geekbench.com/v4/cpu/compare/15074643?baseline=15073984
https://browser.geekbench.com/v5/cpu/compare/844447?baseline=877399

پردازنده مدیاتک 30 درصد در مولتی کور / 15 درصد در سینگل کور / 25 درصد در آنتوتو امتیاز بیشتری نسبت به پردازنده اسنپدراگون داره و حداقل یک نسل جلوتره.
اوپو باید در نسخه پرو از پردازنده پرچمدار مدیاتک D1000 یا حتی از همون پردازنده نسخه پایه استفاده میکرد نه این پردازنده میان رده کوالکام.

ßÅÐ ßøy

به عقل اوپو هم باید شک کرد بخدا 😂😂🌹
مرسی از توضیحات فراوان استاد تیویکده🌹🌹

ßÅÐ ßøy

کشتین مارو با پایداری اسنپ بخدا همشون زیر سری a اپل هستن خخ😂😂🤭
جدیدا مدیاتک گل کاشته🌹🌹

Chalton

500 دلار؟؟؟؟؟ ؟؟؟برای این گوشی؟؟؟؟؟ قیمت منطقی این گوشی 200 دلار هست اونم زیاد گفتم که به کسی بر نخوره.
طرف فرق اوپو رو با ویوو رو نمیدونه میاد نظر هم میده😏برو اول اسمارو یاد بگیر

Dr.Nazer

آره ارزش این ۲۰۰ دلاره ولی ارزش A50 با اون دوربین و بدنه‌ی گوهربارش ۷۰۰ دلاره!

Chalton

طرف میاد میگه اون موقع که اپل گوشی فلزی میزد سامسونگ متاسفانه داشت گوشی پلاستیک میزد،ابله تِرونگِل حق داری بگی چون تو زندگیت زیاد گوشی ندیدی،سری wave گوشی تمام فلزی بود که دستت می‌گرفتی کیفیت ساخت رو اون موقع میفهمیدی باز قبل از اونم گوشی فلزی زده بود سامسونگ الان حضور ذهن ندارم بعد اسمش رو میگم.

Chalton

سایت رو باز میکنی از همه جاش ترول میریزه،قبلا اینجوری نبود الان دیگه مثل موریانه رخنه کردن،طرفدار نماها هم زیاد شدن طرف میگه سامسونگی هستم ولی در اصل فن شیائومی و هوآوی هست،خدایا ببین کیا شدن کارشناس
مملکت هرکی به هرکی بشه همین میشه دیگه طرف دست چپ و راستش رو بلد نیست میاد کارشناسی میکنه.

ßÅÐ ßøy

با احترام به فن های شیائومی این رو از کی سی بهتر میدونم 🌹🌹

H.f

حرف حساب جواب نداره باهات موافقم

amer

موافقم واقعا ویوو 3پرو حرف نداره به نظرم بهتر وان پلاس k30هست

MohammadFarhaadi

من هم آیفون یازده و نوت ده فایو جی رو با احترام به فن های بی بی کی بهتر از این گوشیا میدونم!!!اصلا هم قیمت دوبرابریه نسبت به گوشیای اوپو مهم نیست چون بعضی دوستان قیمت گوشی کی سی رو که نصف این گوشی هست رو نمیبینن من هم فاکتور قیمت رو لحاظ نکردم و این گوشیا رو با گوشیای دوبرابر گرونتر مقایسه کردم!!!

_V_

رینو ۳ در ارزونترین نسخه ۴۸۰ دلار هست! چجوری با کی۳۰ مقایسه میشه؟

_V_

مثل این میمونه بگیم به نظرم می میکس آلفا بهتر از نوت ۱۰ پلاس هست

The Destroyer

اینا اصلا تو یه رنج قیمتی نیستن…
رینو ۳ ۲۰۰ دلار گرون تره

Milad7

مدل 5G اش ارزش خرید بیشتری داره

UnderTaker

اوپو هم دیگه خیلی وقته که گوشی‌هاش به اون صورت مقرون بصرفه محسوب نمیشن.

در حال حاضر بین برندهای معروف، تنها دو برند شیائومی و ریلمی گوشی‌های مقرون بصرفه با قیمت مناسب میزنن.

خیلی از دوستان خیال کردن این پردازنده‌ای که روی نسخه معمولی هست، همون پردازنده پرچمداره مدیاتک 1000 یا همون MT6889 هست, درصورتی که این پردازنده‌ی میانرده مدیاتک 1000L هست و با اون فرق داره.

اگه همین گوشی رو شیائومی با همین سخت افزار با پردازنده مدیاتک و قیمت پایه 485 دلار زده بود، الان سایت پر شده بود از کامنت‌های ترول‌ها و تخریب و ….

والا K30 5G هم با قیمت تنها 284 دلار ، به جز یه صفحه IPS ، چیزی زیاد از نسخه پروئه این گوشی با قیمتِ 570 دلار کم نداشت که سایت پر شد از کامنت‌های تخریب‌چی‌ها که میگفتن گرونه، گرونه ولی الان نوبت این گوشی که شده، همونا دارن به به و چه چه میکنن و انگار نه انگار که اوپو داره این گوشی رو این قیمت میده .

