حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی مفهومی اوپو یک گوشی بدون پورت بدون دکمه و بدون ناچ است

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | اوپو، کانسپت

گوشی بدون پورت بدون دکمه و بدون ناچ موضوعی است که به نهایتا تا سال ۲۰۲۱ در تعداد بیشتری دیده خواهد شد. برای مثال ۱۰ ماه پیش بود که ویوو اپکس ۲۰۱۹ با پشتیبانی از 5G بدون دوربین سلفی، پورت و دکمه ای رسما معرفی شد. همان روزها بود که در ترنجی نگاه نزدیک به میزو زیرو (Meizu Zero) موبایل بدون پورت و دکمه داشتیم. حالا اما می بینیم که گوشی مفهومی اوپو یک گوشی بدون پورت بدون دکمه و بدون ناچ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی مفهومی اوپو

گوشی مفهومی اوپو

گوشی مفهومی اوپو

اخیرا کمپانی اوپو (Oppo) از نمونه آزمایشی یک گوشی بدون دکمه رونمایی کرد. این دستگاه حتی درگاه شارژ و برآمدگی دوربین هم ندارد؛ گویی که از آینده به زمان حال آمده است.

ابتدای امسال بود که گوشی میزو زیرو (Meizu Zero) را ملاقات کردیم که فاقد هرگونه پورت یا دکمه‌ای بود. باتری دستگاه با شارژر بی‌سیم ۱۸ واتی تغذیه می‌شد و دکمه‌هایی مجازی در کناره‌‌های خود داشت. میزو تلاش کرد این مدل کانسپت را در قالب یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی، به تولید تجاری برساند. مبلغ مورد نظر برای تامین مالی، 100 هزار دلار بود (1299 دلار به ازای هر دستگاه)؛ اما در نهایت با جمع‌آوری 45 هزار دلار، پروژه به سرانجام نرسید. حالا نوبت اوپو است تا گوشی بدون دکمه خود را به نمایش بگذارد.

مانند میزو Zero، این نمونه آزمایشی هم هیچ درگاه یا اسپیکر قابل مشاهده‌ای ندارد. همچنین اوپو برای کاستن از حاشیه و افزایش نسبت نمایشگر به بدنه، تکنولوژی تازه‌ای را در آن پیاده‌سازی کرده است: دوربین سلفی زیر نمایشگر!

پیکسل‌های صفحه نمایش در جلوی این دوربین، بزرگ‌تر از پیکسل‌های سایر قسمت‌ها هستند تا اجازه‌‌ی عبور نور را بدهند. جالب اینکه اسپیکر هم زیر نمایشگر تعبیه شده است.

البته این نسخه پیش تولید دکمه پاور کوچکی در سمت راست خود دارد؛ اما برای تنظیم صدا باید انگشت خود را روی یک بخش حساس به لمس بکشید. شارژ آن به علت نداشتن درگاه، با شارژر وایرلس 30 واتی انجام می‌شود. در ضمن دستگاه به جای سیم کارت معمولی، از یک eSIM استفاده می‌کند که روی مادربرد نصب شده است.

فعلا اوپو قصد عرضه‌‌ی این گوشی بدون دکمه را ندارد؛ اما برخی از ویژگی‌های آن را در محصولات آتی خود به‌کارگیری خواهد کرد. چه بسا تا دو سال آینده، گوشی‌هایی را از اوپو در بازار ببینیم که مجهز به دوربین زیر نمایشگر و فاقد هرگونه درگاه یا دکمه باشند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این طرح ها جذاب باشند؟ شایعاتی درباره آیفون بدون پورت و دکمه هم شنیده ایم.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

این اگه واقعا تولید انبوه بشه و صرفا فقط یه طرح مفهومی نباشه خیلی خوب و کاربردیه

m.b

فایند x2 احتمالاً تا حد زیادی ویژگی های این گوشی رو داشته باشه…
البته امسال دیگه تنها نیست و هانر مجیک (که مثل میکس 4 دچار تغییر زمان رونمایی شد) و یک گوشی از شیائومی همراهش هستن…
ممکنه اسنشال هم امسال یه حرکتی بزنه…
سامسونگ امسال تو دوربین اس 11، هم پکیجی از چند تا از بهترین ها رو داره و هم چند تا از اولین ها…
بزرگترین سنسور دوازده مگاپیکسلی با سایز پیکسل 1.8 ممکنه یک نمونه باشه فقط…
البته وقتی اومد هول نکنید… چون کلا همونطور که از پیش گفتم سال 2020 چون شروع دهه جدیدی هست، همه تکنولوژی های این چند ساله که مخفی در آزمایشگاه بوده رو تجاری میکنن تا کم نیارن و دهه جدید رو محکم پایه بزنن برای خودشون… بنابراین مانند روند این چند ساله که چینی ها دست و دلبازی بیشتری کردن در ارائه ویژگی های منحصر به فرد، باز سال 2020 هم از کار سامسونگ عجیب‌تر کار چینی ها خواهد بود…صبر کنید و لذت ببرید

Mohammad 13759

این طرح برای سه چهار سال دیگه هست که خانه هوشمند فراگیر شده باشه و خودروی هوشمند وگرنه الان کاربرد نداره .

amer

سلام محمدجان چون که فهمیدم مثل بنده منتظرnokia8.2هستی باید بگم پردازنده اسنپدراگون 765صد در صد داره و خوشبختانه تایید شده قبلا دو نسخه 4Gو5Gقرار بود تولید بشه ولی فعلا فقط نسخه5Gبا پردازنده 765و حافظه 4،6،8با قیمت 400الی 490دلار تولید بشه
چون بنده هم منتظرشم حسگرش اثر انگشتش هم خوشبختانه دقیقا مثل اکسپریا 5و1هست

amer

جناب وحید ،چرا به خانواده اش فش میدی خانواده محترم این اقا چه گناهی کردن لطفا شما یا هر کسی دیگه خواستین توهین کنید به خانواده محترم همدیگه کاری نداشته باشین
موفق باشی

عـــلـــۍ

مرسی حسابشون رو گذاشتید کف دستش 😍😘

online_wireless

یکم برید کامنتای سایت های خارجی رو بخونید و با داخلیا مقایسه کنید فرقش از زمین تا اسمونه. سودشو برند ها و شرکت ها میبرن توهین هاشو کاربرا. حتی برندایی که بخاطرش این همه ناراحتی ها پیش میاد و ظاهرا رقیب هم هستن هم تو بخشهایی کاملا باهم شراکت میکنن و از سودش هم سهیم هستن.

عـــلـــۍ

اینارو برو به چالتون بگو….
مگه می‌فهمه این بشر؟؟!
فقط قصدش اینه که با اکانت خودش یا فیکاش بیاد به ماها توهین کنه و بی احترامی کنه…
و گرنه کسی مغز خر نخورده خودشو با این بشر هم کلام کنه…😔همه از زبون تند و بی ادبانش میترسن…😔

Mahdi

من که دیگه جوابشو نمیدم

Mahdi

آره واقعا حیفه سامسونگ همچین طرفدارایی داشته باشه ، واقعا سامسونگ خیلی خوبه ها ولی بعضی آدمای چند تخته کم خرابش میکنن

Mahdi

میره پست های اول سایت نظر میده تا ترنجش بره بالاتر نمیدونه هرچی بیشتر میشه ارزشش میاد پایینتر

Milad7

اوپو از سردمداران تغییرات بنیادین در گوشی ها هست

Milad7

زشته به هم فحاشی نکنید 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)