حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی کی ۳۰ 5G احتمالا با حافظه رم LPDDR5 ارایه شود

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | ردمی

ردمی چند روز پیش از ردمی کی ۳۰ و ردمی کی ۳۰ 5G رونمایی کرد. با توجه به اطلاعات منتشر شده مدل استاندارد Redmi K30 از حافظه LPDDR4x استفاده می‌کند. با این حال یکی از مدیران ردمی اشاره کرده که ردمی کی ۳۰ 5G احتمالا با حافظه رم LPDDR5 ارایه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حافظه رم LPDDR5 برای ردمی کی ۳۰ 5G

حافظه رم LPDDR5 برای ردمی کی ۳۰ 5G

حافظه رم LPDDR5 برای ردمی کی ۳۰ 5G

در ماه جولای بود که سامسونگ از تولید انبوه حافظه 12Gb LPDDR5 برای اسمارت فون‌های آینده خبر داد. حافظه جدید برای ارتباط 5G و هوش مصنوعی بهینه شده و همچنین انتظار می‌رود عمر باتری را نیز افزایش دهد. 12Gb LPDDR5 توسط این غول کره‌ای با فناوری 10 نانومتری تولید شده و 1.3 برابر سریع‌تر از LPDDR4x با نرخ داده 5500Mb/s است. در عین حال 30 درصد کمتر از مدل قدیمی نیز مصرف به همراه دارد.

در حال حاضر هیچ موبایل حتی پرچمدار ها با حافظه رم LPDDR5 در بازار وجود ندارد و از آنجایی که Redmi K30 5G بسیاری از اولین‌های دنیا را در خود جای داده، چندان غافلگیر کننده نیست که شاهد این استاندارد جدید در آن باشیم. اجازه دهید یادآوری کنیم که این مدل اولین اسمارت فون با پردازنده Qualcomm Snapdragon 765G هست. همچنین اولین تلفن همراه شیائومی که از نمایشگر ۱۲۰هرتز بهره می‌برد و اولین استفاده کننده از سنسور Sony IMX 686 با وضوح 64 مگاپیکسل است.

ردمی کی ۳۰ 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی و نمایشگر ۱۲۰ هزتر در کنار شارژر ۳۰ وات به قیمت ۲۸۴ دلار رسما معرفی شد

او می‌گوید که مصرف کنندگان باید تا فصل اول 2020 برای اسمارت فون‌هایی با LPDDR5 انتظار بکشند. او معتقد است که استفاده از حافظه‌های LPDDR4x روی تلفن‌های 5G چندان منطقی نیست، که احتمال استفاده Redmi K30 5G از حافظه جدید را افزایش می‌دهد. این مدل نیز در فصل اول 2020 عرضه می‌شود.

در حالی که ما نمی‌توانیم به شکل مطمئن بگوییم که Redmi K30 5G از حافظه رم LPDDR5 استفاده می‌کند، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چند پرچمدار شامل مدل‌های شیائومی و سامسونگ در سال 2020 از آن سود می‌برند. به هر حال این استاندارد پشتیبانی از چیزهایی مانند یادگیری ماشین، ضبط ویدیو UHD، و همچنین افزایش طول عمر باتری را در دوره‌ ارتباطات نسل پنجم وعده می‌دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ردمی کی ۳۰ 5G برای شما دستگاه جذابی است؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عـــلـــۍ

استفاده نمیکنه ..

✔ TVKade

تنها دلیل خرید گوشی های شیاومی، ارایه بهترین سخت افزار با قیمت پایین است، ولی جدیداً با درجا زدن کوالکوم و رسیدن رقبا در این زمینه، دیگر پردازنده قوی، بنچمارک بالاتر و این حرفا دیگه جواب نمیده و شیاومی باید دنبال راه جدیدی برای گول زدن مشتری! ببخشید جذب مشتری باشه.
این شرکت در سال 2016-2017 با استفاده از باتری با ظرفیت های بزرگ (mix1/mi6/redmi note 3/mi max) مشتری جذب می‌کرد و بدترین دوربین های موبایلی رو داشت، اگرچه بعد از اون تا الان هر سال در زمینه باتری فقط پسرفت داشته ولی چند وقت پیش شیاومی یک مرکز تحقیق و توسعه در فنلاند باز کرد:
https://toranji.ir/?p=1053931
و از اونور هم وارد همکاری با سامسونگ برای تولید سنسور 108 مگاپیکسلی شد، (وگرنه سامسونگ به روحش هم خندید که قرار بود سنسور 108 مگاپیکسلی بسازه، این شیاومی بود که اغفالش کرد.)
بعد هم خبر اومد چند تا گوشی شیاومی با دوربین 108 مگاپیکسلی در راهه:
https://toranji.ir/?p=1057744
امیدوارم متوجه شده باشید بازی با اعداد در دوربین و رزولوشن، بازیه جدید شیاومی برای جذب مشتری بعد از باتری و پردازنده است. منتظر سونامی گوشی‌های 108 مگاپیکسلی شیاومی در سال 2020 باشید.
البته که این شرکت همواره دنبال رزرو کردن اولین ها برای خودشه تا بتونه مشتری بیشتری جذب کنه حتی اگر شده یک گوشی کاملا پسرفت نسبت به سری قبلی به عنوان سری جدید معرفی کنه ولی فقط یک دستاورد براش داشته باشه مثل ارزانترین گوشی 5G قطعا اینکار را خواهد کرد و استفاده از مموری های ddr5 به عنوان اولین ها هم قطعا یکی دیگر از روشهای تبلیغاتی این شرکت خواهد بود.