بازم دم کسایی مثل واعظ و مصطفی و عرفان گرم که با اینکه هر کدوم فن یه برند دیگه هستن ولی همیشه راجع به محصولاتِ شرکت‌های دیگه منطقی نظر میدن.

The Destroyer

دقیقا میخواستم بگم که گفتید…

amer

دوست عزیز من زیاد تو بحر گوشی های چینی نبودم نیستم
ولی این گوشی oledداره که گرانتره از lcdهست
این گوشی hdr10پلاس داره او hdr10داره
این گوشی زوم اپتیکال با زوم 2برابر داره اون نداره
تکنولوژی محدوده رنگ با دینامیک100درصدی داره اون نداره
نرخ حساسیت تاچ 180هرتز داره اون نداره
بقیه موارد مشترک هستن

UnderTaker

amer

عامر جان اگه بخوایم ریز بشیم، هر کدوم یه سری برتری‌هایی نسبت به اون یکی دارن.
من در حالت کلی عرض کردم.

وگرنه گوشی Redmi K30 5G با جدیدترین لنز 60 مگاپیکسلی سونی آنچنان نیازی هم به زوم اپتیکال نداره ، چون در حالت دیجیتال هم زوم قوی‌ای داره. با این وجود به جاش لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی داره.

منم عرض کردم تنها برتری این گوشی همون صفحه نمایشش هست که اونم نزدیک به 300 دلار نسبت به K30 5G گرون‌ترش کرده.

جالبیش اینه که اکثر کسایی هم که زیر پست K30 5G ترول‌بازی درمیاوردن ، همونایی بودن که شرکت خودشون از پرچمدار تا پایین‌رده رو IPS میزاره.

ßÅÐ ßøy
شما خواهشا چیزی نگو، نصف کامنت‌های زیر پست K30 5G رو همین تو بچه‌ترول پر کرده بودی با ترول‌بازی‌هات.
به اندازه کافی ترول‌بازی کردی، کافیه دیگه.

ßÅÐ ßøy

UnderTaker
تو هنوز بچه ای قدرت درک نداری اوپو رینو ۳ پرو خیلی بهتر از ردمی کی سی هست😒

ßÅÐ ßøy

خب واقعا هم از ردمی کا سی گوشی کامل تری هست ،زیبا ترم هست اون چه طراحی بود (باز نمی‌خوام شباهتش به اعضائ بدن رو یادآوری کنم)🌹🌹

Afson

خب باید هم باشه .پرچمدار شیائمی هم قیمتش به این نمی‌رسه .سیصد دلار تفاوت قیمتی رو چرا نمیبینی؟ آری گوشی خیلی کامل تر و بی نقص تری هست اما قیمتش زیادی تند هست و بخاطر همین قیمت ارزش خریدی پایین داره

ßÅÐ ßøy

@افسون
می نوت ده رو یادته واقعا با اون قیمت ارزش خرید داشت؟؟ اونم توی ایران که با دلال بازی و این حرفا گرون ترم شده 🤭😂

Afson

می نوت ۱۰ یه گوشی دوربین محور هست چی میگی تو 😂😂آخه .چی زدی اینو بگو.این از دگزو ۹۵ هم نمیگیره اینو میتونی درک کنی یا نه؟

ßÅÐ ßøy

Afson
خخخ دوربین رو باید با این قیمت و چیپ چربش کرد 😏
کدوم احمقی این همه پول میده یه گوشی با چیپ میانرده ولی صرفا واسه دوربین بخره 😂😂
خیلی انتخاب های بهتری هست 🤭😂

ßÅÐ ßøy

قیمت جهانی شیائومی رو نگاه نکن افسون جان چون همیشه به قیمت جهانی نمی‌فروشن توی ایران حتی سایت هایی که از چین میارن 😉🙆

MohammadFarhaadi

شما شیائومی رو ببخش که با قیمت پایینتر از نص

MohammadFarhaadi

شما ببخش که شیائومی با قیمت کمتر از نصف اوپو گوشی با همون امکانات داده بیرون.و ببخش که قبلش با بازار وزین داخلی ایران ست نکرده!!!

ßÅÐ ßøy

خخخ با همون امکانات 😂😂🤭

Afson

حرف حق آفرین

UnderTaker

Afson

افسون جواب این بچه رو اصلا نده.
این کاملا هدفش مشخص هست اینجا.
اگه دقت کنی کسی هم دیگه جوابش رو نمیده. هر ثانیه هم از دکل یه برند بالا میره و خودشو به یه نفر می‌چسبونه.
بزار با این ترول‌بازی‌هاش خودشو آروم کنه.
منم واقعا اشتباه کردم جوابش رو دادم. تا الان هم خیلی‌ها بهم گوشزد کردن ولی متاسفانه من یادم رفته باز.

Afson

فوق العاده هستند اما قیمت گذاری افتضاح.رقیب نسخه کی شیائمی با نمایشگر بهتر و دوربین بهتر و فست شارژ بهتر اما قیمتی نزدیک به دو برابر گران تر .

Amir galaxy

بدک نیس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)