حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساندار پیچای مدیر عامل آلفابت شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | آلفابت

اگر دقت کرده باشید در حال حاضر مدیر عامل دو شرکت بسیار بزرگ و تاثیرگذار فناوری دو فرد هندی هستند، مایکروسافت با ساتدیا نادلا و گوگل با ساندار پیچای. حالا ساندار پیچای از گوگل ارتقا پیدا کرده و به مدیر عاملی شرکت مادر گوگل منصوب شده است. ساندار پیچای مدیر عامل آلفابت شد و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

ساندار پیچای مدیر عامل آلفابت

ساندار پیچای

ساندار پیچای

ساندار پیچای مدیرعامل فعلی شرکت گوگل با یک ارتقاء شغلی به سمت مدیریت شرکت مادر این کمپانی، یعنی آلفابت منصوب شد. لری پیچ و سرگئی برین بنیانگذاران این کمپانی که پیش از این به ترتیب سمت مدیرعامل و رئیس شرکت آلفابت را بر عهده داشتند؛ با کناره‌گیری از پست خود، پیچای را به عنوان مدیر جدید آلفابت معرفی کردند. البته آن دو همچنان در هیئت مدیره باقی خواهند ماند.

لری پیچ و سرگئی برین در نامه‌ای تصمیم خود برای کناره‌گیری از سمت‌های خود را اعلام کردند. آنها درخصوص اینکه چگونه به آلفابت به نقطه‌ای رسیده است که دیگر به‌طور همزمان به مدیرعامل و رئیس احتیاج ندارد، صحبت کردند. به منظور ساده‌تر کردن ساختار مدیریتی برای آلفابت و گوگل، ساندار پیچای به عنوان مدیرعامل هر دو شرکت منصوب خواهد شد و هم به رهبری در گوگل ادامه خواهد داد و هم مدیریت سرمایه‌گذاری در آلفابت را بر عهده خواهد گرفت. بنیانگذاران گوگل و آلفابت اعلام کردند که این دو شرکت دیگر به دو مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره نیاز ندارد.

چرایی وجود آلفابت؟

آلفابت در سال 2015 تأسیس شد و هدف از بنیانگذاری این شرکت مدیریت گوگل و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه مانند Nest، Fiber, Malta و … بود که مدیریت تمامی آنها در لری پیچ و سرگئی برین می‌باشد. حالا با کناره‌گیری از اصلی‌ترین سمت‌های این شرکت، آنها همچنان به عنوان دو بنیانگذار فعال، سهامداران اصلی و اعضای هیئت مدیره در آلفابت باقی خواهند بود.

ساندار پیچای درخصوص سمت جدید خود به عنوان مدیرعامل کمپانی Alphabet گفته است:

من در رابطه با آلفابت و تمرکز طولانی مدت آنها برروی چالش‌های بزرگ دنیای تکنولوژی هیجان‌زده‌ام. من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با لری و سرگئی در سمت‌های جدیدمان هستم. با تشکر از آنها ما یک مأموریت بی‌انتها، ارزش‌های ماندگار و فرهنگ مشارکت و اکتشاف را داریم. این بنیادی محکم است که ما به ساخت آن ادامه خواهیم داد.

این انتصاب چه تاثیری در راهبرد آلفابت و گوگل خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اولش فکر کردم نوشته بیچاره خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)