afsoon

صد رحمت به چالتون 😂😂😂این از کدوم گاوداری دیگه فرار کرده😂حافظه رم تبلیغات؟ فایو جی تبلیغات ؟ دوربین های شیائمی ضعیف ؟ باطری ضعیف ؟ 😂سخت افزار ضعیف در مقابل قیمت پایین؟ 😂😂شافتک بازی در نیار 😂

The Destroyer

چه بخوایم چه نخوایم پردازنده‌های کوالکام در پایداری و بهینگی و پشتیبانی بهتر از بقیه هستن… به علاوه این که کوالکام برای همه رده‌ها پردازنده داره در صورتی که هیچ کدوم از رقبای دیگه این‌جوری نیستن (به جز سامسونگ)… فقط جدیدا در بنچمارک تو بالارده‌ها داره عقب میفته اونم توسط سامسونگ و مدیاتک…
و اما در مورد بازی با اعداد جا داره بگم که همه برندها این کارو میکنن… شاید تنها برندی که خیلی کمتر با اعداد بازی میکنه سامسونگ باشه… بقیه همه این کارو میکنن…
شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست. به هر حال شرکتی هست که به اندازه بقیه تبلیغات نداره پس یه جایی باید خودش رو به رقبا برسونه… البته این که دوربین پرمگاپیکسل میذاره بازی با اعداد نیست و بارها در مورد مزایای دوربین‌های پرمگاپیکسل صحبت شده… تنها بازی شیائومی با اعداد شاید باتری ۴۵۰۰ نوت ۸ پرو باشه که واقعا به خاطر پردازنده باتری لایفش اندازه ۴۵۰۰ نیست…
همه‌جا میری k30 رو میکوبی… هنوز هم هیچ رقیبی براش معرفی نکردی…

The Destroyer

اگر دوربین با مگاپیکسل بالا از شگردهای تبلیغاتی شیائومی بود هیچ‌وقت نمیرفت صدر دگزو… حتی اگه دگزو رو هم در نظر نگیریم همه یوتیوبرها اعتقاد دارن که یکی از بهترین دوربین‌ها (یا حتی بهترین دوربین) رو داره تازه با isp میانرده… پس قطعا یه چیزی داره که این همه ازش تعریف کردن…

Mahdi

من بازم پردازنده کوالکام رو به اگزینوس و کایرین ترجیح میدم

✔ TVKade

و حالا سوال اساسی این است باتوجه به اینکه دیگر تفاوتی در سخت افزار گوشی‌های شیاومی (باتری، پردازنده، صفحه نمایش و…) با دیگر برندهای مشهور مشاهده نمی شود و آنها نمی خواهند بطور رسمی در کشور 80 میلیونی ما فعالیت کنند (شیاومی در بسیاری از کشورهای زیر 10 میلیون نفر، فروشگاه باز کرده و بصورت رسمی فعالیت میکند) و گوشی ها توسط دلال های متوهم با قیمت فضایی و حداقل 35 درصد بالاتر از قیمت واقعی بفروش میرسند، آیا حداقل گوشیهای میان رده این برند از درجه خرید ساقط نیستن؟
#ردمی نوت ۸ پرو 200 دلاری = 4 میلیون تومان خدا بده برکت

afsoon

خراب شده ایران رو با بقیه دنیا مقایسه نکن .همین نوت۸ پرو توی هند داره یک ملیون و نهصد هزار تومن ایران فروش می‌ره .توی چین هم ۲۳۰۰ .سفارش از دبی هم ۲۶۵۰ ..

The Destroyer

به نظر خیلی دنبال پاسخ‌های منی…
و من هم تا جایی که میدونم جواب این رو دادم تو پست مربوط به a70…
هر گوشی که جدید میاد یه حباب قیمتی رو تجربه میکنه… مثالش هم a70 بود که اون اول که اومده بود حدود ۶ تومن قیمتش بود…
منتها به لطف دلال‌های محترم بعضی برندها حباب قیمتی طولانی‌تری رو تجربه میکنن. سامسونگ نماینده رسمی داره… طبیعتا وقتی اون شروع به وارد کردن گوشی بکنه اون حباب قیمتی هم میشکنه و این فقط در مورد سامسونگ هست… هیچ برند دیگه‌ای حتی هواوی که نماینده رسمی داره قیمتش به قیمت واقعی نمیرسه… مثلا الان آنر 9x قیمتی معادل 4 تومن داره درصورتی که قیمتش کمتر از ۳۰۰ دلار هست یا آنر ۲۰ پرو قیمتش ۷.۵ میلیون هست در صورتی که موقع معرفی ۵۰۰ دلار بود و هر جور حساب کنی نباید این‌طوری باشه…ولی شما چشمت رو روی همه اینا میبندی و فقط معایب شیائومی رو میبینی…
ضمنا هیچ وقت برای مقایسه قیمت‌ها ایران رو در نظر نمیگیرن اگه نمیدونی بدون… تو ایران شما شرایط برابر برای برندها نداری اما جالبه با این وجود باز هم خرید گوشیای شیائومی به شدت منطقی‌تر از بقیه هست

