حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان گوگل گلس و روایت شکست یک پروژه جلوتر از زمان خود

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | عینک هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، گوگل

گوگل سرانجام پشتیبانی از عینک واقعیت افزوده گوگل گلس (Google Glass) را متوقف کرد. با این اوصاف، باید نام این دستگاه را نیز به فهرست پروژه‌های شکست خورده‌ی دنیای فناوری اضافه کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید درباره پایان گوگل گلس و روایت شکست یک پروژه جلوتر از زمان خود صحبت کنیم.

پایان گوگل گلس

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹

گوگل پشتیبانی از نسخه‌ی Explorer گوگل گلس خود را پایان می‌بخشد. گوگل گلس یک دستگاه واقعیت افزوده است که در قالب یک عینک، نمایشگر کوچکی را درست در جلوی چشم شما قرار می‌دهد. گوگل نسخه‌ی Explorer این دیوایس را برای مشتریان عادی عرضه کرده بود.

باید به سال 2012 بازگردیم. گوگل در آن زمان یک ویدیوی مفهومی از دیوایسی که Project Glass می‌نامید را منتشر کرد. این ویدیو با عنوان ساده‌ی «یک روزی…» نشان دهنده‌ی یک روز عادی از زندگی شخصی بود که یک دیوایس واقعیت افزوده را به چشم زده است که آن دیوایس در واقع همان گوگل گلس بود. سرانجام گوگل گلس در سال 2013 عرضه شد که بررسی‌های آن را می‌توانید در سایت بیابید. این دیوایس خیلی سریع عنوان یک وسیله‌ی مصرفی را به خاطر قیمت بالایی که داشت و برخی نگرانی‌ها در مورد حفظ حریم شخصی، از دست داد.

در سال ۲۰۱۷ گوگل این دستگاه را برای کسب و کارها عرضه کرد. Google Glass Enterprise Edition با هدف کمک به کاربران فعال در مشاغل مختلف طراحی شده است. حال به نظر می‌رسد نسخه‌ی عمومی آن دیگر توسط سازنده پشتیبانی نخواهد شد و انتشار به‌روزرسانی نرم افزاری آن به ایستگاه آخر رسیده است.

نحوه‌ی دریافت آخرین آپدیت گوگل گلس

آخرین آپدیت گوگل گلس

آخرین آپدیت گوگل گلس

گوگل اعلام کرده است که آخرین آپدیت برای نسخه‌ی Explorer این دستاگه منتشر شده است. این آپدیت نیاز و قابلیت استفاده از حساب کاربری گوگل در دستگاه را حذف می‌کند. آن همچنین اتصالات به سرویس‌های بک‌اند را نیز حذف خواهد کرد.

نصب این به‌روزرسانی بدان معناست که شما همچنان قادر به جفت‌سازی آن به گوشی خود و استفاده از آن، عکاسی و فیلمبرداری با گلس و استفاده از اپلیکیشن‌ها خواهید بود. با این حال از 25 فوریه سال 2020 اپلیکیشن‌هایی نظیر جیمیل، یوتیوب و هنگ اوت دیگر در دسترس کاربران نخواهند بود. گوگل همچنین پیشنهاد می‌دهد برای استفاده‌ی بدون مشکل از دستگاه،‌ حتما این به‌روزرسانی را نصب کنید. گرچه آن هم اکنون روی تمام نسخه‌های Explorer عینک واقعیت افزوده گوگل موجود است، اما باید شما به صورت دستی آن را نصب کنید.

گوگل گلس را باید یکی از بزرگ‌ترین فناوری‌های شکست خورده‌ی این دهه دانست. و به راستی هم اینطور ات. آن در زمان عرضه خیلی درخشان نبود و هرگز هم نتوانستیم روی آن به عنوان روشی برای برقراری تعامل با یکدیگر بر بستر اینترنت حساب باز کنیم. با توجه به گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای که وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد کسی قصد داشته باشد یک عینک به چشم خود بزند و به واسطه‌ی نمایشگر کوچکی که در جلوی چشمش قرار می‌گیرد، با دنیا در ارتباط باشد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هزینه ای تحقیق و توسعه گوگل کاملا هدر رفته است یا این شرکت می خواهد از خاکستر گوگل گلس ققنوس یک پروژه پوشیدنی دیگر را فرابخواند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

حیف شد خیلی

m.b

هوآوی داره مشابه کارشو ادامه میده…

Amin B3DA

وقتی گوگل نتونسته من چشمم آب نمیخوره هوآوی یا کس دیگ بتونه. البته معلوم نیست شایدم تونستن

Chalton

یادمه اون سال بعد از معرفی گوگل گلس مدیر عامل سامسونگ گفت فعلا برای معرفی همچین فناوری زوده،این فناوری برای معرفی فعلا ناقص هست،الان باید به این حرف مدیر عامل سامسونگ احسن گفت،پروژه ای با هزینه هنگفت و در اخر شکست خورده.

Chalton

شیوه جدید ترول های سایت
میان پشتم…، بعدش با یه اکانت دیگه میان از کامنتشون تعریف و تایید میکنن تا من بیام واکنش نشون بدم،بعدش بدو بدو برن بگن آقای ع.طا.یی ببینید چالتون بی احترامی کرد اکانتش رو حذف کنید،ترول های عزیز دیگه تموم شد چیزی به نام ریپلای دیگه برای چالتون وجود نداره راحت باشید هرچی دوست دارید بگید کلا دیگه دایورت هستید،همین که فکر و ذهنتون چالتون هست و برای تخریبش دارید زحمت میکشید نشون میده که کارم درسته و جواب داده روتون که انقدر عصبی شدید.طرف 9 تا اکانت داره میاد حرف از ترول بودن میزنه🤣👌کامنت میزاره میاد با یه اکانت دیگه خودش رو تایید میکنه 😂خدایا اینو بزار باشه مدیونی اگر ببریش همه گناهاشم من گردن میگیرم فقط بزار باشه،بازاریاب…. پلاستیکی باشی ولی بازاریاب برند چینی نباشی👏🤣اونم شیائومی 🙆‍♂️
مثل قدیم دیگه جواب هیچکس رو نمیدم چون اعتبار پیدا میکنن.

Dr.Nazer

نخوریمون بااعتبار! اعتبارِ نداشتت زیر سوال نره یه‌وقت!

_V_

دکمه

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)