The Destroyer

این که شیائومی هیچ فعالیتی در ایران نداره به این دلیل نیست که از رقبا میترسه… به خاطر تحریم‌هاست… وگرنه حتی BBK هم هیچ فعالیتی در ایران نداره و اون‌هایی هم که هستن در شرف رفتن هستن مثلا قراره خط تولید لوازم‌خانگی سامسونگ جاش رو به TCL بده و خط تولیدش رو از ایران به ترکیه انتقال بده…

MohammadFarhaadi

جالبه برعکس جلوه دادن همه محاسن یه برند فقط ضایع شدن خودت رو به همراه داره!!!

✔ TVKade

من تحلیل هامو میذارم، برام اهمیتی نداره افرادی که این نوشته ها در مغزشون نمیگنجه و همواره با فحاشی، تخریب و ترول بازی جواب میدن.

UnderTaker

جنابعالی تحلیل‌های آب‌دوغ‌خیاریت رو واسه شرکت خودت نگه دار 😂
با این ترول‌بازی‌ها جز اینکه خودت و شرکتت رو تو چشم همه بیشتر منفور کنی، هیچی تهش برات نداره 😉

MohammadFarhaadi

جالبه که فقط از نظر خودت این چیزایی که میگی تحلیل حساب میشن!!!تو گوشیت دیگه پانچ هول میشه پوئن تو شیائومی میشه ضعف!دوربین ۱۰۸ شیل میشه ضعف تو سامی میشه جهش ژنتیکی!!!یه زمانی میگفتن شرکتهای چینی مثل وانپلاس و شیائومی فقط با ارقام بازی می‌کنم ولی الان ملت برای ترول بازی و تخریب برندهای رقیب از دکل همین شرکتها و امثال اوپو و ویوو بالا میرن!یادمه اپل که چیپست شصت و چهار بیتی آورد رو گوشیاش یه عده درجا زدن و گفتن تبلیغاتی ولی شرکتهای پدر مادر دار که مشتری هم براشون مهمه به جای جنگ تبلیغاتی نشستن بی سروصدا خودشون رو به اپل رسوندن و بجای پایین کشیدن بقیه برندهای تاپ خودشون رو بالا کشیدن و همینه که میانرده چهارصد دلاریشون میاد صدر جدول dxo.

علی شیخ زاده

همونطور که قبلا گفتم سری ردمی کی ۳۰ فقط نسبت به نسل قبل خودش انتظارات رو براورده نکرد
در مقابل رقبا خیلی قوی و خوش قیمت ظاهر شده این گوشی رو با ای ۷۱ سامسونگ مقایسه کنید حساب کار دسستون میاد خصوصا قیمتش

✔ TVKade

کسی درخواست کاهش قیمت نکرد. شیاومی توی رنج قیمتی k30 ردمی نوت 8 پرو و mi9lite رو داشت، نیازی به k30 نبود. آنها به جای ارائه یه گوشی عقبگرد و موازی با دیگر گوشی های این شرکت، باید قیمت رو افزایش و مشخصات رو ارتقا میدادند.
اگر برای شما فقط قیمت مهمه بد نیست یک نگاهی به قیمت گوشیای realme هم بندازید که کاملا چه در مشخصات چه در قیمت گوشی های شیاومی رو به چالش میکشن.
حالا چون realme شاید مشخصاتی بهتر با قیمتی پایینتر از شیاومی ارائه بده من برم realme بخرم؟

The Destroyer

بله چرا نباید realme خرید؟
داره مشخصاتی بهتر با قیمت کمتر ارائه میده اما خب در خرید یک گوشی ملاک‌های زیادی تاثیر دارن… مثلا رابط کاربری ریلمی قطعا به خوبی شیائومی نیست اما این که شما میتونی یه پرچمدار خوب رو با قیمت ۳۸۰ دلار بخری واقعا جای تحسین داره و از واکنش بازار به این برند هم میشه فهمید چه گوشیای خوبی میزنه… ولی خب مشکل اینه که در ایران اصلا خرید گوشیای ریلمی منطقی نیست وگرنه در خوب بودنشون شکی نیست…

Mahdi

شما فقط قیمت رو در نظر بگیری باید میزو بگیری چون جدیدا یه گوشی اسنپ ۸۵۵ معرفی کرد با پنل امولد که قیمتش ۲۸۰ دلار بود و نسبت به پرچمدار ریلمی خیلی ارزونتر بود ولی باید ملاک های دیگه ای هم در نظر بگیری الان شیاؤومی داره جا میفته تو ایران و پشتیبانی نرم افزاری خوبی داره بنظرم خیلی بهتره از رقبا

Milad7

میانرده موفقی خواهد شد 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)